Flytta ikonerna på startfältet?

Permalänk

Flytta ikonerna på startfältet?

Hej, hur flyttar man ikonerna från startfältet(det just till höger om startmeny knappen) till aktivitetsfältet(fältet bredvid klockan)? Vet inte vilket fält som heter vad därför jag förklarade lite mer nogrannt.

Tex MSN vill jag inte ha i det vänstra fältet, vill ha det till höger bredvid klockan som det var i Vista..

Tacksam för svar.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Hedersmedlem

MSN löser du genom att högerklicka på det och välja att köra i kompatibilitetsläge för Win XP.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk

Får inget sånt när jag högerklickar på ikonen :/

Får bara att jag kan välja att ta bort programmet från aktivitetsfältet och att jag kan ändra status osv.. Står inget om något kombatibilitetsläge för XP

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem

Har du verkligen prövat Högerklicka på WLM-ikonen> Windows Live Messenger> Fliken Kompatiblitet> Kompatiblitetsläge> kryssruta> Kör detta i kompatiblitetsläge för> Välja XP?

Permalänk

Jag har tryckt i det, men ikonen blir fortfarande kvar nere till vänster bredvid startmeny knappen istället för nere till höger bredvid klockan och ljudikonen :S

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem

har du startat om msn då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Högerklicka i aktivitetsfältet, Väl sen egenskaper. I rutan som poppar upp väljer du sen "anpassa meddelande ikoner" . I nästa ruta väljer du hur ikoner skall visas eller inte. Avsluta med att kryssa i rutan "visa alltid alla ikoner och meddelanden i aktivitetsfältet"....Done!