Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det betyder att det finns en möjlighet att en person lyckats hacka PS3. Om det här stämmer så har vi ett chip eller liknande att se fram emot inom 1-2 års tid.

Inom ett till två år är systemet pensionerat, så vem bryr sig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Inom ett till två år är systemet pensionerat, så vem bryr sig?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Inom ett till två år är systemet pensionerat, så vem bryr sig?

Troligt, PS2 lever än så jag tror att PS3 har många år kvar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Tror att det går snabbare än 1-2 år faktiskt, han verkar ha fått tag på alla nödvändiga "nycklar" till systemet. Så jag ger det 3-6 månader...

Permalänk

aja hoppas att det är "transparant" så att sony inte upptäcker det, vore segt att mista tillgången till psn osv så länge det är gratis (att ladda ner demon/multiplay, i 360-fallet är väl beslutet lättare lol... om man inte är rädd för rrod då... fanken också)

hade varit riktigt nice med en ps och ps2-emulator som homebrew (iofs så har man redan en ps2 så.. aja) förhoppningsvis kommer det iaf nåt kul ut ur detta

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

se där ja.
Tog sin lilla tid =P

Blir ingen skillnad för mig personligen ändå.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kanske blir en PS3 om ett halvår då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Tror att det går snabbare än 1-2 år faktiskt, han verkar ha fått tag på alla nödvändiga "nycklar" till systemet. Så jag ger det 3-6 månader...

Vi vet inte säkert. Men vi vet att det funnits många sidor på nätet och många personer som påstår att det funnits hack och liknande till PS3.

Sedan om det nu finns ett hack beroende på hur det funkar så får vi se hur det blir i framtiden. Inget är garanterat och just nu är det bara rena gissningar baserade på hur lång tid det tog innan det kom ut ett chip efter maskinen var hackad.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Blir detta något utbrett kommer ju Sony satsa omöjligt ännu mindre tid på att välbehövligt utveckla systemet. Se på PSP och hur Sony mördade den genom att fokusera all kraft på att göra det svårare för homebrew-communityn hellre än att uppmärksamma deras budskap.

Jo det är ju iofs väldigt sant. Men jag tror jag fortfarande ser det som något positivt

Permalänk
Medlem

Tog tid, men de äre värt!

Permalänk

kan man bränna spel då och köra på den?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Bränna spel kan man göra idag om man har BD brännare, spela dom, tja om 1-2 år kanske.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Att diskutera ämnet är okej men kom ihåg att det inte är tillåtet att diskutera hur!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
I hans ord, den var enkel å hacka, å han har full åtkomst till hårdvaran, det är kompilering av mjukvara som fattas nu.

Så som jag tolkar det säger han att hårdvaran är simpel men smart applicerad och att mjukvaran är svår. Jag tolkar det dock inte som att det betyder att den var lätt att hacka.

Permalänk
Medlem
Citat:

3 years, 2 months, 11 days…thats a pretty secure system

Took 5 weeks, 3 in Boston, 2 here, very simple hardware cleverly applied, and some not so simple software.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Här är en som inte är lika övertygad.
http://streetskaterfu.blogspot.com/

Visa signatur

meep meep

Permalänk

Ja, men SKFU är halvt retarderad också.
Har försökt hacka den sen den kom ut och bara släppt massa värdelösa "exploits" som aldrig lett någonstans, så han är den sista man ska tro på.

Geohot släppte för övrigt sin exploit imorse verkar det som, så den är fri för nedladdning nu. Läste att han har delat med sig hela sitt arbete till resten av "scenen" och att dom har påbörjat arbetet med reverse-engineering av allt som finns tillgängligt, så det verkar som att det är en fullgod "exploit" i alla fall.

Allt finns att läsa på PS3News och MaxConsoles forum!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Ja, men SKFU är halvt retarderad också.
Har försökt hacka den sen den kom ut och bara släppt massa värdelösa "exploits" som aldrig lett någonstans, så han är den sista man ska tro på.

Geohot släppte för övrigt sin exploit imorse verkar det som, så den är fri för nedladdning nu. Läste att han har delat med sig hela sitt arbete till resten av "scenen" och att dom har påbörjat arbetet med reverse-engineering av allt som finns tillgängligt, så det verkar som att det är en fullgod "exploit" i alla fall.

Allt finns att läsa på PS3News och MaxConsoles forum!

Jepp men ser ut som om dom av oss som sitter på slim och dom nyare tjockversionerna inte kommer kunna hacka våra maskiner

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jodå, de nyare tjockversionerna lär nog gå att hacka, eftersom det fortfarande finns OtherOS på dem.
Slim-versionerna saknar dock OtherOS...

