Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Vad vill du vinna med att lägga upp detta galleri? eller har du fått för dig att detta är en uppladningsplatts för all världens datorer bara?
Jag återkommer till en av reglerna.

§ 1.2 Galleriet är ingen bilduppladdningstjänst. Ett galleri måste innehålla tillräckligt mycket information, både bilder och text, för att uppnå en viss verkshöjd.

nå vad är det vi ser? 1 Värdelös bild på en skit dator. vad kan jag läsa om den? Att det är en skit dator. Men det finns ingen fakta om vad det är för Skit komponenter. Eller Hur kasst dom presterar. Åter kom gärna med det eller ta bort skiten.

Håller med övriga.. Vaknat på fel sida eller? Så illa var ju inte galleriet, och om det var det så kanske han också vill lägga upp ett på sin dator endå.. Ser att folk påpekar hans kabeldragning samt komponenterna. Men man behöver inte vara elak

Permalänk

om processorn är på 4.3 ghz blir den inte lite varm med org.kylare Oo=?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Du var trevlig så här på nyårsafton och allt.

Har du käkat taggtråd till frukost eller har bruden gjort slut?

Han är som han är han brukar klaga på folks gallerier inget ovanligt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Ser ingen vits med det här galleriet ...

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd

Right: man behöver inte vara elak.:) Visst inte världens bästa jobb men man kan ju säga det på ett konstruktivt sätt.:)

Vad gäller galleriet så har jag ett antec nine hundred two chassi och trots att jag dragit kablarna till perfektion bakom väggen moderkortet hänger på, så skulle jag inte våga slänga upp något i galleriet eftersom jag tycker inte att jag har så mkt att bidra med systemmässigt - än.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jisses vilken diskussion jag har lyckats skapa...

Jag vill bara tillägga att det är bara lådan som är från 2002, delarna har bytits i efterhand.

Permalänk
Medlem

Hehe hur är kylningen när du inte har någon chassifläkt?

Permalänk
Medlem

Det går bra så länge jag inte sätter för sidoplåtarna på burken, tempen stiger då nämligen mer än 25 grader på själva grafikkortet.

Permalänk
Medlem

WHAT THE FUCK MAN?! Vad i helvete? Allvarligt? Sälj grafikkortet till någon som har användning för det! 1p.

Permalänk

Va? Detta är ju brutalt! Ett HD 5970 tillsammans med extreeeemt dåliga komponenter och en löjlig kabeldragning, ja det blir inga poäng här inte!(1p)

Släng bort, gör rätt

Visa signatur

Balle

Permalänk
Avstängd

Fyfasen vad dåligt prioriterat. Dina komponenter kommer flaska grafikkortet rejält. För 5500:- som grafikkortet kostade kunde du göra en klokare investering. Man kan få bra amd/i5 moderkort, minnen samt processor för de pengarna. Sedan kan man köpa ett betydligt billigare grafikkort och ändå få bra spelprestanda. Jag hoppas du tänker köpa andra grejer snart, minst i7 920 med mera. Det är grymt vad folk felprioriterar när 5970 är med i bilden. Å ena sidan har vi en lirare som köpte 3 st 5970 även fast hans komponenter inte kan klara mer än 2 sådana grafikkort, sean har vi TS som köper en 5970 även fast hans komponenter flaskar rejält :S. Vad är felet med dagens Swecanvändare?

Tro mig, dessa grejer skulle vara mycket klokare köp, även fast grafikkortet är betydligt "sämre" och att detta kostar 1000:- mer än att bara köpa ett 5970.

Processor: http://www.inet.se/artikel/5308645
Moderkort: http://www.inet.se/artikel/1900988
Minnen: http://www.inet.se/artikel/5315032
Grafikkort: http://www.inet.se/artikel/5408588

Resten av grejerna har du.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
3 st 5970 även fast hans komponenter inte kan klara mer än 2 sådana grafikkort

På riktigt? Vart är tråden, måste läsa!

Visa signatur

Balle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
På riktigt? Vart är tråden, måste läsa!

http://www.sweclockers.com/album/?id=4758

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mekinen
Jisses vilken diskussion jag har lyckats skapa...

Jag vill bara tillägga att det är bara lådan som är från 2002, delarna har bytits i efterhand.

Det är dags att uppdatera din profil.

Permalänk
Medlem

kylning?

Permalänk
Medlem

Det bör vara ett skämt?

Han har ju förmodligen en annan dator med dubbla i7s @ 5ghz precis utanför bilden som han egentligen har grafikkortet till. Så har han lånat hem en gammal skoldator från 1997 och satt i det i tillfälligt för att folk ska reagera?

Bara en gissning men jag hoppas av hela mitt liv att det är något åt det hållet!=O

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Få se hur länge systemet håller sig vid liv.

Det är iallafall skönt att kunna lira de senaste spelen i full hd utan att det laggar en massa som det gjorde innan.

Chassit lär nog åka ut genom fönsterrutan snart, med tanke på att det finns bättre och snyggare chassin ute på marknaden.

Det går nämligen inte gömma kablarna bakom plåten.
Men det går ju alltid att lösa problemet med en sticksåg.

Som sagt det är ingen ide att lägga pengar på några fläktar till mitt gamla chassi, det är bättre att köpa ett nytt som har riktigt bra kylning.

Permalänk

hahaha , säger tvärtemot alla 10p för att du bryter trenden

Permalänk
Medlem

Ser att du fixat kabeldragningen, väldigt fint! (Jämfört med hur det såg ut före)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Du var trevlig så här på nyårsafton och allt.

Har du käkat taggtråd till frukost eller har bruden gjort slut?

Jag håller inte med dig alls. Regler är till för att följas. Annars kan jag väl lika gärna ta en bild på min hund och lägga upp. Han stör sig på galleriet det gör jag också.

Skitdator med skitkomponenter. Resten av datorn flaskar!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Fanns äns Intel Dualcores vid 2002?

Troll

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Du har iaf förbättrat kabeldragningen.

Men galleriet rä fortfarande FAIL

Att du la så mycke pengar på ett grafikkort när resten av datorn e så CRAPY bevisar ju bara att du är en n00b som köpte de fetaste bara för att kunna skryta till polarna.

( Lillebror e tyvärr lika dan )

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3

( Lillebror e tyvärr lika dan )

Du kan ju omvända han iaf

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Nu såg det mycket bättre ut med kabeldragningen än innan och därmed är poängen satt.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Hmm från 2002?

Nätagget släpptes 2007.

Den där processor kylaren med push pins tillhör core 2 duo och dual core serien som i sin tur släpptes en bra bit efter 2002.

Intel core 2 presenterades officielt den 27 juli 2006.

Moderkortet hittade jag inte med exakt samma färgschema så jag antar att det jag har hittat bara är en annan revision.
GA-P31-ES3G.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Om nån e intresserad så har jag Hittat vilket moderkort han har.

http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Om nån e intresserad så har jag Hittat vilket moderkort han har.

http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview...

Naaajss

Jag var nära men hade fel på en bokstav

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Ser komiskt ut på något sätt, även fast det känns helt fel med 5970 i en sådan burk så måste man ju ändå säga. Varför inte?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ser ut som om du har satt sidorna på fel sida.

eller?

Ta gärna lite bilder så vi ser insidan.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

om inte TS köper ett i7 system eller ett maxat i5, amd 965 system är han pantad i huvudet, palla slänga 6000:- på ett graffe på gamla skitkomponenter.