Permalänk
Medlem

Cs demoinspelning

Hejsan!

Har ett litet problem. Då jag recordar i cs så börjar de hacka var 3-4 sekund,
och de går absolut inte att lira. Har googla runt och sökt svar men hittar
absolut inget. Hoppas nån vet vad det skulle kunna vara. Är rätt så irriterande
att blir diskad varje gång efter en cupmatch för att man inte har demo att
skicka!

Permalänk
Medlem

Testa att spara inspelningen på en annan hårddisk än den som spelet ligger på. kan va så enkelt som att din hårddisk inte orkar med inspelningen och spelet samtidigt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Testa att spara inspelningen på en annan hårddisk än den som spelet ligger på. kan va så enkelt som att din hårddisk inte orkar med inspelningen och spelet samtidigt.

okej, har bara 1 hårddisk, men 2 olika partitioner. Hur sparar jag demon till den andra patitionen då?

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite och läste man skulle kolla tempen på grafikkortet. ladda ner ett program som läser av tempen och en massa annat! print här ---> http://www.speedyshare.com/files/19999461/grafikkort.gif

Är inte de där lite väl varmt?

Permalänk
Medlem

Den temperaturen ska inte vara några problem alls om det är under load.

Och det hjälper inte att spara på annan partition. En lösning kan va o spela in på ett usb minne alternativt installera cs på ett usbminne och spela in på din vanliga disk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Den temperaturen ska inte vara några problem alls om det är under load.

Och det hjälper inte att spara på annan partition. En lösning kan va o spela in på ett usb minne alternativt installera cs på ett usbminne och spela in på din vanliga disk.

Skulle ju kunna prova nått av dom, om du (nån) vet hur man lägger så att demon spelar in på usb minnet? Ska man skriva nått i consolen eller finns de nån demo cfg som man ska ändra i?

Permalänk
Medlem

Det får du fråga någon annan om tyvärr

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag tippar på att man behöver ändra någon config-fil till spelet eftersom det är den inbyggda record-funktionen man brukar använda. Dock kan det vara väldigt mycket krångligare än att bara skriva in en ny mål-mapp.

Sen tänkte jag bara höra vad du har för hårdvara och om du menar cs eller css, det är lite väl många som kallar båda för cs. Det kan ju bero på något annat än hårddisken, särskillt som jag aldrig hört att någon skulle ha problem med överbelastad hårddisk under inspelning i något av dem. Med min förra dator blev det rätt stora problem när jag skulle reca i css och jag kom ganska fort fram till att det berodde på brist av ramminne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blärkfnuskel
Jag tippar på att man behöver ändra någon config-fil till spelet eftersom det är den inbyggda record-funktionen man brukar använda. Dock kan det vara väldigt mycket krångligare än att bara skriva in en ny mål-mapp.

Sen tänkte jag bara höra vad du har för hårdvara och om du menar cs eller css, det är lite väl många som kallar båda för cs. Det kan ju bero på något annat än hårddisken, särskillt som jag aldrig hört att någon skulle ha problem med överbelastad hårddisk under inspelning i något av dem. Med min förra dator blev det rätt stora problem när jag skulle reca i css och jag kom ganska fort fram till att det berodde på brist av ramminne.

De är counterstrike 1.6 jag menar. De är en ganska ny laptop jag sitter och spelar på. En Asus n51tp, 4 gig ramminne, radeon 4650 HD 1gig grafikkort, Proccesorn är AMD Turion X2 Ultra dual-core Mobile ZM-84 2.30 Ghz. Vad hårddisken är vet jag inte, 500 gig iaf! Tycker inte att de ska vara nått fel på datorn :/

Permalänk
Medlem

Då det är bärbar så är risken ännu större att det är hårddisken som är för slö ofta sitter det en 5400 rpm disk i laptops

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sm0k3
okej, har bara 1 hårddisk, men 2 olika partitioner. Hur sparar jag demon till den andra patitionen då?

Det spelar ingen roll vilken partition du sparar på, du har bara en disk. En disk som sitter i en bärbar dator och alltså antagligen är ganska långsam. Lösningen torde vara att köpa en extern hårddisk för att spela in på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det spelar ingen roll vilken partition du sparar på, du har bara en disk. En disk som sitter i en bärbar dator och alltså antagligen är ganska långsam. Lösningen torde vara att köpa en extern hårddisk för att spela in på.

Okej. Tog reda på att de sitter en 5400 rpm disk i datorn! Men om jag köper en extern hårddisk, som jag ändå planerat att köpa. Vad ska de vara för nått då? Ska jag installera cs på den då, lr ska jag ha kvar cs på min hårddisk i datorn men ändra att demoinspelningen sparas till externa hårddisken? Hur gör jag de isf<?

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit och köpt en extern hårddisk, de var felet! TACK ska ni ha