Permalänk

Bästa 40" LCD tv

Hej,

Tänkte höra med er vad ni anser är den bästa 40"+ TV för runt 10 000:-?

Permalänk
Medlem

Jag är grisigt nöjd med min Sony Bravia KDL-40W5500, den finns för 9700kr hos Netonnet.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Re: Bästa 40" LCD tv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
Hej,

Tänkte höra med er vad ni anser är den bästa 40"+ TV för runt 10 000:-?

Lättare att tipsa om TV om du skriver vad du ska använda den till

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarkov
Jag är grisigt nöjd med min Sony Bravia KDL-40W5500, den finns för 9700kr hos Netonnet.

Har 42an här och är mycket nöjd läste mycket tester när jag köpte den för 1årsen. Då var det bland det bästa svartan och lägst inputlag av alla trots avsaknaden av 100/120hz funktionen som jag tror 46/52 har (och 656?) inte säker på om dom hade.

Har kört skärmen som primärt data skärm i 1år och är verkligen nöjd

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk

http://www.consumer.philips.com/c/tv-apparater/9000-led-pro-s...

Den där är jag super nöjd med, men du kan ju räkna med det dubbla i prisväg...

Visa signatur

PC 1: CM690 Case | CFT 650W | Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.9GHz | Noctua NH-D14 | XMS2-6400 2X2GB | Asus HD5850 DirectCU 1GB OC | SMG F3 1TB Raid0 | SMG F1 1TB | WD Black 500 GB |
----------------------------------------------------------------------------------------
PC 2: Asrock A330ION | Spire Power Cube 120W case | 4 GB Kingston DDR3 1333MHz | Kingston V-series 64GB |

Permalänk
Medlem

Jag sitter också och spanar på TV i 40"-klassen. Hade mer eller mindre bestämt mig för en 40W5500 men så upptäckte jag att Sony kommer med nya modeller snart. Tror inte att de är så jättemycket bättre men man vill ha det senaste ;). Dessutom är de riktigt snygga! Den här 40" har jag spanat in men det finns fler modeller fast då lär inte 10k räcka. Flera utländska butiker uppger att de ska finnas i lager i slutet på februari.

Jag såg förresten att Komplett kör 40W5500 på veckans erbjudande för 9k. Måste du ha en TV nu så det ett lockande pris. För min del väntar jag in de nya modellerna och att Komplett kör den på veckans erbjudande tror jag är för att de vill bli av med dem innan de nya modellerna dyker upp.

Permalänk

Tackar för de tipsen!

Jag kommer använda TV mest för film och tvkanalstittning, inte mer avancerat än så.

Hur ser samsungs 6 och 7 serie ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
Tackar för de tipsen!

Jag kommer använda TV mest för film och tvkanalstittning, inte mer avancerat än så.

Hur ser samsungs 6 och 7 serie ut?

Panasonic G10 skulle jag rekommendera dig: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=410617

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk

sägs det inte att Samsung ger den bästa TVn för pengarna inom denna prisram?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
sägs det inte att Samsung ger den bästa TVn för pengarna inom denna prisram?

Det har du nog hört från en försäljare på Elgiganten. Samsung gör däremot de snyggaste skärmarna i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Har både samsung 655 och Sony w5500 här hemma. Även testat Samsungs 676. Utan tvekan tar Sony hem det i alla kategorier. Förutom design då kanske. Och Jag spelar, tittar på tv, osv osv. Så sony'n är verkligen att föredra.

