Acer Travelmate 7320 - Windows startar inte

Permalänk

Acer Travelmate 7320 - Windows startar inte

Hej!

Mina föräldrar har en Acer Travelmate 7320 köpt på alina för ca 2 år sedan.

Den har blivit himla seg sedan ett tag tillbaka pga full hårddisk (kunde inte ens installera uppdateringar).

Efter några borttagna program så fick den lite mer utrymme men den är fortfarande ganska seg, säkert alla acer programvaror som man får med...

Men men, idag när de skulle starta datorn så var allt frid och fröjd tills man kom till laddningen av windows (det gröna sträcket som rör sig). Efter den är klar så kommer det upp "vänligen vänta" eller något liknande och sedan dyker "acer recovery" upp och den vill att man ska påbörja en recovery pga nåt fel.

Grejen är det att den inte kan göra nåt, den tuggar ett tag sedan kommer det upp att den inte kunde åtgärda felet och frågar om jag vill rapportera det.

Jag har provat koppla ur all usb utrustning som satt i men det hjälper inte, jag har också provat defaultat BIOS inställningarna.
Vet inte vad mer jag kan prova, antagligen skulle jag kunna formatera men de har väldigt många dokument på hårddisken som det skulle vara riktigt tråkigt om de försvinner. Vi fick heller inte med en windows license till den (vi köpte en stationär på samma gång som vi fick en vista lisence till).

Just det, när jag startar datorn hör jag tre pip. Har försökt leta fram en felkod men jag hittar ingen :/ .

Intel Celeron 1.7 GHZ
1 gig ram
Hitatchi 80 gb (partionerad när vi fick den så vi kan bara använda ca 40)
Windows Vista

Kan jag göra något för att få detta att försvinna eller är det bara att lämna in den hos alina/släng? Kan jag rädda dokumenten på något sätt?

Tacksam för svar!!!

Permalänk

Jag rekommenderar att du lämnar in den för undersökning.
Tyvärr kan det nog kosta mer än vad det smakar.
Kostar det tusenlappar är det bättre att du köper en ny för en mindre summa.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Om så att säga Hårddisken som sådan verkar leva rent mekaniskt så är oddsen inte så dåliga om du har tillgång till en annan PC och en s.k. Hårddiskdocka.
En sådan här räddade mina dokument alla deles nyligen. http://www.thinkcomputers.org/old/index.php?x=reviews&id=710
Det var löjligt enkelt. Disken i docka uppfattades som en disk till precis som vilke USB minne som helst (frånsett att det knastrade betänkligt om min HDD)

Visa signatur

nemiva
______________
Enskede

Permalänk
Medlem

windows finns på D som en recovery partition, ni har glömt att bränna 2 st dvd discar, men du har ju en vista dvd, i den finns en reparations del, som rep startfiler, kolla denna websida http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-dow...

Permalänk

Tack för svaren, vi har beslutat att lämna in den hos alina. hoppas det löser sig