Permalänk
Medlem

Skönt att "nya produkter" och "jämför" har kommit. Stort plus! Nu börjar sidan likna nåt

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Re: Version 4.1 av inet.se släppt idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
http://www.inet.se/gfx/inet_v4-1.jpg

Kika in på Inet.se version 4.1 för att läsa vad som är nytt.

Vi kommer troligtvis redan i april med version 4.2, då är målet att faktura / avbetalning, bättre kundvagn (spara, tipsa o.s.v) samt bättre filterfunktion ska vara klart.

Maila gärna synpunkter / önskemål till webny@inet.se, vi kommer inte besvara alla mail men läser och tar till oss, många av de förändringar som är gjorda nu har blivit till tack vare synpunkter från våra kunder, stort tack för det!

Ha en fortsatt trevlig kväll,

Mvh
Inet

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Bekymrad över mycket lång hanteringstid

Detta är ett rop på hjälp till Inet då supporten inte kunnat ge leveransbesked på 2 månader.

Jag undrar om det är fler som drabbas av mycket lång handläggningstid för reklamationer. Enligt Inet's supportsida tar en reklamation 1-2 veckor att hantera.

Reklamerade ett XFX grafikkort i slutet av december och lämnade in det 28/12 15.47. Enligt supportsidan så skickades det dagen efter till leverantören. Efter 4 veckor frågade jag via mail varför det dröjer och undrade när det kan bli åtgärdat.
Svar: Skickat till våran leverantör så tar det tyvärr alltid lite längre tid. Bett min tekniker att ligga på vår leverantör för att snabba upp ärendet.

Efter 6 veckor kändes det som lite för lång tid för hanteringen. Jag bad igen att få veta datum när ärendet förväntas vara avslutat.
Svar: Skickat till vår leverantör som vill utföra en kontroll på kortet. Vi kommer att kontakta dig så fort vi vet mer i ärendet.

Nu har det gått 9 veckor och har tyvärr fortfarande inte fått någon information från Inet.

Uppmaning till Inet: Det här känns riktigt illa hanterat om man är mån om ryktet. Jag läser om pingvinstänger och annat godis men jag är inte så intresserad av sötsaker just nu. Jag vill ha mitt grafikkort tillbaka, fungerande! Det känns inte orimligt att begära det.

På misstagen kan man bli bättre, vad har klickat i hanteringen denna gång och på vilket sätt skall jag ha förståelse för över 9 veckors hantering av en reklamation? Efter 9 veckor har jag svårt att acceptera att det enbart skulle bero på leverantören.

Ni andra kunder, anser ni att mer än 9 veckor känns OK för att hantera en reklamation? Det kan bli längre tid då jag inte fått tillbaka något kort än...

/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie

2. Sortera på pris. Jag är van att kunna trycka på kolumnhuvudet (för priskolumnen) för att sortera på pris. Nu måste man längre upp för att klicka i. Gör så att båda två funkar, dvs det går både att trycka klicka i sortera på pris, och bara trycka på kolumnhuvudet.

Ja, äntligen. Det tog ett tag, men nu är funktionen där. Gött mos.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allbert
... Ni andra kunder, anser ni att mer än 9 veckor känns OK för att hantera en reklamation?

nej, det känns absolut inte OK. Hade jag varit du så hade jag försökt häva köpet, få pengarna tillbaka och köpa ett annat grafikkort, alternativt göra en deal med inet direkt om någon form av utbyte mot nytt kort. Du ska inte behöva lida för inets leverantörers långsamma hantering, utan den fighten ska inet ta själva.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
nej, det känns absolut inte OK. Hade jag varit du så hade jag försökt häva köpet, få pengarna tillbaka och köpa ett annat grafikkort, alternativt göra en deal med inet direkt om någon form av utbyte mot nytt kort. Du ska inte behöva lida för inets leverantörers långsamma hantering, utan den fighten ska inet ta själva.