Permalänk
Avstängd

40" lcd känns ju fattigt, satsa på LED - mycket rikare

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444156

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW83
40" lcd känns ju fattigt, satsa på LED - mycket rikare

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444156

LED är LCD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW83
40" lcd känns ju fattigt, satsa på LED - mycket rikare

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444156

Precis som kol skriver: LED ÄR LCD. Finns inget som heter "LED-TV", det är endast falsk marknadsföring från Samsung. "LED-TV" är helt enkelt LCD-TV med LED-bakgrundsbelysning istället för CCFL som "vanliga" LCD-TV använder sig av.
Och Samsungs kantbelysta LED-LCD:er är enligt mig det mest ovärda man kan köpa idag, man betalar mycket mer utan att det är värt mellanskillnaden. T.ex en Sony W5500 kostar mycket mindre men har likgiltig bildkvalité. Det enda man betalar för när man köper en Samsung LED-LCD är designen typ.
Bakgrundsbelysta LED-LCD:er med local dimming dock, det kan vara värt att satsa på, dock kostar dom ännu mer än kantbelysta.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Precis som kol skriver: LED ÄR LCD. Finns inget som heter "LED-TV", det är endast falsk marknadsföring från Samsung. "LED-TV" är helt enkelt LCD-TV med LED-bakgrundsbelysning istället för CCFL som "vanliga" LCD-TV använder sig av.
Och Samsungs kantbelysta LED-LCD:er är enligt mig det mest ovärda man kan köpa idag, man betalar mycket mer utan att det är värt mellanskillnaden. T.ex en Sony W5500 kostar mycket mindre men har likgiltig bildkvalité. Det enda man betalar för när man köper en Samsung LED-LCD är designen typ.
Bakgrundsbelysta LED-LCD:er med local dimming dock, det kan vara värt att satsa på, dock kostar dom ännu mer än kantbelysta.

Jo men det ser ju lite rikare ut när man har kompisar och så som ska kolla på tvn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW83
40" lcd känns ju fattigt, satsa på LED - mycket rikare

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444156

Känns fruktansvärt ovärt att köpa in LED i nuläget, sen som sagt så sprack budgeten på 10k ganska rejält

Permalänk

Säger som många andra här, Panasonic TX-P42G10E. Finns inget bättre än den i prisklassen runt 10k. Visst det finns apparater som trycker ur sig mer ljus, men svärtan och färgåtergivningen samt flytet i bilden är det ingen annan i prisklassen som har.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=410617

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt en Panasonic plasma. Superbra apparater. Ser bara en nackdel med plasma och det är om man ska ha den som primär bildskärm till datorn.

Permalänk
Medlem

Är jävligt nöjd med min Samsung M86, spöar alla skärmar jag varit i kontakt med inom LCD och det är en del

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Panasonicen är ju ingen LCD tv som han frågar efter rubriken men det kanske inte har någon betydelse för köparen?

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW83
Jo men det ser ju lite rikare ut när man har kompisar och så som ska kolla på tvn.

Haha, så du bryr dig verkligen om sånt? Har du dåligt självförtroende eller nåt?
För mig är iaf bildkvalité viktigast, och kan jag få samma bildkvalité för lägre pris så tar jag det

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpur
Är jävligt nöjd med min Samsung M86, spöar alla skärmar jag varit i kontakt med inom LCD och det är en del

Jag hade också en M86 och den var riktigt bra! Men nu har jag en Sony W5500 och den är betydligt bättre! Skarpare, bättre svärta och klarare färger!

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk

Har fått tips om dessa 2 LCD, någon som har testat dem?

Samsung LE40B655
Samsung LE40B657

Permalänk
Medlem

Testat 655an, eller ja. ägt en. Och den går inte jämföra med en w5500.. Inte i något..

Permalänk

Om det tvunget måste vara en LCD så hade jag nog satsat på Sonys W5500, som har schysst prestanda.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Haha, så du bryr dig verkligen om sånt? Har du dåligt självförtroende eller nåt?
För mig är iaf bildkvalité viktigast, och kan jag få samma bildkvalité för lägre pris så tar jag det

Nae men man vill ju inte att dom ska tro man har blivit fattig eller nåt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW83
Nae men man vill ju inte att dom ska tro man har blivit fattig eller nåt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW83
Jo men det ser ju lite rikare ut när man har kompisar och så som ska kolla på tvn.

Plats: Djursholm

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."