Permalänk
Medlem

Speldator, max 15K med skärm.

Hejsan!

En polare ska köpa ny dator, MAX 15K med skärm.
Användningsområde är spelande, han är varken särskilt datorsmart eller basintelligent om jag ska vara ärlig
Most bang for the buck helt enkelt, som vanligt.

Ska tilläggas att karln inte kan klocka för fem öre, och inte heller är intresserad av att lära sig.
En relativt billig SSD som systemdisk känns som ett krav för denna prisklass.

Plocka och pyssla som ni känner för, jag är utdaterad inom hårdvara. Allt från inet.se vore kanonbra!

Tack!

Permalänk

Hej Razoz,är han helt säker eller du på att han vill ha ett Geforce GTX 260?

Edit: vill han ha Win 7.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Phenom 955 eller 965 är bättre för spel, då får du billigare moderkort och kan byta grafikkortet till ATI 5850 istället. Bättre speldator än det du plockat ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ali3nPredator
Hej Razoz,är han helt säker eller du på att han vill ha ett Geforce GTX 260?

Edit: vill han ha Win 7.

Hej det är jag som ska ha datorn

1) nej, jag är inte säker på det kortet, är inte jag som satte ihop datorn, kan typi ngenting om datorer

2) jag ska ha win7, ja (köper nog det till separat, 100kr med csn kort )

Permalänk
Medlem

Om han kan gå en bit över, där är mitt förslag, tror jag är ganska bra.

Ni övriga sweclockers får förbättra.

ps. den där skärmen är guld för fps, 120hz ftw.

Permalänk

Hej yesnohello, jag har satt ihop en kundvagn, åt dig på Inet. Skärmen som jag tog har DVI-D, HDMI och full HD och den är 400 kr dyrare än BenQ TFT 24'' G2420HDB.

Det för att den inte har HDMI-anslutning. När det gäller skärmar, så har det kommit LED-skärmar. En del tycker att det är mkt bättre än en de gamla, som kallas för TN-paneler.

Jag länkar till en tråd, här på swec, som förklarar skillnaden. Du får överväga, vad du vill ha för skärm. LED-skärmarna kostar några hundra mer på Inet. Skärmen är ett ganska personligt val.

Länkar även till ett grafikkortstest av XFX Radeon XFX 5850. Varför ska du välja ett sånt?

Jo... Radeon 5770, 5850, 5870 och 5970 har alla DirectX 11, det nya gränsnittet som kommer på många spel fram över.

Nya Nvidia Fermi kommer att ha det, men den kommer inte ut på marknaden, förrän tidigast Mars-April.

http://www.sweclockers.com/forum/sh...threadid=813274

http://www.techsweden.org/recension/uZOV-xfx-hd-5850-i-testba...

Summa: 14 535 kr
Frakt: 0 kr
--------------------------------------------------------------------------------

Totalt: 14 535 kr

Jag hoppas att det här datorpaket kan hjälpa dig. Har du några frågor, så kan du skicka ett PM, direkt till mig.

Mvh Ali3Predator

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yesnohello
Hej det är jag som ska ha datorn

1) nej, jag är inte säker på det kortet, är inte jag som satte ihop datorn, kan typi ngenting om datorer

2) jag ska ha win7, ja (köper nog det till separat, 100kr med csn kort )

Bög heller, det får du av mig

T; Alienpredator's paket ser riktigt trevligt ut faktiskt.

Permalänk

Slutsumman hamnade på 15037 kr med frakt. Eizos produkter håller ju hög kvalité och jag tycker 22" 1680-1050 räcker, men vill du ha 24" kan du ju gå på Alienpredators val av skärm. En kompis har skärmen och han tycker att den är bra och designen är enkel och fin.

SSD på 40gb räcker gott som systemdisk, men vill du ha alla spel på den så blir det för lite. Jag vill minnas att Windows 7 tar ungefär 6-7gb vilket lämnar ca 32gb för diverse spel. Valde dock ett bättre grafikkort hellre än en 80gb SSD.

Permalänk
Medlem

40GB SSD tycker jag är för lite. Har använt 38GB på min utan några spel installerade.
Bara jobbigt att sitta och snåla med utrymmet istället för att dra del av prestandan fullt ut.

Benqs 24" LED skärm har grym bild till det priset.
Anslut med HDMI-kabel.
Moderkortet har även USB 3.0 portar vilket börjar dyka upp nu.

Köp gärna till någon Fractal chassifläkt att sätta i taket på chassit,
vilket effektivt får ur varmluften.

14688:- på Misco med swec rabatten + frakt = 14924:-

Permalänk

kan någon kunnig jämföra dom här linkade systemen och berätta om deras fördelar/nackdelar etc? för jag kan lika mkt om datorer som någon som inte kan ngt alls om datorer

eller nåt

Permalänk
Medlem

jag tkr att du ska ha bättre grafikkort än att ha en stor ssd