Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Läcka: Windows 8 i juli 2011

Permalänk
Medlem

Lite nära inpå win7 men borde vara fullt möjligt. win7 är ju bara en "minor" uppdatering av vista. De borde ju klara att utveckla ny kärna osv vid sidan av. Alternativt uppdaterat 6.1 ytterliggare.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Lite nära inpå win7 men borde vara fullt möjligt. win7 är ju bara en "minor" uppdatering av vista. De borde ju klara att utveckla ny kärna osv vid sidan av. Alternativt uppdaterat 6.1 ytterliggare.

Tänkte på samma sak. Blir Åttan "Windows 6.2" då, eller?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Haha du är nog den första i världen som har beslutat att vänta på W8, happy waiting.
Fast å andra sidan kommer nog inte varken Vista eller W7 eller W8 funka på din dator med Celeron processor..

vi kör det på jobbet alltså w7 funkar faktiskt förvånansvärt bra på en celeron

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

Lär krävas rejäla nyheter i Windows 8 om ja ska uppgradera till de så fort saknar egentligen inget med W7.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Om Windows 8 kommer så snart (har mina tvivel), och nära inpå Windows 7 så tycker jag att det går alldeles för snabbt. Vore mycket bättre om det var några års mellanrum. Tycker Windows 7 ska få mogna lite. Vista borde aldrig ha släppts, speciellt inte när vi fått känna på Windows 7, så det känns som en onödig lansering. Finns dock en positiv sak med Vista, om det inte hade blivit en flopp, så hade Windows 7 inte sett ut som det gjort idag.

Fast i övrigt känns Vista som ett väldigt onödigt "mellanting" nu. Oavsett när Windows 8 kommer så hoppas jag innerligt att dom vågar ta steget till att enbart göra det i 64-bitars, som Windows 7 också borde ha blivit. Sen hoppas jag att dom återgår till färre versioner av operativsystemet. Saknar verkligen enkelheten som rådde under Windows XP:s tid! Det fanns egentligen bara två versioner för oss vanliga dödliga att välja bland; Home Edition och Professional. Windows 7 och Vista har alldeles för många versioner och konstiga begränsningar!

Blir det inte rörigt för Microsoft förresten med så många operativsystem att underhålla och sköta om? Om man ska hålla på att släppa OS såhär ofta borde det väl bli ganska rörigt i produktportföljen? Sen undrar man om mjukvarutillverkarna hänger med. Tänker dels på speltillverkarna och det ska skrivas nya drivrutiner, efter (förmodligen) nya modeller, spel ska börja anpassas efter senaste DirectX, och så vidare.

Nä, det går alldeles för snabbt.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Pengar,Pengar,Pengar-sugen. Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Det lär väll snarare dröja 3 år tidigast innan de vågar släppa något.
Det enda som lär komma nästa år är en mycket tidig intern Alfa version.
Fast de vill nog ha mer pengar och släppa lika ofta som MSoffice.
Det är alltid folk som vill ha.

Permalänk

2012 var ju väntat sen tidigare.

http://arstechnica.com/microsoft/news/2009/11/microsoft-roadm...

Om företagen uppgraderar var 3:e år så är det rätt logiskt att släppa ett nytt OS var 3:e år också. Alla företag uppdaterar ju inte varje gång, men på så sätt kan dom i så fall uppgradera varannat OS som släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Ja, jag menar, hemanvändare behöver ju verkligen allt som finns i W7 Ultimate, right?

Nu förstår jag inte? Betalar du hellre 1000kr för Home?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Nice, hoppas att Microsoft vågar ta steget att inte göra en 32-bit version av windows 8.

Då hade nin dator inte startat::(
För min C: dog en tidig död, bara 4 år i 24/7
Så sitter på min Barton nu iof med en GF7600 GT, men i 1680x1050 är en rätt trött.
Nu skulle jag iof kunna köra på barnens AMD Opeterion 165 och 170, men Bartonen räcker vid ca 1900 mhz
Inser nu att jag sitter med en nätdel från Huntkey på 450W och ett chassi från Deltaco med en ljudlig WD 30 Gb
Det är lite skillnad i kvallitet, då man vant sig med Antec chassi och Crosair eller Seasonic agg

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd

Bort med 32bit, stör mig att JAG alltid ska få 32bit när jag vill ha 64bit... eller skicka båda skivorna.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Kanske ett nytt Windows ME?

Det var ungefär dit mina tankegångar gick!

Permalänk
Medlem

Jobbigt när man som jag är helt nöjd med XP. Om man ska tro tick tock principen så väntar jag alltså på Windows 9.

XP är ju fortfarande snabbast och utseendet på de nyare går att emulera. DX10 och 11 kan jag leva utan. De kommer säkert låsa DX12 till Windows 8, så varför ska man betala flera tusen för Windows 7 nu?

Win 95 var ett rejält hopp från 3.11, Win 98SE var välkommet och XP var allt som behövdes. Där var hoppen "nödvändiga" och man kände sig tvungen att köpa nytt operativ. Idag undrar jag bara varför jag ska bry mig?

