Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
snyggt bygge men, vart tar du in luft om 240 radiatorn blåser ut luft?

Jo en polare påpekade detta nyss ... vet inte varför inte inte tänkte på det, får väll vända på den bakre fläkten antar jag, monternade bara fläkten som man brukar göra haha skall testa på båda hållen tror jag mest för att se hur stor skillnad det är

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge... 8 av 10 från mig iaf!

Permalänk

Jag gillar det, behöver verkligen inte vara flashigare än det här:) kan tänka mig att den är rätt tyst och kall också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sonic1337
Jag gillar det, behöver verkligen inte vara flashigare än det här:) kan tänka mig att den är rätt tyst och kall också!

Tack nja tyst och kall är väll förhoppningen just nu är inte loopen fyld och jag har inte testat den. Så jag sitter här och håller tummarna för att det skall funka ... och bli tyst/kallt ^^

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Inte så insatt på sådan här vattenkylning men ser ju lite sämst ut om den först pumpar vatten till prollen som värmer upp vattnet sen går de till grafikkkortet som nu får varmvatten. Men va vet jag

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyran26
Inte så insatt på sådan här vattenkylning men ser ju lite sämst ut om den först pumpar vatten till prollen som värmer upp vattnet sen går de till grafikkkortet som nu får varmvatten. Men va vet jag

Nej det spelar ingen roll fins knappt en loop som inte är byggd på det viset.

som referens till det påståendet lämnar jag nästintill samtliga gallerier med vattenkylning här på swec och om du vill gräva djupare rekommenderar jag
http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=70 och särskilt Gallery tråden

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Hoppas på bilder när du har fått igång det

Permalänk

Vart ju riktigt bra! Väntar med poäng tills systemet är fyllt och igång

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att du har gjort ett finfint jobb med detta chassi

Ser riktigt prydligt ut!

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Medlem

skulle du inte kunna ''sleeva'' 24 pins kabeln till moderkortet med en vit slang ? hade ju vart fedt^^

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Nej det spelar ingen roll fins knappt en loop som inte är byggd på det viset.

som referens till det påståendet lämnar jag nästintill samtliga gallerier med vattenkylning här på swec och om du vill gräva djupare rekommenderar jag
http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=70 och särskilt Gallery tråden

De enda som kan va lite optimalare är att man har en singel 120 radd monterad på utsugs fläkten bak på chassit så vattnet kyls lite mellan CPU och GPU

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Enligt "dom kunniga" så har du satt dina fläktar fel (om du ska köra med sidplåtarna på)

optimalt är att du trycker så kall luft som möjligt igenom raden.

sen så ska man satsa på pump -> radiator -> vattenblock-> res.
(någon grad skillnad blir det )

annars grymt jobb med slang dragning

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! 10p!

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
Enligt "dom kunniga" så har du satt dina fläktar fel (om du ska köra med sidplåtarna på)

optimalt är att du trycker så kall luft som möjligt igenom raden.

sen så ska man satsa på pump -> radiator -> vattenblock-> res.
(någon grad skillnad blir det )

annars grymt jobb med slang dragning

Jo det är flera som påpekat det med fläktarna. Anledningen till att dem sitter på insidan av radiatorn är att det helt enkelt sitter fast bättre så ville inte hänga radiatorn i en fläkt bara och det var lättare att dra slängarna så här. Sedan ville jag inte köra pull på fläktarna för vad jag läst skall push vara ganska mycket bättre. Skall vända på den bakre fläkten sedan så kommer det väll in lite mer kall luft i lådan.

Det här med ordningen på loopen tycker jag debatteras över allt hela tiden, tycker man oftast kommer fram till att det inte spelar någon roll ... varför skulle det ? det är väll i så fall om man använder en mycket stark pump som dumpar mycket värme i vattnet, Med den här pumpen så är det nog relativt försumbart. presentera gärna något test eller något som stödjer att det skulle bli kallare med pump -> radiator -> vattenblock-> res.

/Bread_

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
De enda som kan va lite optimalare är att man har en singel 120 radd monterad på utsugs fläkten bak på chassit så vattnet kyls lite mellan CPU och GPU

Jo det låter ju lite optimalare dock aldrig sätt någon som gjort det :S bilder ?

Annars om man inte vill ha processorns värme på grafik kortet så kan man ju alltid köra dubbla loopar

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inge bilder på de men eftersom jag är utbildad kylmontör så VET jag att de är bäst.

precis som att tanken ska sitta efter raden före pumpen för man ska ha en färdig reserv med ner kylt vatten. dels för prestanda och dels för att pumparna inte mår bra av värmen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Har tyvärr inge bilder på de men eftersom jag är utbildad kylmontör så VET jag att de är bäst.

precis som att tanken ska sitta efter raden före pumpen för man ska ha en färdig reserv med ner kylt vatten. dels för prestanda och dels för att pumparna inte mår bra av värmen.

Nej nej jag tvivlade inte på att det är mer optimalt det säger ju sig själv att kyla i mellan är bättre, hade bara inte sätt någon göra det och skulle vara kul att se en bild på bara.

Men min tank sitter före pumpen och efter radiatorn eller hur ?
Jag kör Pump -> CPU -> GPU -> Rad -> Tank

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Nej nej jag tvivlade inte på att det är mer optimalt det säger ju sig själv att kyla i mellan är bättre, hade bara inte sätt någon göra det och skulle vara kul att se en bild på bara.

Men min tank sitter före pumpen och efter radiatorn eller hur ?
Jag kör Pump -> CPU -> GPU -> Rad -> Tank

Du har rätt loop i systemet nu absolut.

skrev de bara för att så många andra TROR att dom har rätt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Du har rätt loop i systemet nu absolut.

skrev de bara för att så många andra TROR att dom har rätt.

Ok tack för att du redde ut det Trodde också att jag hade gjort rätt men så blir man ju osäker när folk kommer och säger annat.

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Avstängd

Mycket fint

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
snyggt bygge men, vart tar du in luft om 240 radiatorn blåser ut luft?

Jag tänkte precis på samma sak.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Shit va snygg den blev! älskar de mjölkiga vita detaljerna, t.o.m dvi utgångarna på graffekortet är matchande vita

Jag tycker moddning på denhär nivån är ren konst. har sett en dator på "million dollar pc" sidan som påminner om denna. Sjukt bra jobbat!

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard

Permalänk

Jävligt snygg gjort Bread, presentationen, lackeringen, sleevsen allt i högsta klass:D Ingenting sämre än jag hade förväntat mig från din sida;)

10a

Permalänk
Medlem

Najs work ! keep it up !

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

Vad kostade det paketet, vill skaffa ett nästan likadant ??

Permalänk
Medlem

Cleant bygge! mycket snyggt!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz