Hur få bort... Sony Ericsson PC Suite ?

Permalänk
Medlem

Hur få bort... Sony Ericsson PC Suite ?

Hur faan jag än gör så får jag inte bort ett program ifrån datorn som jag inte vill ha kvar.... ????

Nog för att jag är "NEWBIE" på datorer men jag har lyckats få bort program tidigare !

Programmet är : Sony Ericsson PC Suite
( Program för att koppla ihop sin Sony Ercsson Mobil med datorn )

.

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen> Lägg till eller ta bort program?

Alternativt prova Revo uninstaller.

Permalänk
Medlem

Åh fyfan. Det är den värsta skiten ever att ta bort helt och hållet. Hade VÄLDIGT stora problem med det på min arbetsplats. Men du kan börja med kontrollpanelen

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ampoas
1. Kontrollpanelen > Lägg till eller ta bort program ?

2. Alternativt prova Revo uninstaller.

1. Programmet synns inte alls där

2. Vad är detta för något ? och var hittar man det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Åh fyfan.
Det är den värsta skiten ever att ta bort helt och hållet.
Hade VÄLDIGT stora problem med det på min arbetsplats.
Men du kan börja med kontrollpanelen

Går inte att ta bort där då det inte synns dära

HJÄLP !!!

Permalänk
Avstängd

Ta bort så mycket du kan för hand, dvs radera mappen i C:\Program\ (Files om du har engelskt Windows) och kör sedan en register-cleaner..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
Ta bort så mycket du kan för hand, dvs radera mappen i C:\Program\ (Files om du har engelskt Windows) och kör sedan en register-cleaner..

TACK TACK....
Mina dator kunskaper sträcker sig inte så långt, så ett lite mera förklarande svar om hur jag går tillväga hade suttit perfekt !!!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
Ta bort så mycket du kan för hand, dvs radera mappen i C:\Program\ (Files om du har engelskt Windows) och kör sedan en register-cleaner..

Det låter inte som OP bör fiffla med registernycklar.

Nej, släng in någon annan avinstallerare om inget annat syns. Prova med Crap Cleaner kanske? http://www.piriform.com/ccleaner/update

Har både en avinstallerare, och listar upp saker som körs när Windows startar, där du kan ta bort objekt relaterade till Sony Ericsson.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2stroke
1. Programmet synns inte alls där

2. Vad är detta för något ? och var hittar man det ?

Revo Uninstaller är ett kraftfullt alternativ till vanliga "Lägg till/ ta bort program", där du kan ta bort andra filer som inte syns i Windows egna avinstallerare.

Permalänk
Medlem

Håller med inlägget ovan, Revo Uninstaller är mycket bra, och framför allt enkelt att använda!

Finns en funktion som hetter "Jaktläge" som låter dig avinstallera, stoppa, ta bort eller att förhindra att en applikation autostartar genom att hålla ett "kikarsikte" på "saken-som-ska-bort". Man har ju varit med om att grejer stannar kvar och då är jaktläge helt underbart att ha tillgång till.

Själv har jag revo installerat på alla mina datorer

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]