Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
WWe will be releasing more every hour so check back soon! "

De släpper varje timme, så runt 16:00 släpper de flera så var beredd då.

Missade det Jag ska sitta klistrad

Permalänk
Medlem

Äntligen en beta! Fick den från Fileplay. Ett tips är att använda check 4 change på Fileplay.

Permalänk
Medlem

Det släpptes keys vid 16:00 som gick åt snabbt! @ http://www.fileplay.net/keys. Han knatcha en till en kompis som velat testa det, tack för länken!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skulle det flytta på min dator tro? Funderar på att boka över steam och köra beta.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Skulle det flytta på min dator tro? Funderar på att boka över steam och köra beta.

Jo det skulle det nog, har man en quad core och ett hyffsat graffe så är det nog inga problem. Men försök att få tag på en beta key på fileplay först så slipper du boka.

Permalänk
Medlem

Försökte men det verka som man var tvungen att betala för att få en?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Försökte men det verka som man var tvungen att betala för att få en?

Ca kl 17:00 så släpper dom till icke subscribers så försök få en då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Försökte men det verka som man var tvungen att betala för att få en?

Nej, det kommer ut några gratis varje timme. Installera check 4 change (ett Firefox plugin) och sätt det på att uppdatera sidan http://www.fileplay.net/keys/18/assign.

Permalänk

lånar tråden, jag är i betan nu sen 3 dagar men efter jag kom in i betan så har jag fått ungefär500 dos attacker på mitt moden :S någon annan som har fått samma sak ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Laddar ner demot till ps3 nu. Ska ha igång båda och bara byta kanal för att jämföra, grafik, detaljer, skärpa, fps samt funktioner om det skiljer något.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Fileplay:

Kunde klicka på länken till betakey vid 17.00, men fattade inte hur jag skulle hämta nyckeln efter klicket:confused: sen 45 sekunder senare var alla borta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Laddar ner demot till ps3 nu. Ska ha igång båda och bara byta kanal för att jämföra, grafik, detaljer, skärpa, fps samt funktioner om det skiljer något.

Jämföra med PC? Betan har inga High textures.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Jämföra med PC? Betan har inga High textures.

Tur det, för vi pc spelare (ursäkta språket) blir antastade hårt. Rent visuellt kräver vi minst en quad med HD5850 eller GTX285 som minst för att maxa spelet dock i betydligt högre upplösning än 720p.

Och det leder mig till en fråga, varför ser spelet skit ut på pc i 720p men inte på konsol? Och varför känns spelet hackigt på pc i 30fps men inte på konsol?

Ända som fattades var AA så såg det snarlikt ut med maxade PC versionen, pinsamt. Det här var pricken över i:et för mig som man säger. Inte fan lägger jag ut mer tusenlappar på skithårdvara med sina tekniska mubojumbo specs.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Tur det, för vi pc spelare (ursäkta språket) blir antastade hårt. Rent visuellt kräver vi minst en quad med HD5850 eller GTX285 som minst för att maxa spelet dock i betydligt högre upplösning än 720p.

Och det leder mig till en fråga, varför ser spelet skit ut på pc i 720p men inte på konsol? Och varför känns spelet hackigt på pc i 30fps men inte på konsol?

Ända som fattades var AA så såg det snarlikt ut med maxade PC versionen, pinsamt. Det här var pricken över i:et för mig som man säger. Inte fan lägger jag ut mer tusenlappar på skithårdvara med sina tekniska mubojumbo specs.

För att 30fps + en analog stick känns inte hackigt eller slött.
Och spelet på PS3 körs i 640p aka 1024x640. Har ingen antialiasing och har oftast medium settings. Och spelet ser bra mycket bättre ut på PC än på konsol..

DX10/11 effekterna är inte inne, spelet på konsoll har heller inte HBAO/HSAO och PC betan har heller inte high textures.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Tur det, för vi pc spelare (ursäkta språket) blir antastade hårt. Rent visuellt kräver vi minst en quad med HD5850 eller GTX285 som minst för att maxa spelet dock i betydligt högre upplösning än 720p.

Och det leder mig till en fråga, varför ser spelet skit ut på pc i 720p men inte på konsol? Och varför känns spelet hackigt på pc i 30fps men inte på konsol?

