MSI P55-GD85 lanseras officiellt

Permalänk
Melding Plague

MSI P55-GD85 lanseras officiellt

MSI uppdaterar omtyckta P55-GD80 med USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps. Modellen döps logiskt nog till P55-GD85.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Så länge de nya sata- och usbstandarderna inte är integrerade funktioner i chipsetten så väntar jag nog. Tredjeparts fullösning kan andra leka med

Gissar på trendiga realtek vad gäller nätverk?

Permalänk
Medlem

väntar nog på mera alternativ med samma finesser, tex usb 3.0
får se vad året har att erbjuda helt enkelt!.... spännande!

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk

Gött att det börjar komma fler med usb3, men jag väntar som ovanstående på "riktiga lösningar".

Annars snygg loggo på kylningen, DrMOS är ju ett grymt namn. (på svenska)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Kolla! Bra plaserade pci-e 1x

Permalänk

Varför förmedlar sweclockers data som inte går att uppnå med 1156 ?

Aktiv USB 3.0/SATA 6 = PCIx(1) till 8x samt PCIx(2) till 0x.
2x16 crossfire = 2x8 på 1156 om ovanstående är disable.
DDR3 2 133 MHz = Max 1333 MHz på 1156.

Permalänk
Medlem

2000kr för ett p55 kort med begränsningar för sli/CF, njae, skulle kunna hosta upp 2k för ett kort om det har minst två st x16 portar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
2000kr för ett p55 kort med begränsningar för sli/CF, njae, skulle kunna hosta upp 2k för ett kort om det har minst två st x16 portar.

Du märker ingen skillnad på 8x/8x vs 16x/16x förutom i benchmarks som inte betyder något viktigt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Iofs ingen ruskig skillnad men för 2k tycker jag man ska få 2x16, cpu:erna lär ju hänga med betydligt längre än grafikkorten som vanligt så det kan ju innebära att man kommer att hinna se en större skillnad än ett par % mellan 2x8 och 2x16. Jag har väl hunnit byta grafikkort iaf 2 gånger sen jag skaffade min q6600 quad och jag misstänker att jag kommer att hinna med ett kort till innan den pensioneras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Iofs ingen ruskig skillnad men för 2k tycker jag man ska få 2x16, cpu:erna lär ju hänga med betydligt längre än grafikkorten som vanligt så det kan ju innebära att man kommer att hinna se en större skillnad än ett par % mellan 2x8 och 2x16. Jag har väl hunnit byta grafikkort iaf 2 gånger sen jag skaffade min q6600 quad och jag misstänker att jag kommer att hinna med ett kort till innan den pensioneras.

Håller fullständigt med. Det är ren katastrof att P55 inte kommer med dubbla x16 till ett rimlig pris. (x58 plattform är för dyr för mig) Pga just detta har jag inte övergett min X38 chipset s. 775 ännu som har just dubbla x16 v.2.0. Och AMD har ju dubbla x16 för runt 1500:- (790FX) men deras cpu:er är inte alls lika bra i nuläget - så där svävar man i uppgraderingsdilemman...

Q6600:an är nog det cpu som jag har haft allra längst någonsin av alla processorer och det finns ingen anledning till att byta med tanke på sketna P55...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk

Ja helt värdelöst att dom inte har 16x16 pci express då försvinner möjligheten att köra med 2 st 295 gtx till ex har samma problem med ett Moderkort från ASUS och jag råkar ha 2 st sådana kort som ligger och jag inte har någon nytta av pga det.

Permalänk
Avstängd

Finns det möjlighet att Sweclockers gör ett test på detta kort när det kommer ut?

Har på bla nedan länk läst att att USB/SATA ej ska ta prestanda från grafikkortsportarna....?

http://www.nordichardware.se/nyhet,17250.html

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.