Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Samsung HD103SJ

Hejsan!

Var just och köpte en hdd, samsung HD103SJ (79 e) och en
Sata hdd docking station (29 e) som jag sedan kopplade till esata på laptopen. löna de sig att köpa de eller skulle jag inte vart så snål och lagt till 40 e till på en extern esata hdd i låda? Nu undar jag om de var ett bra köp? lite sent att fråga kanske.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
e?

vadå e?

Permalänk
Medlem

Re: Samsung HD103SJ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sm0k3
.... (79 e) ... station (29 e) .... lagt till 40 e ...

Permalänk
Medlem

Han menar väl €, EURO.
Jakobstad ligger i Finland.

Permalänk
Medlem

@Sm0k3
Vi använder inte e i Sverige, gudskelov, vi kör med SEK, när jag var i Finland senast på 70-talet använde man FIM.

Alltid omöjligt att bedöma vad som är värt eller inte för andra.

Finns de som köper svindyra SSD och tycker det är värt - andra avvaktar tills pris och kvalitet kommer ikapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
@Sm0k3
Vi använder inte e i Sverige, gudskelov, vi kör med SEK, när jag var i Finland senast på 70-talet använde man FIM.

Alltid omöjligt att bedöma vad som är värt eller inte för andra.

Finns de som köper svindyra SSD och tycker det är värt - andra avvaktar tills pris och kvalitet kommer ikapp.

Ja jag menar euro, lägg till en nolla på tex 29 e alltså 290, osv.. är inte inne i datavärlden så mycke, hörde först efter jag köpt esata hhd och docking stationen, att de fanns SSD. Kolla lite men de var verkligen svindyrt!! Så tror jag gjorde rätt i mitt köp. Finns de interna SSD hhd som man skulle kunna köra i docking stationen, som jag kör en esata hhd i?

Permalänk
Medlem

Om din dockningsstation fungerar bra, bör det vara ett bra köp.
Att koppla en SSD via eSATA är inte prisvärt än så länge, för att riktigt nyttja
fördelarna med en SSD bör man ha den som systemdisk.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FatherOfThree
Om din dockningsstation fungerar bra, bör det vara ett bra köp.
Att koppla en SSD via eSATA är inte prisvärt än så länge, för att riktigt nyttja
fördelarna med en SSD bör man ha den som systemdisk.

Fo3

Jo den fungerar nog bra, tycker jag iaf Blir datorn "snabbare" om man skulle installera windows på en SSD disk? eller är de jag som tänker fel? Som sagt, ingen dataexpert här