Tycker dem borde kunna testa det själva och märker dem att det är fel så tar dem och skickar ett nytt till dig och dem får ta snacket med leverantören.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla
Tycker dem borde kunna testa det själva och märker dem att det är fel så tar dem och skickar ett nytt till dig och dem får ta snacket med leverantören.

i många andra fall gör dom just så, varför det är annorlunda just i ditt fall har jag ingen aning om. De reklamationer jag har haft inne på Inet (inget grafikkort dock) har felet konstaterats av Inets service avdelning och sen har reklamationen godkändts, utan sådant krångel som du råkat ut för.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av error850
Hur långt tid kommer det ta att få in samsung f3 500GB och Windows 64bit OEM svensk? Känns som de försvann under tiden jag beställde.

Måste ha dom till helgen annars får jag avbeställa just dom komponenterna.

Båda artiklarna kommer under dagen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allbert
Detta är ett rop på hjälp till Inet då supporten inte kunnat ge leveransbesked på 2 månader.

Jag undrar om det är fler som drabbas av mycket lång handläggningstid för reklamationer. Enligt Inet's supportsida tar en reklamation 1-2 veckor att hantera.

Reklamerade ett XFX grafikkort i slutet av december och lämnade in det 28/12 15.47. Enligt supportsidan så skickades det dagen efter till leverantören. Efter 4 veckor frågade jag via mail varför det dröjer och undrade när det kan bli åtgärdat.
Svar: Skickat till våran leverantör så tar det tyvärr alltid lite längre tid. Bett min tekniker att ligga på vår leverantör för att snabba upp ärendet.

Efter 6 veckor kändes det som lite för lång tid för hanteringen. Jag bad igen att få veta datum när ärendet förväntas vara avslutat.
Svar: Skickat till vår leverantör som vill utföra en kontroll på kortet. Vi kommer att kontakta dig så fort vi vet mer i ärendet.

Nu har det gått 9 veckor och har tyvärr fortfarande inte fått någon information från Inet.

Uppmaning till Inet: Det här känns riktigt illa hanterat om man är mån om ryktet. Jag läser om pingvinstänger och annat godis men jag är inte så intresserad av sötsaker just nu. Jag vill ha mitt grafikkort tillbaka, fungerande! Det känns inte orimligt att begära det.

På misstagen kan man bli bättre, vad har klickat i hanteringen denna gång och på vilket sätt skall jag ha förståelse för över 9 veckors hantering av en reklamation? Efter 9 veckor har jag svårt att acceptera att det enbart skulle bero på leverantören.

Ni andra kunder, anser ni att mer än 9 veckor känns OK för att hantera en reklamation? Det kan bli längre tid då jag inte fått tillbaka något kort än...

/A

Serviceavdelningen skall ha varit i kontakt med dig och kommit till en lösning.

Problemet var att kortet hade brända kretsar och att XFX då vill ta in det för undersökning.

Hårdtesta nu den nya hemsidan och dra iväg ett mail till web-ny@inet.se med synpunkter.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Keeper of Traditions

Hejsan Inet!

Jag undrar bara om ni vet när ni kommer få in fler "Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart".

Ni har inte haft inne dem på ett bra tag nu.

Annars får jag väl försöka skynda mig in till Torp och få tag i den sista som finns i lager, men i detta väder känns det inte så troligt att jag orkar ge mig ut :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

1: Inställning för visning 1024/1280/1600/1920/2048 vore kanon, enkelt å förstora i valfri webbläsare men tyvärr utan modifikation/tillägg på webbläsare så ändras alla andra sidor.

2: Länk till http://www.inet.se/fyndhornan
2.1: Varför inte internetförsäljning?
2.2: Ex produkt Corsair Dominator GT DHX Lägga in info om varför den ligger som beg, (produkt felaktig till mobo x, ej uthämtad vara etc.) denna info ÄR verkligen att föredra så man får svart på vitt vad föregående kund inte gillat!

3: Jämför, om jag vill jämföra en ati vs nvida så måste jag välja pci-express å trycka på "Filtrera" för å visa alla produkter, lägg denna funktion i cookie å ändra begränsning till 1-4 samt snabb knapp liks i jämföra menyn att rensa alla fält

4: Betygsättning, med higligt lista antal betygsättning+medel ex "3st Betyg 4.7"

5: Sökfuntion "din sökning måste vara minst 3 tecken långt" Funkar å söka på 1T

6: Ordermärkning? (du måste vara inloggad för å se)

7: "Går att sortera alla produktlistor på pris, betyg o.s.v" Lägga in sortering efter "Expert" recensioner?