Permalänk
Medlem

Gör detta det möjligt för fuskare att fuska i spel så hoppas jag att Sony sätter P för detta!

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Det enda jag verkligen hoppas detta leder till är full access till hårdvaran i linux, så man äntligen kan använda maskinen som en fullvärdig mediaspelare utan en dator att strömma från. Gpu-accelerering av 1080p och sub-stöd skulle göra mig till en mycket lycklig liten nisse.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

http://geohotps3.blogspot.com

Citat:

If you have a slim and are complaining this hack won't work for you, stop reading now

The hypervisor is complicated, it is written in C++ and is PPC
This is known to work with version 2.4.2 only
I've gotten confirmation the exploit works on 3.10. Also I've heard about compile issues on Fedora. I did this in Ubuntu.
http://geohot.com/ps3_exploit.zip

http://3.bp.blogspot.com/_NJ4JFBfr1tY/S0_XhElFNSI/AAAAAAAAAbA... - bild på hans snygga ps3´a

Kod som han använt i linux http://pastie.org/795371
Fortsatt arbete kommer å ske på http://wiki.ps2dev.org/
Här beskriver han i enkelhet hur han hittade buggen http://pastie.org/795944
Han lägger ner vidare undersökningar pga IRL

Engelsk förklaring i enkelhet
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps3hacked-ar...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Intressant men för sent för mig att skaffa en konsol av denna generation till.
Dessutom tycker jag skillnaden blir för lite mot xbox1 om man tar hänsyn till hur lång tid det kommer dröja tills att få allt att fungera lika bra.

Så jag tror tyvärr inte detta kommer leda till så mycket, då man även måste väga in kostnaden för modifikation och risken att få sin konsol bannad.

Nå jag vänta och se vad som händer. Men nästa generation tror jag blir en perfekt htpc om den knäcks snabbt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Så länge det är mjuvaru hack. Kommer Sony för eller senare att göra en remake på mjukvaran och täppa till detta.

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcazaar
Så länge det är mjuvaru hack. Kommer Sony för eller senare att göra en remake på mjukvaran och täppa till detta.

Har du följt utvecklingen av hackad mjukvara till PSPn? Sony är chanslösa

Permalänk
Medlem

hah geohot, våran tids rockstjärna inom programering. Helt sjukt duktig kille, o han vet verkligen att han är det me

Permalänk
Medlem
Citat:

However, Sony's attempts to secure the game delivery system and the Blu-ray drive itself mean that there'd still be a huge reverse-engineering job required to enable piracy. While PS3 might well be hacked today on a low-level, further levels of protection remain in place to prevent copying games, and will require a significant effort in terms of reverse-engineering to overcome. Those expecting working PS3 games to appear on torrents in the next days or weeks are going to be disappointed.

PlayStation 3's security on the Blu-ray drive itself is (was?) pretty much untouchable and was designed to foil the kinds of attack seen on competing systems. Xbox 360 was compromised owing to the unencrypted nature of the firmware on the original DVD drives. Wii was hacked because the system itself was so similar to the GameCube that when the old hardware was cracked, the new revision fell with it. PlayStation 3 is far smarter. Not only is the drive software itself encrypted, but it's widely believed that the mandatory firmware updates can also reflash the Blu-ray drive too - even if the drive was hacked (it never has been) it would be re-secured next time you updated your PS3.

Detta hack är av stor betydelse, visst, men det kommer dröja länge innan man kommer runt allt. När/om det lyckas så måste man hitta en fet PS3 som sen inte får uppdateras. En bekväm lösning för piraterna ligger väldigt långt bort om det ens är möjligt och förmodligen kommer då majoriteten sitta på PS3 Slim...

Homebrew då? Killen som är så smart har inte ens lyckats med "hello world" så det återstår att se, återigen har man tagit ut segern i förskott.

Det positiva är ju att min feta PS3 kanske kommer bli mera värd i framtiden...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

den ända anledningen trots man får igång mus och tang och OP enligt mig är att man får blu ray spelare och möjlighet till "exklusiva speltitlar" som uncharted 2 som kan vara kul att spela även övriga spel om man har en dålig dator. snygg htpc?

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
den ända anledningen trots man får igång mus och tang och OP enligt mig är att man får blu ray spelare och möjlighet till "exklusiva speltitlar" som uncharted 2 som kan vara kul att spela även övriga spel om man har en dålig dator. snygg htpc?

?

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Har du följt utvecklingen av hackad mjukvara till PSPn? Sony är chanslösa

Men ps3 är mycket tätare än psp

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz