Permalänk
Medlem

Bästa interet-leverantören?

Nu när jag inte har Telia-telefoni längre blir Telia-bredband dyrt som satan, så jag ville inte ha det längre.
I slutet av månaden slutar internet att fungera och behöver en bra internet-leverantör tills dess.
Det får inte kosta för mycket, men det måste ändå vara bra.

Väldigt tacksam för svar.

EDIT: Betalar 350 nu för Telia skulle jag tro, och jag tankar på max 280 kb/s typ.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget har ett väldigt förmånligt pris på bredband utan fast telefoni.
349kr/mån och då ingår 24mbit adsl, iptelefoni och nätavgift, och de bjuder på startavgiften.

Permalänk
Medlem

Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite. Frågan hör ändå till samma ämne. Bahnhof var ju populärt p.g.a. att de inte sparade IP-adresser och därmed gjorde IPRED-lagen obruklig. Gäller detta fortfarande? Sökte på google men hittade bara artiklar från mitten av 2009. Hur ser det ut idag?

Permalänk
Medlem

Morsan fixade telefoni med Telenor, domdär mobilerna utan telefonjack typ, betyder det att jag får det billigare?

Permalänk
Medlem

Universal Telecom är nog bland det billigaste du kan få tag på tror jag.
245:- i månaden.

Däremot så verkar dom ju även ha 65:- i avgift om du inte har någon telefonioperatör på kopparledningarna.

Det enda du skrev var att du inte har telia längre, vad har du bytt till?

Permalänk
Medlem

Jag har Telia, men avslutningstiden är 3 månader, och bredbandet slutar fungera om ungefär 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Så om jag köper 8 mbits från bredbandsbolaget, hur snabbt kommer jag tanka då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polomononen
Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite. Frågan hör ändå till samma ämne. Bahnhof var ju populärt p.g.a. att de inte sparade IP-adresser och därmed gjorde IPRED-lagen obruklig. Gäller detta fortfarande? Sökte på google men hittade bara artiklar från mitten av 2009. Hur ser det ut idag?

http://integrity.st/

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett tips om vad du INTE ska ha. Bahnhof är det sämsta företaget jag har haft att göra med på.. typ alltid.

Uppkopplingen fungerar inte, felaktiga fakturor och helt VÄRDELÖS 'kundservice'!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adderad
Jag har Telia, men avslutningstiden är 3 månader, och bredbandet slutar fungera om ungefär 2 veckor.

Först så glömde jag länken:
http://www.uvtc.com/sweden/Internet/adsl/default.aspx

Du sa ju att du "inte ska ha telia längre". Ska jag tolka det som att du ska byta till nån annan fast telefoni operatör, eller att du säger upp det helt och hållet?

Sen så ligger det till såhär:
Från Universal Telecom

Citat:

Jag har Universal ADSL idag och kommer endast att använda mig av bredbandstelefoni fortsättningsvis. Kommer detta att medföra några extra kostnader?

När du väljer att endast ha bredbandstelefoni så kommer du att debiteras 65 kr/mån för så kallad hel ledning. Detta är en avgift som tas ut av Skanova som äger det svenska telenätet och den gäller för alla operatörer.

Från glocalnet:

Citat:

En nätavgift på 50 kr/mån tillkommer då du endast har bredband via telejacket. Har du telefoni hos annan operatör slipper du nätavgiften.

Helt enkelt, har du ingen fast telefoni så kommer operatörerna lägga på en summa per månad. (en kostnad som betalas för att man använder telefonledningen, om man har vanlig "fast" telefoni så ingår denna kostnaden i månadsavgiften för telefonin)

Eller så gör dom som kim_a skrev i sitt inlägg, som bredbandsbolaget, dom bakar in allting i en klumpsumma..

Snurrigt värre helt enkelt, då det blir krångligare att jämföra.

Permalänk
Medlem

Jag är en förvirrad kille som inte just nu vet vad jag ska välja, och vill inte att det ska komma några konstiga extra-konstander eller dylikt, kan någon rekommendera någon som dom har haft, och det får inte kosta mer en 350.

Permalänk

350 spänn med telia...
230 Kbyte/s
Antagligen 2Mbit/s tjänsten då.

Om så är fallet betalar du hutlöst för mycket!
Har telia 2Mbit/s hemma adsl med pstn ner.
tror fakturan ligger på 229 á mån!

Vet att de som har de lite äldre avtalen från telia ligger kvar på samma prisavtal.
Så ni teliaägare där ute, kan vara värt att slå telia en pling om ni sitter på ett väldigt gammalt 0.5 Mbit/s avtal t.ex!

Permalänk
Medlem

Billig och bra Telefoni från Telenor har jag.
Anton, ditt inlägg var VÄLDIGT bra för mig :), väldigt intressant.
Verkar som jag får ta en av jättarna, väntar på tipps.
Jag kollade Tele2, plus extra avgift pga att jag inte har telefoni där, verkar det ligga på 280 kr i månaden.

EDIT: Man var tvungen att göra en sökning om det fanns i ens stad, och det stog bara bredbands telefoni, jag vill ju bara ha bredband :(!

Permalänk
Medlem

Jag har T3 100/10, dock inte fått det än, bör komma denna vecka. Billigast för mig, 249 per månad genom ViaEuropa.

Min syster har Bredbandsbolaget i Sjöstaden, ingår i hennes hyra. Hon får ut 94/20! Lite udda, haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Jag har T3 100/10, dock inte fått det än, bör komma denna vecka. Billigast för mig, 249 per månad genom ViaEuropa.

Min syster har Bredbandsbolaget i Sjöstaden, ingår i hennes hyra. Hon får ut 94/20! Lite udda, haha.

Fattar inte vad som meas med 94/20 osv. :$

Permalänk
Medlem

Koll om det finns/finns planerat att ha fiber i ditt område, trevlig ping å stabil speed (här iaf)

Kör banhof 50/50 får ut 48/42 enligt bredbandsbolget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adderad
Fattar inte vad som meas med 94/20 osv. :$

Om jag inte är helt ute och cyklar (har inte läst tråden) så är det upp och download speed i Mbit som de skriver. x Mbit Down/x Mbit Up

Permalänk
Medlem

Tillbaks till ämnet, vilka leverantörer rekommenderar ni?
Och blev väldigt glad att veta att 280 kb/s var lite, kommer bli soft med 700 kb/s + ;).

Permalänk
Medlem

Snälla, behöver seriöa tipps :S.

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar inte Bredband2 pga:

Ta inte dem som leverantör, om du inte har tålamod att vänta i några månader.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Medlem

Bredband2 finns inte ens tillgängligt i Falkenberg :P.

Permalänk
Medlem

Så.. Bredband2 och Bahnhoff är helt uteslutna, eftersom skiten jag har hört om dom.
Funderar faktist på Bredbandsbolaget.

Permalänk
Medlem

Blev Bredbadlsbolaget tillslut, har väntat i två veckor, så fick jag besked på att det har blivit försenat..
2 veckor till -.-.

Permalänk
Medlem

Det var försenat som FAN, men nu har jag äntligen skiten och det fungerar perfekt.
Tack för mig :D.

Permalänk
Medlem

Så jag testade det, tankar på 1.2mb som högst hitils.
Vädligt bra :).