extern hd till laptop

Permalänk
Medlem

extern hd till laptop

har köpt en macbook pro och tänkte köpa en extern hd till den.

jag är lite splittrad, vill gärna ha en portabel 2.5 tums hd med 1 Tb men har än så länge bara hittat en från WD och den kostar runt 2140 på mediamarkt vilket inte riktigt passar min budget. Däremot hittade jag 640 mb på netonnet för lite över 1000 och undrar om det är värt att köra på en sådan.
Är det då värt för mig att köra på den eller spara till en 1 tb?

tanken är att det ska hålla länge och 1 tb kommer ju hålla i längden iom storleken på dagens blu-ray filmer jämfört med 640 gb

har som sagt mest tänkt att lägga över blu-ray filmer på hd:n så är det ändå värt för mig att köpa en 2.5 tum 640 gb hd? kommer det hålla länge?

Permalänk
Hedersmedlem

Din fråga är alltså hur länge vi tror att 640GB kommer räcka? Jag tycker att det är en omöjlig fråga att svara på. Det är bara du som vet hur mycket du laddar ner, och hur mycket utrymme materialet du behöver spara är.

Permalänk
Medlem

mjo, men jag nämnde att det är ju till största delen 1080 p filmer som kommer läggas in i den. sen är frågan hur ofta jag kommer se 1080p med macbook pro fast det kanske kommer tillfällen då jag kopplar den till tv:n

Permalänk
Medlem

Tror 640 Gb kommer räcka ett riktigt bra tag, köpte en 1 TB och har lagt in så mycket skit på den så det är löjligt, och då har jag ändå 500Gb kvar

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Alltså, en 1080p film är ofta 8gb men en full bluray kan ju vara uppemot 40gb.... Hur länge det räcker beror ju på hur ofta du lägger in filmer på dem. Jag har 4 st 1tb diskar i min server hemma (raid 10) och de blev fulla löjligt fort :/

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

ni som har 3.5 tums hårddiskar som antagligen har strömadapter, hur jobbigt tycker ni det är med dessa?

Permalänk
Medlem

Du får ju 2st 640 till samma pris som en 1TB. du kan väll börja med att köpa en 640, sen när den är full köper du en till 640? Då får du ju mera Gb för samma pris, + att din budget håller för att köpa den direkt där har du svaret

Permalänk
Medlem

hmm där sa du faktiskt något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus#18
hmm där sa du faktiskt något

Kanske jag lyckade då med mitt första svar i detta forum

Go 4 it !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sm0k3
Kanske jag lyckade då med mitt första svar i detta forum

Go 4 it !

haha, grattis Skulle dock personligen aldrig köra med två störigt att blanda filmer mellan olika diskar etc ju... Gillar att ha allt på samma plats!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
haha, grattis Skulle dock personligen aldrig köra med två störigt att blanda filmer mellan olika diskar etc ju... Gillar att ha allt på samma plats!

De där är nog bara hur lat man är eller inte.:D Man kan ha bra ordning på 2 st hårddiskar också, tex alla filmer från 0-G på ena och H-Ö på andra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sm0k3
De där är nog bara hur lat man är eller inte.:D Man kan ha bra ordning på 2 st hårddiskar också, tex alla filmer från 0-G på ena och H-Ö på andra?

Haha, jag är otroligt lat när det gäller vissa saker Jag betalar dock gärna hellre lite mer och har allt på samma plats

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

de här 2.5 tums hårddiskarna, bör inte de vara rätt så strömhunrgriga om de ska få det genom usb uttaget och bör de inte vara rätt ömtåliga?