Permalänk
Robot

white trash

Tjee alla glada sweclockare! Tänkte slänga ihop en snabb liten bygglogg på när jag bytte chassi temporärt p.ga. att mitt andra chassi skal moddas en aning.

Och JA jag är medveten om att byggloggen är ganska oviktig men jag ser det mest som en "kul grej"

Anledningen till att det kan kännas som att loggen hoppar lite är för att jag glömde av att kort ibland och sen hoppas jag alla här vet hur man plockar ihop en dator

Och glöm inte kommentera nu ;D

Besök albumet: white trash av noRib

Permalänk
Medlem

Kommer det bygglogg på moddningen då med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Kommer det bygglogg på moddningen då med?

Självklart men kommer definitivt vara mer seriös än denna.

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk

hoppas du gör modningen seriösare än chassi bytet.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska du ha för något annat chassi? Eller är det chassit på fjärde bilden? Vi vill även veta vad du har för grejer i lådan

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

dethär galleriet är ett skämt va?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
dethär galleriet är ett skämt va?

Citat från TS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
Och JA jag är medveten om att byggloggen är ganska oviktig men jag ser det mest som en "kul grej"

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Inte mycket att hurra för =/

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vad ska du ha för något annat chassi? Eller är det chassit på fjärde bilden? Vi vill även veta vad du har för grejer i lådan

Ja det är chassit på fjärde bilden, tänkte modda ihop det med ett annat likadant, grejerna i lådan är:
mobo: Asus P5N-SLI, I
ntel celeron 775 3,06ghz (klockad till 3,49),
DDR2 corsair xms nånting 1x2Gb iaf,
kommer inte ihåg grafik kortet men är Nvidia 6000nånting med bara 128mb grafik minne,
420wats nätdel märket kommer jag inte ihåg tror det heter nånting med color

HDD: 2st maxtor 160gb 1stWD 200Gb tyvärr är dom bara IDE,
Intels äckliga standard CPUkylare,

tror jag fick med allt nu, inte så mycket att hänga i granen precis men ska uppgraderas så småningom.

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noRib
Ja det är chassit på fjärde bilden, tänkte modda ihop det med ett annat likadant, grejerna i lådan är:
mobo: Asus P5N-SLI, I
ntel celeron 775 3,06ghz (klockad till 3,49),
DDR2 corsair xms nånting 1x2Gb iaf,
kommer inte ihåg grafik kortet men är Nvidia 6000nånting med bara 128mb grafik minne,
420wats nätdel märket kommer jag inte ihåg tror det heter nånting med color

HDD: 2st maxtor 160gb 1stWD 200Gb tyvärr är dom bara IDE,
Intels äckliga standard CPUkylare,

tror jag fick med allt nu, inte så mycket att hänga i granen precis men ska uppgraderas så småningom.

OK najs

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Haha, en kul grej var det allt

Getto budget modd är alltid roliga att se på, något att skratta lite åt

10p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
något att skratta lite åt

instämmer med föregående talare. du får ursäkta mig med det är kanske inte det snyggaste chassit jag har sätt, men kul va det å se dina bilder iaf:)

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem

fördjävligt du kan väl offra 250kr på ett chassi från typ webhallen/komplett? De ser riktigt schyssta ut i jämförelse

Permalänk
Medlem

Kul med annorlunda gallerier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryp
fördjävligt du kan väl offra 250kr på ett chassi från typ webhallen/komplett? De ser riktigt schyssta ut i jämförelse

har lite olika anledningar men främst för att det är temporärt (vilket en del inte tycks fatta ) men sedan hade/har jag en dator som bara står o samlar damm så lika bra att ta ett befintligt chassi istället för att lägga ut ännu mer pengar på ett nytt chassi. eller?

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Usch usch...varför ens hålla på slösa tid när man kan inte "modda om" den snyggt...dåligt...sry...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Både fläktar och hårddiskar kommer att lossna snart. Gummibanden torkar ut av värme och blir lika spänstiga som okokt spaghetti.

Permalänk
Inaktiv

Klara fan inte av att kolla på vita tråkiga chassi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Både fläktar och hårddiskar kommer att lossna snart. Gummibanden torkar ut av värme och blir lika spänstiga som okokt spaghetti.

hårdiskarna kan inte ramla ut p.ga. nätagget, fläkten kan lossna men det är nog inte så farligt, och det är inte så varmt i datorn heller, plus att detta fortfarande bara är temporärt. Och om det nu händer är det la bara att ersätta gummibanden^^

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk

strypare för fläkten, snygg ghettomod...
senare idag kommer min ghettomod upp, tjuvkopplade startknapparna temporärt.
annars snyggt gjort, men vf vitt chassi?

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noRib

420wats nätdel märket kommer jag inte ihåg tror det heter nånting med color

ColorsIT 420w
har ett likadant liggandes som används till diverse testar,

agget är från 2002 men funkar lika bra fortfarande

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Hah, vad var det för mening med att ta bort det nedre fläktgallret helt om det ändå sitter en lucka för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
ColorsIT 420w
har ett likadant liggandes som används till diverse testar,

agget är från 2002 men funkar lika bra fortfarande

Japp så varre gav ut ojämn ström innan men ändrades nu vid byte av mobo (death to asus )

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk

haha lite gammalt bara, nu har du ju ditt fiiiiiiina rövsten modo xD

Visa signatur

Pentium(R) Dual-Core CPU E6500 @ 2.93GHz (2 CPUs), ~klockat till 3.3GHz
XFX geforce GT240 512 mb
2GB kingston hyper X 1066 mHz
160 gb HDD western digital.
cooler master silent pro M 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apelsinface
haha lite gammalt bara, nu har du ju ditt fiiiiiiina rövsten modo xD

joo jag vet men har inte orkat lägga upp mer bilder just nu, men får väll låna morsans kamera, (för er som inte fattat det känner jag apelsinface)

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt