Kompatibelt Windows OS

Permalänk
Medlem

Kompatibelt Windows OS

Hej!
Jag ska installera ett till OS till min PC,
I nuläget kör jag bara med Vista 64 men jag vill ha ett till som kan köra gammla program och spel som t.ex System Shock 2 med dom här systemkraven:

Recommended: 266Mhz P2, 64 Megs of RAM, 8 MB D3D hardware accelerator, about 250 Megs of hard-drive space, 8x CD-ROM

Jag skulle hälst ha Win98 men det är nog ingen ide med tanke på alla problem som kan uppstå pga min nya hårdvara så jag kanske måste ta ett något nyare.

Kan man få både kompatibelt OCH stabilt?

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Medlem

Med sånna systemkrav går det nog att spela i en virtuell maskin.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Finns det någon virtuell maskin som är enkel, smidig och som stödjer internet?

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dipchip
Finns det någon virtuell maskin som är enkel, smidig och som stödjer internet?

Virtualbox <3

Permalänk
Medlem

gick in på virtualbox websida och läste lite men blev inte klokare av det,
fanns inte häller någon install att ladda ner för windows. och den verkar bara vara för 32bitars endå så jag skulle endå behöva ett till OS.
Tack endå.

Några andra förslag?

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dipchip
gick in på virtualbox websida och läste lite men blev inte klokare av det,
fanns inte häller någon install att ladda ner för windows. och den verkar bara vara för 32bitars endå så jag skulle endå behöva ett till OS.
Tack endå.

Några andra förslag?

Citat:

* VirtualBox 3.1.2 for Windows hosts x86/amd64

http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Annars om du ska spela riktigt gamla spel så finns: DOSBox
http://en.wikipedia.org/wiki/Dosbox

Permalänk
Medlem

Klicka här för download Riktigt lätt att ha att göra med.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag testade VirtualBox nu och det verkar väldigt bra men är det till för att skapa ett operativsystem på eller för att köra program?
eller går det hur man vill?

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dipchip
Jag testade VirtualBox nu och det verkar väldigt bra men är det till för att skapa ett operativsystem på eller för att köra program?
eller går det hur man vill?

Det är för att virtualisera ett operativsystem.

Permalänk
Medlem

ok jag fattar.
tack så mycket det är nog perfekt det här faktist

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192