8: Designuppdateringar- Möjlighet å ändra bakgrund? Skulle vilja rösta fram dämpande färger.

9: En direkt funktion att tipsa om felaktigheter/recensioner/bilder etc till eran hemsida uppbyggd med 3 fält, länk på produkt, länk till info, notering

Annars en mycket fin uppdatering // Bloopy

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allbert
Detta är ett rop på hjälp till Inet då supporten inte kunnat ge leveransbesked på 2 månader.

Jag undrar om det är fler som drabbas av mycket lång handläggningstid för reklamationer. Enligt Inet's supportsida tar en reklamation 1-2 veckor att hantera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Serviceavdelningen skall ha varit i kontakt med dig och kommit till en lösning.

Problemet var att kortet hade brända kretsar och att XFX då vill ta in det för undersökning.

Mvh / Inet

Jag har blivit lovad ett likvärdigt kort och är då nöjd när jag får kortet. Som ett par andra tidigare sagt verkar det ha tagit orimligt lång tid ur kundens perspektiv och jag är glad med att det inte bara var jag som hade den uppfattningen.

På kortet var det en MOSFET som hade exploderat och att det var fel syntes tydligt. Jag hade dessutom gjort en felanalys över tänkbara orsaker till felet som jag bifogade kortet. Enligt uppgift lämnar XFX 24 månaders fabriksgaranti men inte på "brända kretsar" vilket förefaller något ologiskt. Jag menade i felanalysen att latenta fel inte är ovanliga och kan uppstå på det sätt som det yttrade sig. Varför inte någon i leverantörsledet kommenterat felbild och felbeskrivning har jag ingen uppfattning om men är som sagt nöjd när jag får kortet, förhoppningsvis i slutet av veckan.

Att då inte Inet enligt uppgift blir uppbackad med garantiåtaganden som tillverkaren har utfäst blir i så fall ett bekymmer för Inet. Den stora skuggan hamnar då istället över tillverkaren XFX vars produkter blir dyra att sälja för detaljhandeln. För slutkunden kan det också bli vanskligt att handla XFX-prylar från annan detaljhandlare om det skulle visa sig att denne inte lever upp till garantiutfästelser på samma sätt som Inet verkar göra i detta fall. Tack på förhand!

/A

Permalänk
Medlem

Förmodligen alla som ljuger, därför blir oskyldiga drabbade.
Ställ frågan till dig själv, hur många ggr har du inte läst/sett om folk som gjort RMA på saker som dom själva åstadkommit?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Hejsan Inet!

Jag undrar bara om ni vet när ni kommer få in fler "Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart".

Ni har inte haft inne dem på ett bra tag nu.

Annars får jag väl försöka skynda mig in till Torp och få tag i den sista som finns i lager, men i detta väder känns det inte så troligt att jag orkar ge mig ut :S

Finns på lager både i Torp och Ringön. Om du lägger en order på webben tar det bara någon dag extra när den skickas från butik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
1: Inställning för visning 1024/1280/1600/1920/2048 vore kanon, enkelt å förstora i valfri webbläsare men tyvärr utan modifikation/tillägg på webbläsare så ändras alla andra sidor.

2: Länk till http://www.inet.se/fyndhornan
2.1: Varför inte internetförsäljning?
2.2: Ex produkt Corsair Dominator GT DHX Lägga in info om varför den ligger som beg, (produkt felaktig till mobo x, ej uthämtad vara etc.) denna info ÄR verkligen att föredra så man får svart på vitt vad föregående kund inte gillat!

3: Jämför, om jag vill jämföra en ati vs nvida så måste jag välja pci-express å trycka på "Filtrera" för å visa alla produkter, lägg denna funktion i cookie å ändra begränsning till 1-4 samt snabb knapp liks i jämföra menyn att rensa alla fält

4: Betygsättning, med higligt lista antal betygsättning+medel ex "3st Betyg 4.7"

5: Sökfuntion "din sökning måste vara minst 3 tecken långt" Funkar å söka på 1T

6: Ordermärkning? (du måste vara inloggad för å se)

7: "Går att sortera alla produktlistor på pris, betyg o.s.v" Lägga in sortering efter "Expert" recensioner?

8: Designuppdateringar- Möjlighet å ändra bakgrund? Skulle vilja rösta fram dämpande färger.

9: En direkt funktion att tipsa om felaktigheter/recensioner/bilder etc till eran hemsida uppbyggd med 3 fält, länk på produkt, länk till info, notering

Annars en mycket fin uppdatering // Bloopy

Tack för bra synpunkter! Vi skall ha dina åsikter i beaktande vid nästa uppdatering, tack!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Finns på lager både i Torp och Ringön. Om du lägger en order på webben tar det bara någon dag extra när den skickas från butik.

Mvh / Inet

Jo, men det går ju bara att boka i butiken och då måste jag ju ändå ge mig ut i skitvädret för att hämta den, så det löste inte många problem

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tror vad de menade är att om du beställer något som inte finns i lager på webben men i någon av butikerna så skickas det hem till dig ändå, om än en dag eller så längre leveranstid.

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jo, men det går ju bara att boka i butiken och då måste jag ju ändå ge mig ut i skitvädret för att hämta den, så det löste inte många problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EgoOo
Tror vad de menade är att om du beställer något som inte finns i lager på webben men i någon av butikerna så skickas det hem till dig ändå, om än en dag eller så längre leveranstid.

Helt korrekt!

Vill även passa på och uppmärksamma er på att vi försvinner en sväng ner till CeBIT under resten av veckan för att leta efter nya spännande produkter.

Detta gör att vi har begränsad möjlighet att svara i forumet och på PM.

Vår mailsupport, info@inet.se respektive service@inet.se samt telefonsupport är öppen som vanligt.

Tveka inte att dra iväg ett mail eller slå en signal om ni har frågor ang. produkter, ordrar eller liknande.

Inet önskar alla en fortsatt skön vecka och helg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Fanken ,,,drog ni utan mig

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EgoOo
Tror vad de menade är att om du beställer något som inte finns i lager på webben men i någon av butikerna så skickas det hem till dig ändå, om än en dag eller så längre leveranstid.

Jaha ja, där ser man. Det hade jag ingen aning om Tackar för det

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det är fel information om Asus MAXIMUS III FORMULA.
Den har 10st SATA (jag vet att 2st är för optiska enheter och de 2 röda är för RAID 0), ingen IDE eller Floppy, 2st PCIe x1, 3st PCIe x16.
Det är iaf vad jag kommer på just nu...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
6: Ordermärkning? (du måste vara inloggad för å se)

Men inet....
Vad menas med fältet? Info som berör order? Lite otydligt vad den har för effekt :?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Varför säljer ni ACE-agg som har så dåligt rykte? Alla köprådstrådar jag läst innehåller kritig mot ACE-aggen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Varför säljer ni ACE-agg som har så dåligt rykte? Alla köprådstrådar jag läst innehåller kritig mot ACE-aggen.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=981...

Permalänk
Medlem

Beställning

Hej Inet!

Gjorde en beställning för lite mer än en vecka sedan och nu väntar ordern fortfarande på att få in 500GB Samsung Spinpoint F3 i lagret. Ordernr: 1184699

När tror ni att ni kommer att få in den

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ok, men det är ju fortfarande konstigt. ACE borde inte få marknadsföras i Sverige ens.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Vad har hänt med godispåsen? "Produkten har utgått och kan inte längre köpas." Blev riktigt ledsen när jag läste det. Kommer den inte komma tillbaka?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Vad har hänt med godispåsen? "Produkten har utgått och kan inte längre köpas." Blev riktigt ledsen när jag läste det. Kommer den inte komma tillbaka?

Legat godis i mina beställningar ändå.
Så dont worry

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Legat godis i mina beställningar ändå.
Så dont worry

Tack, nu blev jag glad igen ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

är sidan trasig ?
):

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante
är sidan trasig ?
):

Funkar inte för mig heller?

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Ja, sidan verkar vara nere. Det diskuteras även här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=9158...