Ända som fattades var AA så såg det snarlikt ut med maxade PC versionen, pinsamt. Det här var pricken över i:et för mig som man säger. Inte fan lägger jag ut mer tusenlappar på skithårdvara med sina tekniska mubojumbo specs.

Vad Mupp3n sa, dessutom jämför du två halvfärdiga betaversioner i olika stadier av utveckling med varandra. Knappast något underlag för att dra så långtgående slutsatser.

Läs
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Beta
snälla.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Som bara är 3 veckor från släpp, tror inte speciellt mycket händer tills dess.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

medium settings, ca 90fps-120fps.
low, ca 100-130fps.

spelet känns dock som att spela i tuggummi, segt rörelse mönster.
hardcore är dock det spelmode som funkar, det andra är för noobs.
som beta helt ok men hur gubben samt aim funkar med vapen, är helt sjukt dåligt, epic fail av DICE.

ska testa att spela när det släpps men risken finns att sälja det vidare rätt så snabbt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
medium settings, ca 90fps-120fps.
low, ca 100-130fps.

spelet känns dock som att spela i tuggummi, segt rörelse mönster.
hardcore är dock det spelmode som funkar, det andra är för noobs.
som beta helt ok men hur gubben samt aim funkar med vapen, är helt sjukt dåligt, epic fail av DICE.

ska testa att spela när det släpps men risken finns att sälja det vidare rätt så snabbt.

Förklara hur du menar med aim är sjukt dåligt? Vad göra mer än att sikta, sikta lite framför beroende på lagget och kul-ballistik.

Jag stör mig för närvarande på pistol-animationerna. Det har varit så sen BF1942, att manteln ej går i lås bakåt när magasinet är tömt. Varje jävla reload som görs så drar man en mantelrörelse.
Själv tycker jag att det handlar lite om teknik och taktik i sånna fall. Vet man att man skjutit 14 skott med en Beretta, så vet man att man har 1 kula kvar. Väljer man då att inte skjuta det skottet så skall man inte behöva göra en mantelrörelse igen. Det som dock skulle hända är att kulan åkt ut vid mantelrörelsen.
Hanen är inte heller tillbakadragen, så fattar egentligen inte ens hur skotten kan avfyras.
Lite så detaljer som jag brukar störa mig på, som Dice aldrig bryr sig om, fast det är skit lätt att göra.
Om man nu hade skjutit upp 15 skott på en gång, så skulle manteln låsts sig bakåt och det man behöver göra där är att föra in ett nytt mag och trycka fram manteln, inget mer än så.

Klickar man dock fram manteln efter ett tömt mag, så MÅSTE man göra en mantel rörelse vid nästa omladdning, PRECIS som det är nu, men grejen är att så gör man hela tiden och det ser för jävligt ut även om animationerna är fina.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Som bara är 3 veckor från släpp, tror inte speciellt mycket händer tills dess.

Återigen http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...
Betan var gammal kod redan när den släpptes, fixar görs till retail och portas till betan om nödvändigt och i mån av tid.

Reaktionen hos de som inte förstår detta och ylar om avbokning och annat trams demonstrerar ganska väl vanskligheten i att släppa in kreti och pleti till betatestning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Lite så detaljer som jag brukar störa mig på, som Dice aldrig bryr sig om, fast det är skit lätt att göra.
Om man nu hade skjutit upp 15 skott på en gång, så skulle manteln låsts sig bakåt och det man behöver göra där är att föra in ett nytt mag och trycka fram manteln, inget mer än så.

En annan overklig grej är att magasinet man byter till alltid är fullt. i verkligheten skulle man ganska snart ha en massa magasin med något fåtal kulor i varje, om man laddar om innan de är slut.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

För det första, HBAO gör nada skillnad.

För det andra så är texturerna samma på betan och demot.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Aha förstår, my bad isf.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Förklara hur du menar med aim är sjukt dåligt? Vad göra mer än att sikta, sikta lite framför beroende på lagget och kul-ballistik.

siktet ligger helt enkelt inte stilla.
rör sig över hela skärmen, dvs precisionen är helt off.
att kulorna faller är helt ok med fysikens lagar, men att siktet inte ligger still är rent ut sagt dåligt.
detta i kombination med hur segt gubben rör sig är mer irritationsmoment än något annat.

sniper bössan är den enda precisions instrumentet, men den flyger också över hela skärmen.
dock roligt att headshotta över hela kartan.