Har jag blivit en bakåtsträvare, eller har Microsoft tappat bollen?
När jag kollar på denna video så lutar jag åt det senare...
http://www.youtube.com/watch?v=FEjMjPSU9qs

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

om w8 kommer nästa år, kommer det knappt vara någon förändring av w7.
Det kommer inte vara mer än ett sp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PapaEcho91
om w8 kommer nästa år, kommer det knappt vara någon förändring av w7.
Det kommer inte vara mer än ett sp.

ungefär som mellan vista och windows 7 kanske?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bort med 32bit, stör mig att JAG alltid ska få 32bit när jag vill ha 64bit... eller skicka båda skivorna.

Om det är som Win 7 så finns det skäll för 32 bit.

Win 7 32 bit kräver 1 GB minne
Win 7 64 bit kräver 2 GB minne

De som testat båda med 2 GB minner tyckte att 32 bit gick jätte bra medan de bara ville kasta ut 64 bit versionen för att den gick så trögt på samma dator.

Permalänk

Det är för stora pengar för att man ska uppgradera så ofta. Därav kommer det nya sälja sämre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
De som testat båda med 2 GB minner tyckte att 32 bit gick jätte bra medan de bara ville kasta ut 64 bit versionen för att den gick så trögt på samma dator.

Jag har testat båda, har 2GB ram och föredrar x64 versionen, utan tvekan.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Om det är som Win 7 så finns det skäll för 32 bit.

Win 7 32 bit kräver 1 GB minne
Win 7 64 bit kräver 2 GB minne

De som testat båda med 2 GB minner tyckte att 32 bit gick jätte bra medan de bara ville kasta ut 64 bit versionen för att den gick så trögt på samma dator.

Säkert? farsans dator med singel core och 1GB ram fungerar väldigt bra utan ner segningar i Win7, 32Bit var segt som skit.

Samma med min Vista 64Bit, väldigt bra med 2.5GB.. 32Bit = segt skit.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

W7 SP1 kanske .....

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Om det är som Win 7 så finns det skäll för 32 bit.

Win 7 32 bit kräver 1 GB minne
Win 7 64 bit kräver 2 GB minne

De som testat båda med 2 GB minner tyckte att 32 bit gick jätte bra medan de bara ville kasta ut 64 bit versionen för att den gick så trögt på samma dator.

Jag har 2 GB och testat både 32 och 64 bitars, tycker 64 bitars är betydligt snabbare, framför allt i uppstarten...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sp123ltd1
apples parodi om microsofts os:P

http://www.youtube.com/watch?v=FEjMjPSU9qs

Det gör förstås Mac automatiskt till felfri system

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
de låter bra får vänta tills dess då:P
har inte testat win7 än,xp duger än så länge.

Hehe, tänker samma sak. Främsta anledningen för mig att uppgradera till ett nyare OS vore om något intressant spel jag verkligen vill spela krävde DX10/11.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Sen kommer WinME (där de tar bort DOS), Tick.
XP bygger vidare och fixar till felen med ME, Tock.

Nja, XP bygger ju inte på ME alls, utan bygger på Windows 2000 Pro. Och WinME hade fortfarande DOS, bara undangömt så man var tvungen att pilla lite för att få fram det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Oavsett när Windows 8 kommer så hoppas jag innerligt att dom vågar ta steget till att enbart göra det i 64-bitars, som Windows 7 också borde ha blivit.

Håller med. Skulle göra det enklare för dom som utvecklar drivrutiner också.

Permalänk

Snälla MS, köp upp Apple och fixa ett vettigt OS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Snälla MS, köp upp Apple och fixa ett vettigt OS!

MS har iaf vettigt flashstöd

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Det gör förstås Mac automatiskt till felfri system

http://www.youtube.com/watch?v=bm7JH1FT_yM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Jag har 2 GB och testat både 32 och 64 bitars, tycker 64 bitars är betydligt snabbare, framför allt i uppstarten...

Helt klart, vet inte vad panpo98 snackar för skit. Klart man ska rulla 64 på ett 64 bitars. Finns ju inte en jävla anledning att inte göra det!

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk

Windows borde göra nytt filsystem snart. Det är riktigt sämst jämfört med vad Ext4 till linux och HFS+ till mac erbjuder, då båda också är journalförda jämfört med windows NTFS.

Sen var windows bra fram till XP, sen har det gått åt helvete. Windows 7 är bara fixar av Vista. Alltså bara en annan sida av Vista. Samma skit bara att spelprestandan e mycket bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1337sweden
Sen var windows bra fram till XP, sen har det gått åt helvete. Windows 7 är bara fixar av Vista. Alltså bara en annan sida av Vista. Samma skit bara att spelprestandan e mycket bättre

99% av alla som slänger ur sig den typen av kommentar har antingen inte testat windows 7 eller testat det på en alldeles för gammal burk. Vilken kategori tillhör du? 99%? 1%?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Om det är som Win 7 så finns det skäll för 32 bit.

Win 7 32 bit kräver 1 GB minne
Win 7 64 bit kräver 2 GB minne

De som testat båda med 2 GB minner tyckte att 32 bit gick jätte bra medan de bara ville kasta ut 64 bit versionen för att den gick så trögt på samma dator.

110% skit snack^^ kört både Vista 32/64bit och Windows 7 32/64bit på min dator och båda har fungerat lika bra om inte 64bit till och med fungerat bättre. Jag har för övrigt 2gb ram på min dator.