vill ha tillbaka windows vista

Permalänk

vill ha tillbaka windows vista

Tjenare, för ca två veckor sedan installerade jag windows 7.
Allt fungerar inte riktigt som det ska även fast jag har senaste drivrutinerna :down:.
Jag har en hp pavilion dv-5 1190eo förr gick det att installera om windows vista om man klickade på f11 vid start men fungerar inte längre, windows 7 startar bara normalt. Hur fixar man tillbaka windows vista enklast.

Windows Vista Home Premium på svenska kom med datorn

Permalänk
Medlem

Re: vill ha tillbaka windows vista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av intellarn
Tjenare, för ca två veckor sedan installerade jag windows 7.
Allt fungerar inte riktigt som det ska även fast jag har senaste drivrutinerna :down:.
Jag har en hp pavilion dv-5 1190eo förr gick det att installera om windows vista om man klickade på f11 vid start men fungerar inte längre, windows 7 startar bara normalt. Hur fixar man tillbaka windows vista enklast.

Windows Vista Home Premium på svenska kom med datorn

Skaffa en skiva!

Permalänk

Re: Re: vill ha tillbaka windows vista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Skaffa en skiva!

är de det enklaste sättet? var kan man ladda ner sånt utan crack osv?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intellarn
är de det enklaste sättet? var kan man ladda ner sånt utan crack osv?

http://www.sweclockers.com/forum/regler.php §7.

Ja det är det enklaste och enda sättet, du får helt enkelt låna eller köpa en, alternativt att du letar själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
http://www.sweclockers.com/forum/regler.php §7.

Ja det är det enklaste och enda sättet, du får helt enkelt låna eller köpa en, alternativt att du letar själv.

du kanske missade att jag har cd key (laglig) men inte windows vista cd

Permalänk
Medlem

Skaffa en skiva, använd din nyckel som sitter på datorn, fysiskt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelxi
Skaffa en skiva, använd din nyckel som sitter på datorn, fysiskt.

hur/var skaffar man sig en skiva da?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intellarn
du kanske missade att jag har cd key (laglig) men inte windows vista cd

Nej det missade jag inte, men du snackade om att ladda ner skiva, det är ju en gråzon överhuvudtaget, inte bara på sweclockers.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av intellarn
hur/var skaffar man sig en skiva da?

Leta runt eller låna:).

Permalänk
Medlem

Microsoft har ju så att man kan ladda ner deras produkter.
Kollegan köpte 10 Micorsoft licenser för 3000:-, och då kan han använda dom till vad han vill.
Han får sen ladda ner skivorna från Microsofts hemsida.

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Första gången du någonsin startade datorn bad den dig stoppa in tomma DVD skivor och trycka på att skapa bränna recovery skivorna du behöver. Tydligen svårt att läsa 2-3 meningar och trycka på 1 knappar.

Man ska alltid bränna revocery skivorna för som du märkt så är det flera situationer och fel som recovery partitionen inte funkar. För att inte tala om du skulle behöva byta hårddisk.

Du kan beställa skivorna från datorn tillverkaren som du inte skapade men det kostar (ca 400 kr).

Butiken du köpte datorn har inga skivor och det är enligt dom ditt ansvar att läsa vad som står på skärmen så du kan glömma hjälp från dom även om du har garanti. Du kan beställa skivor via dom men du måste ändå betala oavsett garanti.