Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfn
Ja, sidan verkar vara nere. Det diskuteras även här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=9158...

ALLT BEROR PÅ FIBERFEL:

Citat:

Tyvärr har vår fiber gått ner, felanmält och bbb säger att den ska vara up and running under eftermiddagen, beklagar vår redundans kopplas in nästa vecka, typiskt!

Saxat från inet's fan group på facebook, vilket jag för övrigt tycker alla ska gå med i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfn
Ja, sidan verkar vara nere. Det diskuteras även här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=9158...

Det var fel på deras fiber. ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett tangentbord typ 1 timme innan den la ner :/ kommer leveransen ändå att godkännas och komma lika fort som annars? :S

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Jag beställde ett tangentbord typ 1 timme innan den la ner :/ kommer leveransen ändå att godkännas och komma lika fort som annars? :S

Beställningen borde ju ligga kvar, bara fibret det e fel på inte deras system.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konichiwa
Beställningen borde ju ligga kvar, bara fibret det e fel på inte deras system.

Ok så då borde beställningen hanteras snabbt som vanlgt? ^^

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Ok så då borde beställningen hanteras snabbt som vanlgt? ^^

Japps ;D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare! Då var vi åter tillbaka efter ett par hektiska dagar nere i Tyskland på CeBit-mässan.

Tyvärr gick vår hemsida ner ett par timmar under gårdagen pga. fiberproblem hos bredbandsbolaget. Redundant fiber är beställd för att slippa liknande tråkigheter i framtiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Det är fel information om Asus MAXIMUS III FORMULA.
Den har 10st SATA (jag vet att 2st är för optiska enheter och de 2 röda är för RAID 0), ingen IDE eller Floppy, 2st PCIe x1, 3st PCIe x16.
Det är iaf vad jag kommer på just nu...

Inte många rätt där, vi har nu uppdaterat hemsidan, tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Men inet....
Vad menas med fältet? Info som berör order? Lite otydligt vad den har för effekt :?

Fältet är för dem som vill ha märkning på sin order. Låt säga att exempelvis ett stort företag med varumottagning beställer. De vill då fylla i ett referensnummer eller liknande som refererar till vem på företaget den ska till, inköpsorder etc.

Som vanlig konsument behöver ni inte bry er om detta fält.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Therohai
Hej Inet!

Gjorde en beställning för lite mer än en vecka sedan och nu väntar ordern fortfarande på att få in 500GB Samsung Spinpoint F3 i lagret. Ordernr: 1184699

När tror ni att ni kommer att få in den

Förhoppningsvis under dagen. Vi har blivit lovade leverans innan veckan är slut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Jag beställde ett tangentbord typ 1 timme innan den la ner :/ kommer leveransen ändå att godkännas och komma lika fort som annars? :S

Lagda ordrar är ej berörda. Våra system fungerade normalt med det lilla problemet att vi inte hade någon kontakt med omvärlden.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

precis efter när jag lagt beställning och betalt med visa så sänker ni priset igen =(

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
precis när jag lagt beställning och betalt med visa så sänker ni priset igen =(

Inta ofta folk klagar på att dom SÄNKER priserna!

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Inta ofta folk klagar på att dom SÄNKER priserna!

Dagens i-landsproblem: Inet sänkte priserna för mycket

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Inta ofta folk klagar på att dom SÄNKER priserna!

Du skulle bara veta..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
Du skulle bara veta..

Håller med, vissa kommer in arga för man sänkt priset dan efter o kräver rabatt lr en gratis vara :S

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Therohai
Hej Inet!

Gjorde en beställning för lite mer än en vecka sedan och nu väntar ordern fortfarande på att få in 500GB Samsung Spinpoint F3 i lagret. Ordernr: 1184699

När tror ni att ni kommer att få in den

Nu finns diskar i lager!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Nu finns diskar i lager!

Tack så hjärtans mycket

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en drive på Obsidan 800D, det har väll gått för 2000 jämt hos er tidigare? Nu tar ju de flesta 2500 inkl. frakt! Hur kommer det sig egentligen?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem

Hej inet köpte en dator av er för ett tag sen och när man körde i gång den första gången fick man skapa en återställnings skiva så den har jag. Men undrar om man kan formatera om den från vista till xp och sen om något blir fel kan man återställa till vista igen då?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Någon idé om när/om ni kommer att få in Corsair Obsidian 700D och vad priset kommer att bli?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
precis efter när jag lagt beställning och betalt med visa så sänker ni priset igen =(

Bara och gilla läget.
Allting går upp och ner.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla
Hej inet köpte en dator av er för ett tag sen och när man körde i gång den första gången fick man skapa en återställnings skiva så den har jag. Men undrar om man kan formatera om den från vista till xp och sen om något blir fel kan man återställa till vista igen då?

är det en märkesdator eller bärbardator du har? för annars ska du väl ha fått med en installationsskiva.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EgoOo
Någon idé om när/om ni kommer att få in Corsair Obsidian 700D och vad priset kommer att bli?

corsair killen (garreth?) sade att 700 skulle ligga 20% under 800

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
är det en märkesdator eller bärbardator du har? för annars ska du väl ha fått med en installationsskiva.

bärbar man fick skapa en återställnings skiva det är bara det jag har

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Underbart att "jämför" pris, namn och sådana sorteringsalternativ funkar igen, har saknat dom!
Saknar fortfarande direktlänken till kundvagnen dock.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Chieftecs nya externa kabinett för två diskar?
Finns i lager.

http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=CEB-2235S

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quadpod
Ser fram emot en drive på Obsidan 800D, det har väll gått för 2000 jämt hos er tidigare? Nu tar ju de flesta 2500 inkl. frakt! Hur kommer det sig egentligen?

Priser går upp och ner, det gäller att passa på ner priserna går ner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla
Hej inet köpte en dator av er för ett tag sen och när man körde i gång den första gången fick man skapa en återställnings skiva så den har jag. Men undrar om man kan formatera om den från vista till xp och sen om något blir fel kan man återställa till vista igen då?

Så länge du skapat en riktigt recoveryskiva är det inga problem att återställa datorn till ursprungligt skick.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EgoOo
Någon idé om när/om ni kommer att få in Corsair Obsidian 700D och vad priset kommer att bli?

Det senaste beskedet är att den landar någon gång i slutet av april eller början på maj.

Priset lutar åt 2290:-, men mycket kan hända innan maj...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Kommer ni ta in Chieftecs nya externa kabinett för två diskar?
Finns i lager.

http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=CEB-2235S

Klart att vi tar in den åt dig.

Kommer upp under dagen!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Klart att vi tar in den åt dig.

Kommer upp under dagen!

Mvh / Inet

Kanon!

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Kanon!

http://www.inet.se/artikel/4903158/

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Vet någon ifall det är möjligt att få frakt hem till huset av inet? Samt vad kostanden skulle bli då ? Har ingen bil tillgänglig just nu, Och har tänkt köpa Obsidian 800d chassit, Kylare och ram och liknande. Och har inte lust att gå med en väldigt stor låda nerför en runt 500 meter lång och väldigt brant backe som är full av glashalt is! :(.

Eller finns det bara postorder så man får det till postutlämnings ställen? :o. Väldigt synd i sånt fall!

Ifall inte, Då får man vänta till nästa vecka, Har inte lust att riskera att tappa / halka med lådan :).

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Jag undrar angående:
http://www.inet.se/artikel/8903271/hdmi-adapter-hdmi-19-pin-h...

jag köpte en produkt som såg likadan ut på dustin som visade sig i själva verket vara http://www.deltaco.se/?itemid=%28HDMI-11%29 och då ni har samma produktnummer som länken hos deltaco så undrar jag om er produktbild är fel eller om bilden verkligen stämmer överrens med verkliga produkten. Det är nämligen så att adaptern som jag länkade till på deltaco helt enkelt är för stor för min skärm men adaptern som finns på er hemsida verkar ju passa finfint.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
...Ifall inte, Då får man vänta till nästa vecka, Har inte lust att riskera att tappa / halka med lådan :).

Det du kan åstakomma genom att halka på isen är ingenting mot hur posten ofta hanterar paketen, bara så du vet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Det du kan åstakomma genom att halka på isen är ingenting mot hur posten ofta hanterar paketen, bara så du vet.

Sant. Alla mina paket jag har beställt genom åren har kommit fram utan skador eller liknande. Men vill inte direkt riskera något ;p.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)