Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Razer gör dubbelsidig musmatta

Permalänk
Melding Plague

Razer gör dubbelsidig musmatta

En ny musmatta från Razer har två specialutformade ytor; en för precision och en annan för hastighet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Min gamla ExactMat har 2 sidor, samma egenskaper, totalt värdelös, slits snabbt. (och för liten)

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Inaktiv

Jag har också en Razer som har en sida för precision och en för hastighet, dock väldigt bra kvalitet och den kommer inte att bytas ut alls vad jag ser. Har haft den i typ 2-3 år. Köp den istället för ett säkert köp ;D http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=230659

Permalänk

Har haft en Razer ExactMat, som har också 2 sidor, en control och en speed, det grövre underlaget kallat 'control' har faktiskt lite bättre glid än 'speed', så control ger inte alls bättre kontroll, det är bara ett försäljningsknep.
Dessutom har jag den för musmattan speciellt designade handledsstödet (ExactRest), den är mycket lik handledsstödet på denna Vespula musmatta, och jag tycker stödet är äckligt obekvämt, klarar inte av mer än några minuter med den, jag skulle säkert bryta handleden om jag skulle använda den i nån timme, som tur är så kan man enkelt ta loss den, men det kan man inte på Vespulan..

Permalänk
Medlem

Har också en exactmat lol, är iofs grymt nöjd med den, tycker att min mx518 glider bättre på speed sidan då den är "lenare"

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Exactmat här med. Den vita i aluminium som håller sig kall. Grov sida.
Är denna nya också gjord i aluminium?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Har en Exactmat jag me. Kör på speed-sidan men den har börjat gjort sitt nu.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Min Steelseries matta har också 2 olika ytor dessutom följde en antiglid matta att ha under musmattan så att den ligger still på skrivbordet.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Nör jag nötte CSS ett tag förr, slet jag ut Speed sidan på exact mattan på ca 1 månad, och riktigt sleden vare den efter ca 3, då var control sidan mkt bättre (bättre glid) Men att en matta slits så snabbt är rent åt helvete, då har man ju inte kontroll alls.... När den är ny är den för "hal", sen slits den sanbbt o blir trög....

Köpte senare en 5L som hållt i nått år nu, Nöjd men nu är även denna för liten å nästa blir en heaton matta då den verkar bra, (Stor, tunn, bra glid.)

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Min Func Surface 1030 har också två olika sidor, en helt slät om en som är lite ojämn. Upplever att den ojämna sidan funkar bäst nästan jämt. Köpte den på DH 04 eller 05, håller skitbra

Permalänk
Medlem

Coolt, fUnc har ju haft en sådan musmatta sedan 1999...

Permalänk
Medlem

Tacka vet ja icemat , håller en livstid, är oxo väldigt exackt o funkar kalas.
Inne på 5 eller 6 året nu , håller nog lika länge till;-)
Man behöver inte vända på denna

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solifer68
Tacka vet ja icemat , håller en livstid, är oxo väldigt exackt o funkar kalas.
Inne på 5 eller 6 året nu , håller nog lika länge till;-)
Man behöver inte vända på denna

Sant... har haft min icemat i 6 år nu. Och den är fortfarande lika bra som när den var ny. (och då har den överlevt WoW också)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >