Permalänk
Medlem

Ja curling och damhockey är ju så jäkla töntigt, bort me skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Slovakien slog Bulgarien med 82 - 0 (!) så de sover väl gott med den matchen i bagaget. Ifall Bulgarien skulle möta Canada blir det nog 3-siffrig målfest.

http://www.youtube.com/watch?v=mQW0LNc6yDo&feature=related

Notera att bruden som blir tacklad i början, får hjälpas ut (?) 82-0 var det ja.

Permalänk

jag lägger bomben 5-3 till kanada ikväll

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
jag lägger bomben 5-3 till kanada ikväll

heheh, blev tvärtom. Så jävla gött att USA tvålade till dom överkaxiga kanadickerna

Tre Kronor - Suomi om drygt en timma.

Tippar 3-3 med förlust i förlängning.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Ser bra ut just nu, dock lite många utvisningar.

Permalänk
Medlem

Skön match detta!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

såg ut som att finland var fulla på plan vissa stunder, men dagen kan inte starta bättre än att sverige vann med 3-0. så skönt när vi ägde matchen rakt igenom

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

hehe så nära att Lettland gick vidare i hockey idag
tycker synd om Sven Kramer som blev diskad fast han var överlägsen i skridsko, men man måste ju även åka på rätt bana :S

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Aa Lettland höll på att skrälla men Norge har en bättre chans nu!
Lite taskigt ändå men det blir perfekt att då ett lite slutkört Norge i kvarten.

Permalänk

Surt att Norge inte klarade det men jävlar vad Sverige kommer köra över Slovakien om de inte rycker upp sig!
Blir en jobbig dag imon med Kanada-Ryssland i natt och Sverige-Slovakien kl 06. Reglertekniken får nog offra en timme för hockeyn

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Tycker det va synd att inte Norge klarade det mot Slovakien, hade vart kul att se Sverige-Norge i kvartsfinal.

Kommer Lunkan stå mot Slovakien?

Edit:
Han ska stå mot Slovakien.

Jag tippar 4-2 till Sverige.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan

Jag tippar 4-2 till Sverige.

Då tippar jag 5-1

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Vi gör inte så mycket mål men jag tror vi kommer neutralisera Slovaken rätt bra idag sen hade dom en tuff match mot Norge dagen innan.

3-0 och vi vinner skotten med 30-12 typ

Permalänk
Medlem

Matchen börjar 6, jag börja jobba klockan 7. Kanske hinner se första perioden och sen springa till tåget och se andra perioden på iPhonen. Dock blir det nog radio för sista eftersom jag inte har någon mottagning på arbetsplatsen, jävla skit 3...

Permalänk

Frågan är om den matchen gör någon skillnad för slovakien. Klart det kan vara lite slitsamt för självförtroendet att spela dåligt mot blåbär som norge, plus att det är en extra match i benen. Men samtidigt tror jag inte den matchen kommer "visa sig" förrän nästa omgång isf, plus att norge faktiskt spelade rätt bra, vilket man faktiskt kanske räknar till pluskontot rent självförtroendemässigt. Näe, slovakien är inte en självklar match. Ska det bli något Vitryssland i år så är det mot Slovakien, tror jag. Hoppas på 3 eller 4-0 till Sverige, men tror på 3-2 till Sverige, efter förlängning.

Permalänk
Medlem

Första OS-guldet i stafett på 22 år, fy fan va stort! Grattis Sverige!

Permalänk

jag är jätteglad att vi tog guld, men jag orkar inte se skiten mellan varje period under hockyn senare, jag vill se vad vikegårds har att säga.
matchen slutar 6-1

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ampoas
Första OS-guldet i stafett på 22 år, fy fan va stort! Grattis Sverige!

Kan bara hålla med!!
Så jävla gött!!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Matchen börjar 6, jag börja jobba klockan 7. Kanske hinner se första perioden och sen springa till tåget och se andra perioden på iPhonen. Dock blir det nog radio för sista eftersom jag inte har någon mottagning på arbetsplatsen, jävla skit 3...

Såna här matcher går före jobbet!
Chefen vet redan om det, jag dyker inte upp före slutsignal.

Permalänk
Medlem

Ser någon annan på hockeyn som går nu? Schweiz hade sån total röta nu i andra perioden alltså! Klart en av de bättre matcherna detta OS än så länge, hoppas bara de klarar att stå emot USA i tredje också!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Schweiz lever på målvakten och ett brutalt grymt boxplay-spel.

Hoppas dom skräller, hade varit roligt ifall dom lyckas så ut US and A

Permalänk

Där var det klart 2-0 till USA

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Hur tror ni det går i resterande matcher då?

Kanada - Ryssland 3-3 och Ryssen avgör på övertid

Finland - Tjeckien 4-3

Sverige - Slovakien 3-0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hur tror ni det går i resterande matcher då?

Kanada - Ryssland 3-3 och Ryssen avgör på övertid

Finland - Tjeckien 4-3

Sverige - Slovakien 3-0

Kanada - Ryssland 3-5

Finland - Tjeckien 4-2

Sverige - Slovakien 2-3 ÖT.

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk

KUK. os är slut för min del, jag vänder tillbaks dygnet, jag bryr mig inte inte så länge inte finland vinner. jag är grymt besviken på sveriges insats i hockey.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Ja, vad kan man säga. Att de inte går längre är kasst. Samtidigt undrar man ju hur mycket dom ville, dvs hur mycket hjärta det fanns i laget. Med två minuter kvar så seg-åker folk in för o byta, exempelvis. Att Sverige var i zonen berodde ju på att Slovakerna släppte in dom kändes det som, inte på egna meriter. Så jag vet inte mer än att det verkar som att det inte var Slovakien som vann så mycket (dvs, dom spelar ALLTID såhär) som det var Sverige som gav bort den här matchen.

/K

Permalänk
Medlem

SUUOOMI!!! WOHOOO! Så jädra underbart!!!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Jaja, är ju positivt att man kan få sova ordentligt nu iallafall.

Permalänk

Surt att det blev som det blev men till nästa OS kommer det en massa nya killar som kommer greja det! Ekman-Larsson,Hedman,Pääjärvi-Svensson med flera Lidas,Alfredsson med flera lägger ju dock av men tror på seger 2014!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Detta kan ju ha varit det sista OS med nhl spelare, för vad de säger så kommer de inte släppa flera gånger till os för spel :S

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)