Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Macbook Pro 13.3

Hej!

Har näst intill bestämt mig för att köpa mig en Macbook Pro.

Borde jag vänta på en kommande uppdatering till den eller ska jag slå till och beställa den redan nu?

MVH: Krille

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem

Kommer troligen en ny i Februari så lite onödigt att köpa nu!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Kommer den ligga i samma prisklass?, och vad kan den tänkas att ha för prestanda?

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criLL90
Kommer den ligga i samma prisklass?, och vad kan den tänkas att ha för prestanda?

Den kommer ligga i samma prisklass, möjligtvis att dom justerar priset lite(kan vara båda upp och ner).

Prestanda biten är lite svår o förutse, antingen så slängen dom in Arrendale(mobil i7 typ) eller så kör dom kvar på core2duo igen tills nästa gång. Med grafikkortet så har jag ingen aning, tror dock inte att det blir sämre. Men om jag fattade rätt så tror jag att jag läste någonstans att Arrendale skulle ha ett inbyggt grafikkort, jag kan dock ha fel.

Permalänk
Medlem

Om du inte måste ha den med en gång så skulle jag vänta då man kan vänta sig en uppdatering i feb-apr.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag är datorlös för tillfället, men om det nu blir ett inbyggt grafikkort så kan inte det hålla samma klass som 9400, man kanske ska ta och slå till nu ändå. Jag är jävligt sugen

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criLL90
Jag är datorlös för tillfället, men om det nu blir ett inbyggt grafikkort så kan inte det hålla samma klass som 9400, man kanske ska ta och slå till nu ändå. Jag är jävligt sugen

1) Om det blir inbyggt graffe i prollen så kommer MBP även ha ett riktigt graffe

2) Det ryktas att Apple har sagt till Intel att tillverka prollar utan den integrerade graffedelen till dom, så även då kommer ett riktigt graffe!

Du bör vänta!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Macrumors har en ganska vettig köpguide. Kolla även in deras forum för mer detaljer. Skulle tro att det kommer en uppdatering i slutet av januari.

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att Apple skulle skippa Arrendale då den var hopkopplad med Intels 950 krets.

Vet inte om det blir någon uppdatering då eller om det är Apples pek dator som kommer bi den uppdateringen i Jan/Feb.

Jag kör en 13.3 med c2d propp i och den fungerar klockrent för mig.

Allt beror på dina behov etc

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Okej! Det verkar smartast att vänta tills den nya kommer då.

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Vet inte om det blir någon uppdatering då eller om det är Apples pek dator som kommer bi den uppdateringen i Jan/Feb.

Men oavsett om det kommer en uppdatering eller inte den 26 jan(apple har bokat ngn byggnad) så borde den uppdateras snart iaf!

Permalänk
Medlem

Jag hade helt klart väntat, även om jag inte tror det kommer vara några större förändringar.

Permalänk
Medlem

Priser?

Hur brukar det vara med priserna på de uppdaterade modellerna? höjs de något märkvärt?

Jag funderar nämligen på att köpa en mac till plugget, så behöver en ganska snart men har de släppt någon uppdaterad modell ännu eller kommer de alla samtidigt i typ februari?

edit: såg nu på buyersguide att det är vänta eller macbook som gäller, så nvm..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moofy
Hur brukar det vara med priserna på de uppdaterade modellerna? höjs de något märkvärt?

Jag funderar nämligen på att köpa en mac till plugget, så behöver en ganska snart men har de släppt någon uppdaterad modell ännu eller kommer de alla samtidigt i typ februari?

edit: såg nu på buyersguide att det är vänta eller macbook som gäller, så nvm..

Priset brukar vara någorlunda samma! Kanske att det går upp eller ner någon femhundring.

Permalänk
Medlem

http://arstechnica.com/apple/news/2010/01/intels-macbook-pro-...

Jag har sett liknande rapporter på andra tech-sidor. Väl värt att vänta då i5 presterar så mycket bättre än c2d.

27" iMac med i5 http://www.macworld.com/article/143970/2009/11/core15_imac.ht...

