Permalänk
Avstängd

hehe de satta rea imorrse på den, och nu är den slutsåld, hehe jag hade ju en order sedan den 10onde utan att få en LÅLLL!!! hehe

edit: och varför sätter prisjakt varan som grönt "i lager" på misco är ju riktigt illa, har gjort det hela tiden så fort misco sätter 1-4dar lev så sätts det som ilager trots att i detta fall inte kan leverera, nä mitt förtroende sjönk snabbare en 1 grå sten för misco

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
misco.se

Hej!

Våra X25:or har anlänt till oss idag och allt skall lösa sig för er som beställt. De som hade beställt bulkvarianten får retailvarianten istället till samma pris.

Vi har skeppat varor i större mängd än någonsin nu i julhandeln och jag förstår verkligen att Ni som råkat ut för förseningar på en eller annan vara blir irriterad. Det hade jag också blivit. Våra inköpare och produktchefer är i samma situation men då mot våra inköpskanaler för dessa produkter.

Jag kan alltså inget annat än att be er om ursäkt för förseningarna och hoppas på en aning förståelse då hela branschen egentligen lider av samma tilldelningsproblem av vissa varor. SSD-diskar och speciellt de nya grafikkorten har varit våra största problem denna period. Vissa ÅF har haft tillgång av små partier av vissa av produkterna (som många av er kommenterat) men oftast då till högre priser. Vi har satt en prisbild som gjort att vi sålt slut varje gång produkterna kommit in och att höja priset för att dra maximal nytta av den dåliga tillgången har inte varit vår strategi.

Nu är det 2010 och ett nytt år betyder nya kommande heta storsäljare och troligen återkommer även samma problembild igen lite då och då. Vi skall dock göra vårt bästa för att minimera dessa problem, så att ni kan tryggt fortsätta köpa er behövliga hårdvara och mjukvara hos oss.

Med Vänlig Hälsning,
Jonas Dahlborg, Marknadschef på MISCO.

Permalänk
Avstängd

Ni har inte funderat på att göra om hemsidan helt?:) Tycker den är *jätterörig* plottrig at the least.:P

Kan ni inte försöka snegla på inet.se och försöka skapa liknande struktur och ordning som de har?:) Det jag tycker är jobbigt är att om man söker på en prod. så kommer det upp förslag på andra saker man kan köpa etc. För det mesta vet man vad man vill ha annars kan man a) botanisera b) förhoppningsvis använda sig av en sökfunktion som "tar allt" (läs: tar alla ord utan att det står "ordet du sökte på gav ej träff) när man sökeer prod. X inom data.^^

För övrigt har jag beslutsångest: det står mellan er och inet.se men ni verkar ha mer strul än inet.se för tillfället (diskar + det som tidigare nämnts i tråden) och vågar inte beställa av er då sidan ger ett plottrigt intryck är man rädd att företaget är lika plottrigt och det lutar liiite åt det hållet om man läser tråden tycker jag

Sen verkar frakten olidligt dyr på de varor man beställer: inet tar bara ut frakten för den dyraste varan man beställer - inte per enhet.:) Sammanfattningsvis känns det som att jag lägger order hos Inet.se - liite dyrare men man får bra och snabb service för de pengarna känns tryggare över lag i nuläget.^^

My 5 cent.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Ni har inte funderat på att göra om hemsidan helt?:) Tycker den är *jätterörig* plottrig at the least.:P

Kan ni inte försöka snegla på inet.se och försöka skapa liknande struktur och ordning som de har?:) Det jag tycker är jobbigt är att om man söker på en prod. så kommer det upp förslag på andra saker man kan köpa etc. För det mesta vet man vad man vill ha annars kan man a) botanisera b) förhoppningsvis använda sig av en sökfunktion som "tar allt" (läs: tar alla ord utan att det står "ordet du sökte på gav ej träff) när man sökeer prod. X inom data.^^

För övrigt har jag beslutsångest: det står mellan er och inet.se men ni verkar ha mer strul än inet.se för tillfället (diskar + det som tidigare nämnts i tråden) och vågar inte beställa av er då sidan ger ett plottrigt intryck är man rädd att företaget är lika plottrigt och det lutar liiite åt det hållet om man läser tråden tycker jag

Sen verkar frakten olidligt dyr på de varor man beställer: inet tar bara ut frakten för den dyraste varan man beställer - inte per enhet.:) Sammanfattningsvis känns det som att jag lägger order hos Inet.se - liite dyrare men man får bra och snabb service för de pengarna känns tryggare över lag i nuläget.^^

My 5 cent.:)

Jag är ganska nöjd med hemsidan.

Jag tror faktiskt att Misco är en bra butik, den där X25 grejen är nog inte deras fel.

Menar du att om man beställer t.ex. 10 varor så får man 10 fraktavgifter? Så är det absolut inte, så länge man har varorna i samma order.
Separata ordrar har förstås separata fraktavgifter också..
Om det vore som du säger (inte helt 100 på om jag har förstått dig rätt) så skulle ingen handla från Misco, allafall inte köpa mer än 1 vara åt gången, och Misco skulle gå under

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Menar du att om man beställer t.ex. 10 varor så får man 10 fraktavgifter? Så är det absolut inte, så länge man har varorna i samma order.
Separata ordrar har förstås separata fraktavgifter också..

He he jag läste nog nått fel i tråden.:P Väck mig.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Misco ska ha en eloge i detta läget när de inte höjer priserna kraftigt utan istället levererar så mycket de kan till det ursprungliga priset. Sympatiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Ni har inte funderat på att göra om hemsidan helt?:) Tycker den är *jätterörig* plottrig at the least.:P

Kan ni inte försöka snegla på inet.se och försöka skapa liknande struktur och ordning som de har?:) Det jag tycker är jobbigt är att om man söker på en prod. så kommer det upp förslag på andra saker man kan köpa etc. För det mesta vet man vad man vill ha annars kan man a) botanisera b) förhoppningsvis använda sig av en sökfunktion som "tar allt" (läs: tar alla ord utan att det står "ordet du sökte på gav ej träff) när man sökeer prod. X inom data.^^

För övrigt har jag beslutsångest: det står mellan er och inet.se men ni verkar ha mer strul än inet.se för tillfället (diskar + det som tidigare nämnts i tråden) och vågar inte beställa av er då sidan ger ett plottrigt intryck är man rädd att företaget är lika plottrigt och det lutar liiite åt det hållet om man läser tråden tycker jag

Sen verkar frakten olidligt dyr på de varor man beställer: inet tar bara ut frakten för den dyraste varan man beställer - inte per enhet.:) Sammanfattningsvis känns det som att jag lägger order hos Inet.se - liite dyrare men man får bra och snabb service för de pengarna känns tryggare över lag i nuläget.^^

My 5 cent.:)

Inet tar inte ut någon frakt......vid köp över 500 pix.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
misco.se

Hej igen!

Enkronan - Vi fick väldigt många förslag ifrån tävlingen vi hade i höstas och många av dem handlade om vår sidas upplevda plottrighet. Detta tänker vi på ganska mycket nu. En ny design håller på att ta form...

Sedan när det gäller frakten så har Blackbird_CaD_ rätt. Vår frakt beräknas per kolli och inte per produkt. Man får i ganska mycket i ett kolli. Lägg lite saker i kundvagnen så får du se den totala fraktkostnaden där.

MvH
/Jonas Dahlborg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misco.se
Hej igen!

Enkronan - Vi fick väldigt många förslag ifrån tävlingen vi hade i höstas och många av dem handlade om vår sidas upplevda plottrighet. Detta tänker vi på ganska mycket nu. En ny design håller på att ta form...

Sedan när det gäller frakten så har Blackbird_CaD_ rätt. Vår frakt beräknas per kolli och inte per produkt. Man får i ganska mycket i ett kolli. Lägg lite saker i kundvagnen så får du se den totala fraktkostnaden där.

MvH
/Jonas Dahlborg

Tack för svar.:) Bra och veta - kanske blir en order när hemsidan är mer lättnavigerad *lat för och orka söka nu*:P

Förhoppningsvis behöver inte plottrig sida vara = dåligt företag, precis som Enkronan inte behöver vara = fattig.;):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Re: Misco AB - Vad tycker ni?

Hej misco!

Har en beställning hos er på ett XFX 5870 och ser att ett par butiker (komplett.se tex) har fått in just de korten i lager, vad jag nu då undrar är om ni också kommer få det inom en snar framtid då ni borde få det tänkte jag om andra får det?

Mvh Sebbe

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Tack misco för den förklaringen!

Det enda jag saknar hos er är om ni kan bjuda på frakten vid köp för 500kr eller mer.

Eran studentrabatt på 5 % är suverän, men blir lite meningslös när frakten tillkommer.

Kundsupporten är snabb och trevlig enligt min uppfattning.

Jag har inte fått hem någon produkt från er ännu, så jag kan inte ge någon bedömning där.

/Markus

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86

Jag har inte fått hem någon produkt från er ännu, så jag kan inte ge någon bedömning där.

/Markus

Det gjorde nog ingen här förvånad, inte mig iaf!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swe021
Hej misco!

Har en beställning hos er på ett XFX 5870 och ser att ett par butiker (komplett.se tex) har fått in just de korten i lager, vad jag nu då undrar är om ni också kommer få det inom en snar framtid då ni borde få det tänkte jag om andra får det?

Mvh Sebbe

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Hade varit bra om ni uppdaterade er post med kampanjkoden på första sidan så att ni inte visar en ogiltig kod där.

Hittade efter ett tag den rätta koden så nu fick jag 1,5% rabatt (16kr) på min Intel G2-V

Min första beställning på misco så återkommer när varan anlänt med mer synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swe021
Det gjorde nog ingen här förvånad, inte mig iaf!

