S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått tag i "the Veles" detektorn men jag vet inte hur jag får upp displayen, hur gör jag?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

vadå får upp displayen?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Mitt CoP laddar extremt segt när man laddar sin save första gången, samt vid byte av "zoner". Vilket leder mig till en fråga:

Jag har en sticka 2 GB 800 MHz RAM i datorn just nu. Tror ni det skulle ge någon prestandaökning om jag stoppa i 2 st 512 MB stickor som båda är på 500 MHz, eller kommer det istället "dra ner" på de bättre minnena? Är lite lost på sånt här.

För övrigt när mina hårddiskar kanske 5+ år gamla, så kanske är det de som segar ner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
vadå får upp displayen?

Man skall flippa upp displayen så att man kan se "anomalitys", det finns två lägen på den. Eller har jag förstått fel?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

nej så gör man inte. man tar bara fram den med "O" (default) och får följa merkören, när du är precis intill artefakten så dyker den upp på marken/ i luften så att du kan plocka upp den.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
nej så gör man inte. man tar bara fram den med "O" (default) och får följa merkören, när du är precis intill artefakten så dyker den upp på marken/ i luften så att du kan plocka upp den.

Jag tror jag är dålig på att förklara I beskrivningen till Veles detektorn står det: "When closed, the device only registers radiation and anomalies. To switch to artifact search mode flip up the front LED display." Hur flippar jag upp displayen så att jag kan se artifacterna?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Jag tror jag är dålig på att förklara I beskrivningen till Veles detektorn står det: "When closed, the device only registers radiation and anomalies. To switch to artifact search mode flip up the front LED display." Hur flippar jag upp displayen så att jag kan se artifacterna?

Det är ju det du gör när du tar fram den. Det med radiation och anomalies är det pipande/knastrande ljuden du hör när du går nära radiation/anomalies.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lingonmannen
Det är ju det du gör när du tar fram den. Det med radiation och anomalies är det pipande/knastrande ljuden du hör när du går nära radiation/anomalies.

Aw shit, givetvis har ni rätt. Jag var så övertygad att man skulle fälla upp displayen för att se nått för att jag inte kunde se nån artifact vid det anomalie-fältet jag var vid Men när jag prövade vid ett annat fält syntes dom givetvis. Tack för att ni var så tålmodiga

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

Varför fastnar inte regndroppar som träffar marken på screenshots? :/

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk

Ingen aning :/

Finns snarare bara en sak som spelen verkligen lider av IMO (bortsett från det givna CO-OP och större miljöer) är att man inte kan se sin egen kropp och inte har en röst i konversationerna...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Ingen aning :/

Finns snarare bara en sak som spelen verkligen lider av IMO (bortsett från det givna CO-OP och större miljöer) är att man inte kan se sin egen kropp och inte har en röst i konversationerna...

Det där med rösten irriterade mig i början och det gav en "billig" stämpel på spelet men nu bryr jag mig inte om det längre.

Gick förbi de där sovande bloodsuckersena idag, spännande!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Ingen aning :/

Finns snarare bara en sak som spelen verkligen lider av IMO (bortsett från det givna CO-OP och större miljöer) är att man inte kan se sin egen kropp och inte har en röst i konversationerna...

"3rd person view" - kan läggas till i konsollen

bind cam_1 kf6

bind cam_2 kf7

bind cam_3 kf8

sedan byter man med F6 ,F7 & F8...

det fungerar rätt OK när man bara går - men i strid är det inte bra...

Jag använder det enbart för att ta screnshots...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

jag tänker mer på att faktiskt titta ner och se sin torso, ben och fötter

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
jag tänker mer på att faktiskt titta ner och se sin torso, ben och fötter

Och sin egen skugga i 1st person mode! Gör mycket för känslan indoors. Skulle bli fantastiskt vackert med tanke på alla dynamiska ljus som spelet tillåter samtidigt. Tänker på Condemned där man hajade till över sin egen skugga ibland.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

haha, verkligen!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

haha - tänk så fel man kan tolka det ibland

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Äntligen installerat om datorn. Spelet har legat o skräpat i en vecka... Hunnit lira cirka en timma hittils, gjort några sidouppdrag för att känna mig efter lite

Vad jag lagt märke till hitills:

Inga buggar hitills (!), man kan springa genom vatten (var extremt drygt med slowmo-vadande förut), man kan hitta stashes utan att behöva veta koordinaterna för dom först, något jag störde mig på enormt förut. Är mycket mer belönande när man snubblar på en trevlig stash o hittar något fint vapen etc...

So far so good ^^

Ser fram emot många fler timmar i zonen...

Permalänk
Hedersmedlem

Ojojoj vad mycket spelglädje! Började spela igår kväll och har inte kunnat slita mig på ett dygn. Det var många år sedan jag kände så för ett spel i single player.

I högsta grad köpvärt spel!

Meneee... lite märkligt att man redan första dagen hade råd att köpa en exo-skeleton suit. Med den så blir allt förbannat mycket enklare. Känns ju mer som en "end game"-pryl.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ehm..Vad ska man göra med Oasisartifacten när man har den?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Ehm..Vad ska man göra med Oasisartifacten när man har den?

Tjaaa...antingen kan du...
1. Ge den till forskarna.
2. Sälja den dyrt.
3. Använda den själv.

Jag valde nr 1.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Samma här (angående oasis artefakten).

Har ännu inte spelat klart inne i Pripyat, känner på mig att det inte är långt kvar och vill inte att det ska ta slut xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Samma här (angående oasis artefakten).

Har ännu inte spelat klart inne i Pripyat, känner på mig att det inte är långt kvar och vill inte att det ska ta slut xD

samma här lirade igår och hade varit i pripyat ganska länge och fick känslan att spelet börjar ta slut fast man vet aldrig....

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Pripyat är alldeles för kort del i spelet. Se till så att ni hittar sista reparationslådan i Pripyat och gå tillbaka och se om ni hittar några bortglömda uppdrag.

Angående Oasis så är det ganska behändigt att ha den i bältet, så länge man kan väga ut radioaktiviteten med andra artefakter.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Men herregud va kort spelet var! ARGG! riktigt besviken på GSC! dom kunde gjort de dubbelt så längre!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Måst man ha lirat igenom clear sky för att fatta något i cop?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplood
Måst man ha lirat igenom clear sky för att fatta något i cop?

Nope, har inte lirat nåt annat stalkerspel och fattar

Funderade på att sälja min Oasis dyrt men försäljaren i Yanov vägrade tro mig.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Jag gav den till forskarna, känner det kanske var lite dumt? :/

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Men herregud va kort spelet var! ARGG! riktigt besviken på GSC! dom kunde gjort de dubbelt så längre!

Håller med.

Ang. Oasis finns det ju bättre Artifacts att ha på sig. Gav min till forskarna jag med till slut.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Verkligen.

Springer själv runt med 2 bubbles och 2st mot chemical damage ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Hedersmedlem

Hittar ju inte den satans nyckeln! har gått tillbaka och tänke göra klart "Who Is Killing The Stalkers?"-uppdaget.

Behöver två nycklar för att låsa upp en gasbehållare, men hittar bara den som ligger i jeepen som ramlat ned från bron. Någon som kan förklara var andra nycken finns?

Dold text
Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled