Vad har ni stulit från skolan/arbetet?

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett kriminellt förflutet & har faktiskt robbat en hel datasal nattetid. Insiderjobb. (Försäkringsbedrägeri.)
7 kompletta CAD-stationer med tjockskärmar & hela faderullan. 25k i fickan för ~15 år sedan.

Är inte kriminell på det viset längre som tur är.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Helt sjukt!

Haha han var lite vilsen den där killen.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Tja det gamla vanliga i mellan/högstadiet. Pennor, sudd och en och annan linjal men som jag sen blivit av med så det är väl preskiberat nu
Sen har det väl ramlat hem lite strömbrytare, elektronikkomponenter jag behövt och sen är jag en flitig användare av skolans kopiatorer/skrivare. Mest för att min 11 år gamla deskjet 400 har en ganska värdelös upplösning och tar nån minut per papper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpplet
Tja det gamla vanliga i mellan/högstadiet. Pennor, sudd och en och annan linjal men som jag sen blivit av med så det är väl preskiberat nu
Sen har det väl ramlat hem lite strömbrytare, elektronikkomponenter jag behövt och sen är jag en flitig användare av skolans kopiatorer/skrivare. Mest för att min 11 år gamla deskjet 400 har en ganska värdelös upplösning och tar nån minut per papper

Okej, diagnos.
Folk på sweclockers snor datorgrejer och pennor.

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk

Från lågstadiet var det väl mest pennor och suddgummin etc, och att nån i klassen hittade en 100 dollars sedel med nåt GTA tema, så den kopierade vi upp på cirka 200 papper (överdriver inte) och klippte ut och lekte att vi var rika. Högstadiet är det väl typ optiska möss, askkoppar :D, miniräknare, diverse andra saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Själv har jag ett kriminellt förflutet & har faktiskt robbat en hel datasal nattetid. Insiderjobb. (Försäkringsbedrägeri.)
7 kompletta CAD-stationer med tjockskärmar & hela faderullan. 25k i fickan för ~15 år sedan.

Är inte kriminell på det viset längre som tur är.

Mvh

Vad är det för preskriptionstid på sånt?

Jag var en riktig fuling under mina ungdomsår och har gjort det mesta som man inte ska göra
Lågstadie pojkarna brukade ha gympa när vi i högstadiet hade det och dom mupparna lämna alltid kvar sina kläder nere i omklädningsrummet, dom hade varken pengar eller kläder värda att ta men busskort kunde man ibland hitta så 2 av 6 terminer under högstadiet åkte man gratis till skolan. Reducerat terminskort gick väll på en 800kr sen fick man göra tillägg på typ 500kr om man ville åka efter 18.00 på vardagar och oavsett tid när det var helg.
Var nästan synd att man inte gjorde så i gymnasiet heller men då var man för cool å stor ute å rökte och fick IG i gympa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Vad är det för preskriptionstid på sånt?

10 år hoppas jag på ..

Mvh

Permalänk
Medlem

Lustigt men ändå okonstigt hur swecarna siktar in sig på att sno datorkomponenter och liknande.
Eller så är det bara lättåtkomligt och vanligt överlag.

Snott:
Mus, tangentbord, manualer och hörlurar.

Glömt lämna tillbaka:
Högar med böcker, nycklar och diverse smått skolmaterial som t.ex. passare och pennor.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Lustigt men ändå okonstigt hur swecarna siktar in sig på att sno datorkomponenter och liknande.
Eller så är det bara lättåtkomligt och vanligt överlag.

Snott:
Mus, tangentbord, manualer och hörlurar.

Glömt lämna tillbaka:
Högar med böcker, nycklar och diverse smått skolmaterial som t.ex. passare och pennor.

Dom flesta satt säkert merparten av iaf gymnasietiden i en datorsal.
Dock fick jag aldrig med mig varesig någon kulmus eller stenålders tangentbord.
Haha när jag tänker efter så snodde jag några meter kabel från en ellektion som jag senare använde till mina högtalare

Permalänk

Behöll en del pennor från högstadiet
Sen när jag var på återbesök i högstadiet tsm med resten av mina f.d. klasskopisar så fick vi låna pennor o skriva nåt formulär.
Frågade läraren om jag fick behålla pennan. Näe.
Behöll 2 paket pennor
F.ö. snodde jag ett DV-band, en dvd-rw skiva, ett usbminne på 1 gig o en optisk mus

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Öronproppar från jobbet. Och där nånstans dra jag väl gränsen. Helt jävla otroligt hur folk verkar vara funtade här.

Permalänk
Medlem

pennor, sudd och en svensk-engelsk ordbok från grundskolan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Öronproppar från jobbet. Och där nånstans dra jag väl gränsen. Helt jävla otroligt hur folk verkar vara funtade här.

Hur är du funtad?
Varför snor du öronproppar för? Jävla kriminellt sätt..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Hur är du funtad?
Varför snor du öronproppar för? Jävla kriminellt sätt..

Du har inget att hugga på, fail. Jag skrev, "Och där nånstans dra jag väl gränsen" (jag missade visst ett r). Vad är det du inte förstår?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Öronproppar är underskattade, funkar perfa mot gnällkärringar

Fel att stjäla överhuvudtaget men småskit som pennor osv kan man väl tycka är ok, lite fulare när det går till datorer, telefoner och nåns privata ägodelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Helt jävla otroligt hur folk verkar vara funtade här.

Syftar du på mig så erkänner jag gärna att jag var (mer) korkad i ungdomen än nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Fel att stjäla överhuvudtaget men småskit som pennor osv kan man väl tycka är ok, lite fulare när det går till datorer, telefoner och nåns privata ägodelar.

Det är aldrig ok att stjäla, inte ens pennor, faktiskt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Ohh

Tror jag har tagit grejer ifrån skolan och divs saker ifrån skit praktikplatser för rund 10.000 i värde

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Ett förråd som stog öppet när jag skulle börja 6:an, där försvann det väl en hel del pennor & sudd.
Lånade hem en gammal switch, som jag hittade i ett grupprum.

Sen fick jag faktiskt en 80Gb Seagate Barracuda disk av vaktmästarn en gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Syftar du på mig så erkänner jag gärna att jag var (mer) korkad i ungdomen än nu.

Nej, även om din post givetvis fick en att rycka på ögonbrynen lite extra. Att "skylla" på att man var ung och dum är förövrigt riktigt uselt. Det är ingen ursäkt att vara ung. Jag tycker inte heller att en regelrätt stöld hör hemma här egentligen. Att det var från din arbetsplats är ju mest en parentes i sammanhanget.

Citat:

Det är aldrig ok att stjäla, inte ens pennor, faktiskt.

Mvh

Det har du alldeles rätt i och det är det här som de flesta missar. Det är alltid någon som måste betala, t.om. för pennor.

Många verkar tycka att det är lite av en bedrift att plocka på sig så mycket småsaker som möjligt. Det är det inte.

Permalänk
Medlem

Försökte stjäla 2st Festis Cactus Lime från en liten närbutik när jag var typ 13 år. Blev tagen av polisen. La det här med att stjäla bakom mig och har aldrig stulit något sen dess faktiskt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

tog en kartbok från skolan (slutet på 6an), och senare i högstadiet tog jag två 256 mb kingston minnen från bibliotekets datorer.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Han eller "dom" tog sönder en ruta och hoppade in, sprang med skiten till hans rum (han bodde som i ett mindre hus på gården) och gjorde så några gånger.
Inget larm gick på, han blev inte tagen heller.
Snubben sålde även korten till folk på skolan.

Ljungsbroskolan?

OnT: Själv har det nog bara handlat om några pennor och svavel.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Försökte stjäla 2st Festis Cactus Lime från en liten närbutik när jag var typ 13 år. Blev tagen av polisen. La det här med att stjäla bakom mig och har aldrig stulit något sen dess faktiskt.

Var det på den tiden det fanns blueberry så gjorde du ett misstag!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Var det på den tiden det fanns blueberry så gjorde du ett misstag!!

Fan ja, dom var sjukt goda. Tror inte Blueberry fanns då, för då hade jag garanterat tagit dem istället.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Försökte stjäla 2st Festis Cactus Lime från en liten närbutik när jag var typ 13 år. Blev tagen av polisen. La det här med att stjäla bakom mig och har aldrig stulit något sen dess faktiskt.

Vettigt!:up:

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Det har du alldeles rätt i och det är det här som de flesta missar. Det är alltid någon som måste betala, t.om. för pennor.

Många verkar tycka att det är lite av en bedrift att plocka på sig så mycket småsaker som möjligt. Det är det inte.

Word. Förstår inte riktigt hur folk kan tycka det är okej, ens med pennor.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Ljungsbroskolan?

OnT: Själv har det nog bara handlat om några pennor och svavel.

haha ja
Gått där själv? ;D

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Ta mig fan lättare att rada upp vad man inte har snott. Jävla lönnkleptoman är vad man är!

påminn mig att INTE bjud hem dig till mig igen, ELLER låt dig sova av ruset när jag är på kneget, haha!

Har faktiskt bara fått med mig pennor hem från jobbet ibland av misstag

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Du har inget att hugga på, fail. Jag skrev, "Och där nånstans dra jag väl gränsen" (jag missade visst ett r). Vad är det du inte förstår?

Jag hugger på att man drar en gräns överhuvudtaget. Varför sno när det uppenbart är fel, öronproppar eller CAD-datorer sak samma?

Sure att det är fail att peka på något så värdsligt som enstaka öronproppar som ingen någonsin skulle vilja ha tillbaka, men ditt inlägg antyder rakt att du verkar missa att de allra flesta här inte talar presens.
Ungdomssynder har många gjort och frågan om man är stolt eller inte över det är vanligtvis ovidkommande.

Vill du dra upp en diskussion om vad stöld och slarv kostar oss vanliga människor i tid, pengar, sveda och värk och vad man kan göra för att minska alternativt öka stöld på arbetsplats eller skolor så rekommenderar jag att det mer tydligt framgår i dina inlägg.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
haha ja
Gått där själv? ;D

Nej faktiskt inte, men jag känner folk som har gått där så man har ju hört en del

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.