Hehe. Men det ska bli intressant å se hur misco kommer bygga om sin sida och hur de tänker bearbeta sin kritik.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Jag handlar huvudsakligen från två butiker, Misco och Inet. Valet mellan dessa två är lätt:

Köper jag en eller två produkter gör jag det på Inet, då deras billigare/gratis frakt sparar mer pengar än Miscos studentrabatt. T ex köpte jag just en Corsair H50 från Inet. Den är lite dyrare där än på Misco, men det jämnar ut sig eftersom jag inte betalade någon frakt som på Misco är 79kr = mer än prisskillnaden.

Köper jag fler produkter, som ett helt datorsystem, gör jag helt klart detta på Misco. För även om de 5 procenten verkar små på en en produkt, så blir det ganska mycket när man tar flera. Så handlar jag mycket, så sparar jag in mer på studentrabatten än på den gratis frakten.

A code to live by.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Va har hänt med student rabatten hos misco?

Hittar den inte på csn-kortet.se

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Har nu avbeställt från misco, mycket besviken på misco just nu och kommer i fortsättningen handla från komplett eller inet.
Urkass kundsupport m.m. i detta fall!
Har handlat för åtskilliga tusenlappar hos er men byter nu företag, mycket tråkigt och någon studentrabatt kan ni heller inte locka med, helt enkelt inte värt det tyvärr!

/ En mycket missnöjd "ex-"kund

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_speed
Va har hänt med student rabatten hos misco?

Hittar den inte på csn-kortet.se

Inte jag heller. Hoppas inte att mecenat har slopat misco rabatten..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Fungerar rabattkoden "sweclockers161944" fortfarande?

Får detta felmedeland:
Angiven kod för personalrabatt används inte. Kontrollera att ni har skrivit rätt kod. Kvarstår problemet skall Ni kontakta den utgivande organisationen (Normalt Er arbetsgivare) för en korrekt/ny kod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Inte jag heller. Hoppas inte att mecenat har slopat misco rabatten..

+1

Verkar ha fungerat så sent som förra veckan...

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

hoppas att dom bara förhandlar om rabatten så att den kommer tillbaka
Så typiskt att den skulle försvinna nu precis innan man fyller år o ska handla lite dator delar för pengarna man får

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pika
Fungerar rabattkoden "sweclockers161944" fortfarande?

Får detta felmedeland:
Angiven kod för personalrabatt används inte. Kontrollera att ni har skrivit rätt kod. Kvarstår problemet skall Ni kontakta den utgivande organisationen (Normalt Er arbetsgivare) för en korrekt/ny kod.

Nej, det gör den inte.
Den nya koden är : ja19swe661

edit: Får tillägga att misco verkar ha ett eget sätt att skicka iväg paket på. beställde en ssd i onsdags, i torsdags var den plockad.
Istället för att skicka iväg disken så att den hade varit framme på fredagen så väntade dem tills fredag kväll med att meddela posten att disken skulle skickas, vilket medför att disken inte går iväg förrän på måndag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76

edit: Får tillägga att misco verkar ha ett eget sätt att skicka iväg paket på. beställde en ssd i onsdags, i torsdags var den plockad.
Istället för att skicka iväg disken så att den hade varit framme på fredagen så väntade dem tills fredag kväll med att meddela posten att disken skulle skickas, vilket medför att disken inte går iväg förrän på måndag.

Jag har också upplevt detta. Tråkigt!

Permalänk
Medlem

Ja, vars har studentrabatten tatt vägen?

Jag hoppade in på mecenat.se med ett leende på läpparna för att klicka mig vidare till misco med studentrabatt för att köpa en dator för 9 tusen. Men studentrabatten var borta, så där tappade ni dem pengarna tyvärr.

Tillbaka med studentrabatten så får ni mitt köp, annars säger jag hej hos inet. Japp, det är ett hot! ;O

Permalänk
Medlem

Ja, mycket underligt att studentrabatten försvunnit helt plötsligt. Hade tänkt beställa en kylare, men nu kanske det blir billigare på ett annat ställe. Väntar dock tills mitten av veckan på förklaring innan beställning görs.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Kan Misco hjälpa till med datormonteringen på samma sätt som t ex Inet? Var hittar man i så fall det på hemsidan?

Permalänk
Medlem

Rabatten finns kvar men inte på CSN-kortets sida.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Rabatten finns kvar men inte på CSN-kortets sida.

Var är den då?? Jeez..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
Ja, mycket underligt att studentrabatten försvunnit helt plötsligt. Hade tänkt beställa en kylare, men nu kanske det blir billigare på ett annat ställe. Väntar dock tills mitten av veckan på förklaring innan beställning görs.

Skulle gärna vilja ha svar inom kort också. Hade tänkt att beställa ett helt nytt system men nu är det ju billigare på andra ställen.