Permalänk
Medlem

I vilket fall som så är det verkligen värt att i alla fall vänta tills den 27:e då det ryktade evenemanget kommer ske.

Om det uppdateras till en modell som du inte kanske gillar så lär den gamla finnas att köpa även efteråt, kanske t.om. ett per kronor billigare.

Grafikkortet lär inte vara sämre, då skjuter de sig i foten.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

I stationära världen är det integrerade i i5an snabbare än 9400m.

Jag tror det blir såhär om 2 veckor på eventet

MBP 13 i5 integrerad grafik

MBP 15 i5 integrerad grafik på snik modellen, integrerad + ATI 5XXXmobility på den dyrare

MBP 17 i5/i7 integrerat + ATI 5XXXmobility

Något i den stilen.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
I stationära världen är det integrerade i i5an snabbare än 9400m.

Jag tror det blir såhär om 2 veckor på eventet

MBP 13 i5 integrerad grafik

MBP 15 i5 integrerad grafik på snik modellen, integrerad + ATI 5XXXmobility på den dyrare

MBP 17 i5/i7 integrerat + ATI 5XXXmobility

Något i den stilen.

Men... men... jag har inte Råd med en ny MBP nu igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs

MBP 13 i5 integrerad grafik

MBP 15 i5 integrerad grafik på snik modellen, integrerad + ATI 5XXXmobility på den dyrare

I vilka situationer kommer man sakna dedicerat grafikkort? Kan inte MAC-världen alls. Behövs dedicerat grafikkort för något annat än spel? Blir t.ex. upplevelsen av OS:et på något sätt annorlunda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHertz
I vilka situationer kommer man sakna dedicerat grafikkort? Kan inte MAC-världen alls. Behövs dedicerat grafikkort för något annat än spel? Blir t.ex. upplevelsen av OS:et på något sätt annorlunda.

Om du har en gammal white med intel grafikkort finns det funktioner du saknar, som att grafikkortet hjälper till andra program än spel ute i OSet. (OpenCL m.m.). Det integrerade 9400m som sitter i maskinerna nu funkar utmärkt. Så du behöver bara ett extra grafikkort i princip om du spelar, eller redigerar riktigt tunga saker (men du köper du en Mac Pro isf på den nivån).

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

oavsett ska det bli intressant då jag är sjukt sugen på en mbp 13":D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
I stationära världen är det integrerade i i5an snabbare än 9400m.

Jag tror det blir såhär om 2 veckor på eventet

MBP 13 i5 integrerad grafik

MBP 15 i5 integrerad grafik på snik modellen, integrerad + ATI 5XXXmobility på den dyrare

MBP 17 i5/i7 integrerat + ATI 5XXXmobility

Något i den stilen.

Ati kort vore prima! Aah, nya MBP och tablet(?) är jag väldigt nyfiken på.

Permalänk
Hedersmedlem

Sjukt sugen på en ny 13

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Jag ska sälja min stationära dator och köpa en 13 macbook pro sitter bara och väntar på att de nya ska komma ut så jag kan sälja denna klumpiga burken!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Jag ska sälja min stationära dator och köpa en 13 macbook pro sitter bara och väntar på att de nya ska komma ut så jag kan sälja denna klumpiga burken!

Samma tanke här:) Ska bli underbart med laptop:)

Permalänk
Medlem

Det är i alla fall spikat för ett Apple-evenemang den 27:e.

http://www.macrumors.com/2010/01/18/apple-issues-invitations-...

Spännande.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Redan gjort en post i iCal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Det är i alla fall spikat för ett Apple-evenemang den 27:e.

http://www.macrumors.com/2010/01/18/apple-issues-invitations-...

Spännande.

Redan gjort en post i iCal.

Permalänk
Medlem

Dock var eventet för iPad. Men det kanske kommer någon ny macbook snart ändå? Är nämligen med sugen på en 13"

Permalänk

Samma här! Måste ha en dator till skolan och macbook pro känns som det enda valet.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Hedersmedlem

Läkt info från intel läste jag ny mbp innon 15dagar

Visa signatur

Gammal är gubbe