Medic klassen har vapen som är rent ut sagt usla.

vad som är bra är hardcore mode dock.
ingen förvarning, kräver bra grupper och samarbete annars springer folk igenom.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
siktet ligger helt enkelt inte stilla.
rör sig över hela skärmen, dvs precisionen är helt off.
att kulorna faller är helt ok med fysikens lagar, men att siktet inte ligger still är rent ut sagt dåligt.
detta i kombination med hur segt gubben rör sig är mer irritationsmoment än något annat.

sniper bössan är den enda precisions instrumentet, men den flyger också över hela skärmen.
dock roligt att headshotta över hela kartan.

Medic klassen har vapen som är rent ut sagt usla.

Förstår inte hur du menar med att siktet rör sig över hela skärmen? :S
Lirade lite nyss och sköt i lite olika stora doser för att försöka komma fram till vad du menade men jag tycker det är bra som det är. Visst gör en del vapen alldeles för lite skada men det har inte med denna sak att göra.

Permalänk
Medlem

tror han menar att man "andas" så siktet svajar, jämfört med CS eller COD där det är overkligt stilla.

jag håller med om att det är grymt irriterande - i början. Har nu spelat 20h+ och det är sjukt kul när man vänjer sig!

man får även tänka på att alla vapen man börjar med är grymt sunkiga och det är unlocksen som verkligen är bra.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
tror han menar att man "andas" så siktet svajar, jämfört med CS eller COD där det är overkligt stilla.

jag håller med om att det är grymt irriterande - i början. Har nu spelat 20h+ och det är sjukt kul när man vänjer sig!

Jaha, om det är så han menar så förstår jag. Men jag tycker det är något som ger spelet lite mer "liv", känns så tråkigt när siktet är helt stilla. För det är det ju verkligen så på riktigt.. Eller?

Permalänk

Håller med Flopper, mycket mer känsla i COD MW2 samt 1.6. Bättre med skön känsla och lite overkligt siktande än kass känsla och verklighetstroget.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jihoo

Sitter o häckar på alla betasidor som finns men lyckas aldrig tajma in en nyckel. Vore mycket uppskattat om någon kunde kasta en åt mitt håll eller tipsa om ännu fler betasmedjor än dem som redan tipsats om i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Håller med Flopper, mycket mer känsla i COD MW2 samt 1.6. Bättre med skön känsla och lite overkligt siktande än kass känsla och verklighetstroget.

Känsal finns där enligt mig själv , bara att det krävs mer träning att läras sig vart man ska sikta på olika avstånd och att sitter man och sprejar som en galning så blir det knepigt att sikta .

COD MW2 är ju helt löjligt simepelt att sikta , även om det är kanon trevligt spel. Borsett från alla cheaters ... och laggande servrar ...

Det är en BETA , tänk på det

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElvanX
Sitter o häckar på alla betasidor som finns men lyckas aldrig tajma in en nyckel. Vore mycket uppskattat om någon kunde kasta en åt mitt håll eller tipsa om ännu fler betasmedjor än dem som redan tipsats om i denna tråd.

Prova här: http://www.fileplay.net/keys

De släpper varje timme, fast du kanske har provat där redan

Edit: Du måste ha ett konto där,

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
siktet ligger helt enkelt inte stilla.
rör sig över hela skärmen, dvs precisionen är helt off.
att kulorna faller är helt ok med fysikens lagar, men att siktet inte ligger still är rent ut sagt dåligt.
detta i kombination med hur segt gubben rör sig är mer irritationsmoment än något annat.

sniper bössan är den enda precisions instrumentet, men den flyger också över hela skärmen.
dock roligt att headshotta över hela kartan.

Medic klassen har vapen som är rent ut sagt usla.

vad som är bra är hardcore mode dock.
ingen förvarning, kräver bra grupper och samarbete annars springer folk igenom.

Första maskinpuffran man får är dassig, men m249 som man får sen är riktigt giftig. har blivit skjuten av medics med den på avstånd man trodde bara snipers kunde pricka på.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion