Har nån ett gammalt XP jag kan få?

Permalänk
Medlem

Har nån ett gammalt XP jag kan få?

hej!

jag beställde windows 7 häromdagen men glömde kolla att de va fullversion o fick fucking uppgraderingsversionen. eftersom min dator e ett egenbygge o sprillas får jag inte installera det på den datorn.

därför undrar jag om det finns en vänlig själ därute (gärna i stockholms området) som kan sjänka en gammal XP version till mig, då slipper jag köpa nytt OS igen o ha betalat 1500 i onödan.

och innan ni frågar så går det ej att lämna tillbaka då det intallerats på en dator redan (family pack för 3 datorer).

TACK PÅ FÖRHAND!!!!!!

Permalänk
Medlem

Känns som det är läge för "you know what"

Permalänk
Entusiast

Installera build 7100 (RC). Går att göra en laglig uppgraderingsinstall från det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chryler
hej!

jag beställde windows 7 häromdagen men glömde kolla att de va fullversion o fick fucking uppgraderingsversionen. eftersom min dator e ett egenbygge o sprillas får jag inte installera det på den datorn.

Om det inte får installeras på din dator så hur ska då ett XP kunna rättfärdiga installationen?

därför undrar jag om det finns en vänlig själ därute (gärna i stockholms området) som kan sjänka en gammal XP version till mig, då slipper jag köpa nytt OS igen o ha betalat 1500 i onödan.

och innan ni frågar så går det ej att lämna tillbaka då det intallerats på en dator redan (family pack för 3 datorer). [/B][/QUOTE] du menar att du har XP OEM på en dator redan och vill ha en XP OEM gratis av någon? Kolla på Tradera eller blocket för där kan du få XP OEM för några hundralappar. Ifall ingen ger dig det gratis. JanneBbbs förslag hör inte hemma i Sweclockers forum.

TACK PÅ FÖRHAND!!!!!! [/B][/QUOTE]

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

om jag har ett riktigt XP går det att uppgradera från det!
uppgraderingen innebär att det måste finnas ett äkta windows innan!
ursäkta om jag formulerade mig konstigt.

går det verkligen från 7100? ja ringde till Microsoft och dom sa att man inte kunde det, men jag provar och återkommer!

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte uppgradera från XP till Windows 7 har jag för mig?
Bara från Vista.
Men ladda ner RC versionen från microsofts sida och lägg sedan in din uppgraderings skiva så borde det fungera.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Det fungerade ju alldeles utmärkt!!

tack så mycket allihop!

Peace