Är det dumt att köpa en Hero nu?

Permalänk
Medlem

Många har sagt det och jag vill understryka det.

Kör inte en Hero idag.
Tolka mig rätt, jag har en själv och är rätt nöjd med den, men, det är ändå en nygammal mobil och det finns nya på g och att lägga den summan på den monilen är imo fel.

Du kommer med andra ord betala en bra slant för en mobil som snart kommer vara ikappsprungen av nya modeller (och de är inte långt ifrån i dagsläget).

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det har missats i tråden, TS kan köpa en Hero för 3200 kronor. För dom pengarna är det en BRA telefen. Punkt!

Har man och vill lägga nästan dubbelt så mycket till på en telefon är det INGET snack, där är det Desire som gäller eller allra minst Legend. Jag tolkar dock TS som att han/hon inte vill eller kan lägga såna pengar.

Står man i valet och kvalet att köpa en Hero eller någon annan till normalt butikspris gör man ett stort misstag om man väljer Hero med tanke på att man bara behöver lägga till några hundra för att få en Desire. Så är dock inte fallet i den här tråden som jag har tokat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Många har sagt det och jag vill understryka det.

Kör inte en Hero idag.
Tolka mig rätt, jag har en själv och är rätt nöjd med den, men, det är ändå en nygammal mobil och det finns nya på g och att lägga den summan på den monilen är imo fel.

Du kommer med andra ord betala en bra slant för en mobil som snart kommer vara ikappsprungen av nya modeller (och de är inte långt ifrån i dagsläget).

Vilka mobiler är det egentligen som kommer snart som är så bra? Jag har kollat runt en massa och det verkar ju faktiskt inte komma så mycket nytt som inte kostar apmycket? Klart jag förstår att Legend/Desire är bra moderna lurar men de kommer ju hamna runt 5k sträcket och det är ganska mycket mer än 3.2k.

Har läst lite på Swedroids forum också och det verkar ju som att Android 2.1 rullar på riktigt bra i folks Hero lurar.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Vilka mobiler är det egentligen som kommer snart som är så bra? Jag har kollat runt en massa och det verkar ju faktiskt inte komma så mycket nytt som inte kostar apmycket? Klart jag förstår att Legend/Desire är bra moderna lurar men de kommer ju hamna runt 5k sträcket och det är ganska mycket mer än 3.2k.

Har läst lite på Swedroids forum också och det verkar ju som att Android 2.1 rullar på riktigt bra i folks Hero lurar.

Jag tänkte mer såhär:
Om man väntar lite, och samtidigt sparar lite pengar utöver de 3.2k som man har, så kan man köpa en av dem där 5k-lurarna.
Det är vad jag hade gjort.

Permalänk
Medlem

Säg en bra lur som kostar under 3500:- ?

Det kostar att ligga på topp!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Säg en bra lur som kostar under 3500:- ?

Det kostar att ligga på topp!

Acer Liquid? Android, 1ghz snapdragon = great sucess!

Permalänk
Medlem

Ja visst kan man spara så man kan köpa en Desire. Man kan spara för att köpa en Rolex eller en Ferrari med, frågan är om man VILL lägga såna pengar på en telefon. Det är trots allt pengar man inte kan använda till något annat då.

Det tycks dessutom bli så nu att Android-telefoner rasar i andrahandsvärde, nya modeller kommer på löpande band och likt datorer får de ny och bättre hårdvara.
Hero släpptes i augusti-09(?), då kostade den runt 5500 kronor. Idag får man en mer eller mindre splitterny Hero på tradera för under 3000 kronor, som billigast kostar den idag 3900:- på komplett.

För de som fortfarande tycker att 5000 kronor är mycket pengar blir förlusten stor när man sedan väljer att byta telefon om man är lagd åt det hållet att man har en telefon ca ett år och sedan säljer den.
En ren gissning är väl att en begagnad Desire, ca året gammal, går att köpa på Tradera för under 2000 kronor på Tradera våren 2011. Eller så har det hunnit släppts två generationer med plattformar till dess och då blir den praktiskt taget värdelös. I synnerhet om Android fortsätter växa som det gör, då kommer det säljas mer telefoner och priserna sjunka, flaggskeppet kanske kostar runt 4000 kronor då och då är en gammal beggad Desire värd nada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Acer Liquid? Android, 1ghz snapdragon = great sucess!

Är inte Liquid nerklockad till dryga 700 Mhz?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Vilka mobiler är det egentligen som kommer snart som är så bra? Jag har kollat runt en massa och det verkar ju faktiskt inte komma så mycket nytt som inte kostar apmycket? Klart jag förstår att Legend/Desire är bra moderna lurar men de kommer ju hamna runt 5k sträcket och det är ganska mycket mer än 3.2k.

Har läst lite på Swedroids forum också och det verkar ju som att Android 2.1 rullar på riktigt bra i folks Hero lurar.

Ja Eris-läckan har portats av flera utveckare till väldigt dugliga ROMmar. Just nu testar jag beHero 1.2.5 och den verkar inte har några buggar alls, inte som stör mej iallafall. Jag vet att det är något med bildsync med kontakter på Facebook men vem bryr sej, nånting med SIM-kontakter med men inget jag har stört mej på iallafall. Telefonen bootar dessutom riktigt snabbt nu så man drar sej inte för att starta om den en gång om dan för att få bibehålla hastigheten på max.

Så småningom kommer en utvecklare som heter Stickam89 ut med sin SenseHero och om den blir lika bra som hans 1.5 portning kommer den att bli grym.

Sen är det ju så att om några månader kommer de flesta utvecklare att ha övergett Hero, dock kommer nog samtliga att göra sina varianter på den 2.1 som HTC själva släpper i slutet på månaden först. Sen kanske det ständiga rommandet på Hero att lugna ner sej så man hinner njuta av att faktiskt använda telefonen. lol. Jag har nog haft fem olika rommar bara den här veckan, det blir inte mycket användande eftersom man behöver tokradera hela telefonen med alla sina inställningar och hemtankade appar mellan i stort sett varje rom-byte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Är inte Liquid nerklockad till dryga 700 Mhz?

Tydligen så fick iaf folk som köpte den från Expansys tidigt en 1ghzare, frågan är om den var rootad eller ej.

Annars så är det ju bara att roota, vilket många säger är hela tanken då man köper android typ.

Permalänk
Medlem

Jomen jag tänkte att den kanske är nedklockad av en anledning, batteritid, värmeutveckling etc. Liquid är ju gjord helt i plast så det kanske är fråga om stabilitetsproblem på grund av dålig värmeavföring? Jag bara spekulerar, eftersom spec säger 768 Mhz och det vore dumt att inte utnyttja hela cpu:ns kapacitet om inte annat så i marknadsföringssyfte.

Permalänk

Vad folk inte verkar ha i åtanke i detta fall är ditt (trådskaparens) behov. Visst duger bara den senaste/bästa/snabbaste mobilen för många av trådens benchmarknördar (no offense). Men trots alla dessa påtryckningar från alla håll så kvarstår faktumet att Hero'n kommer vara en ypperlig mobil i användningssyfte. HTC's SenseUI för Android 2.1 (senaste) har som sagts redan läckts och den ser mkt lovande ut, både snabb och stabil. Så jag tror knappast att den kommer kännas för långsam, och när några av mobilforumens ROM-magiker har gjort sitt så kommer prestandan räcka gott och väl, även för den "avancerade" användaren.

Det jag vill ha sagt med mitt inlägg är att om man kan få tag i en väldigt kompetent mobil (dvs Hero) till ett bra pris med syftet att faktiskt använda mobilen till det den är till för, så är det ett mycket bra köp. Trådskaparens syfte kanske inte är att byta ROM, hacka, trimma och tweaka sin mobil stup i kvarten. Att lägga ut onödigt mycket pengar på det senaste, när man egentligen bara behöver halva prestandan, är i mitt tycke onödigt. Dra en restresa till paradiset istället:)

Lycka till i valet!

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Jag tackar alla som har tillfört diskussionen något!

Nu kommer ni hata mig men det blev faktiskt en iPhone till slut ändå. Android i all ära men den här gången tänkte jag faktiskt prova att vara precis som alla andra och bli riktigt mainstream.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Äh, det är lugnt. Jag skickar en faktura till dej på den tid jag har slösat i den här tråden.