Permalänk
Medlem

vilka bygger datorer i sthlm?

postar detta här då denna kategori (köpråd) lämpar sig bäst. sorry om det är fel.

har köpt datordelar..kan inte bygga datorn. nu är frågan - känner ni till seriösa och bra datorbyggare i stockholm?

Jag bor i sundbyberg så något i närheten av det vore ju klockrent.
priset har dessutom ingen betydelse, bara de bygger den och bygger den rätt samt på ett bra sätt!

Permalänk
Medlem

Jag bor också i Sundbyberg och letar efter någon som kan bygga en dator till mig. Jag köper delarna du bygger.

Permalänk
Medlem

synd man bor i uppsala, hade gjort det i utbyte mot en calzone.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa delarna färdigmonterade?

Prova själva om ni orkar:
http://www.datorbyggarskolan.se/

Permalänk
Medlem

det är inte så svårt
när jag byggde min dator så läste jag en guide samtidigt, och jag va bara 14 då xD
jodå det gick! är som ett stort pussel som man ska vara försiktig med bara
tar inte så lång tid, och det finns bra sidor som kan hjälpa er

som kilroy länkade ^^

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag kan bygga ihop den till dig för 500:- bor i Farsta

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrewie
Jag kan bygga ihop den till dig för 500:- bor i Farsta

psst, priset har ingen betydelse, jag tror du missade en nolla eller två.

Permalänk

Jag och en polare bygger ihop den för 600kr, Vi bor i huvudsta
(Vi gör seriös kabeldragning,installerar OS + Drivrutiner)

Det finns 2 byggen vi har gjort som ligger på swec

Länk:http://www.sweclockers.com/album/?id=4964 2: http://www.sweclockers.com/album/?id=4898

PMa om det är intressant!

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

finns en datoraffär i sumpan om jag inte minns fel. ganska nära sumpan. är en "kinesisk" datoraffär och kostar bara 300 kr.

kan tyvärr för ingenting i världen komma på namnet dock
de har dock funnits i ganska många år nu och finns i industriområdet. nån som vet vilken jag syftar på ?

Permalänk
Avstängd

Seriös kabeldragning, heh, det tar flera timmar om man ska göra seriös dragning, samt mpodifikationer i chassit....annat annat är vanlig svennsson dragning, och det e inget speicellt.

Permalänk
Medlem

Jag bygger dator åt nära och kära gratis, visst så får dom betala om dom vill men jag tar inget betalt

Jag byggde min första dator (min egen) för ungefär ett år sedan (hade nyss fyllt 14 då) och sedan har jag pillat med den en hel del. Har även byggt en högpresterande dator åt en kompis samt en surfdator åt grannen. Ska dessutom bygga en dator åt en annan kompis till veckan troligen.

Inte direkt svårt, läs datorbyggarskolan på nordichardware.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare