Windows 7 64bit med gammalt TV-kort. Mardröm?

Permalänk
Medlem

Windows 7 64bit med gammalt TV-kort. Mardröm?

Jag körde tidigare Windows 7 32bit beta på min HTPC. Men eftersom testtiden gick ut så passade jag på att installera Windows 7 64bit istället då jag har 4GB RAM.
Anyway. Jag har ett gammalt TV_kort från Haupage. jag köpte det begangnat eftersom det inte sända några interna analoga Tv-kort längre. Jag har comhem där det fortfarande sänds analogt i huset och jag är inte så intresserad av TV så jag vill köpa digitaltv abonnemang.

I vilket fall. kortet ifråga är ett Haupage WinTV Express som ansluts via PCI. Jag fick med en CD, men där hittade jag endast drivrutiner för Windows 2000. Jag vet inte hur jag lyckades få igång det med de drivrutinerna på Win7 32bit, men det gick. Även om jag var tvunegn att använda dscaler och koppla in ljudet externt, så funkade det.

Men nu har jag svårt. Jag kan inte få in drivrutinerna (antagligen för att jag kör 64bit nu?). Så är det nån som har nån idee? Finns det någon nångång som gjort en drivrutin för dessa tv-kort? Haupage ger nämligen inte ens stöd för Vista.

Någon som har nån idee?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Musikälskare

Inget stöd för Vista x64 hmm isf kan de bli svårt

Sista chansen är väll att hitta nån moddad drivrutin @ google

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har ett hauppage kort själv... för mig funka det att bara gå in i systemhanteraren och klicka på uppdatera drivrutin så hittade windows en drivrutin själv via nätet. Har Win 7 Pro Premium 64bit och WinTV-PVR-150.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nimrood
Har ett hauppage kort själv... för mig funka det att bara gå in i systemhanteraren och klicka på uppdatera drivrutin så hittade windows en drivrutin själv via nätet. Har Win 7 Pro Premium 64bit och WinTV-PVR-150.

Det kortet har stöd för Windows 7 32bit.
Mitt har inte ens det

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag har själv problem med min skrivare "Minolta Pagepro 1200w" som saknar drivrutiner till windows7 x64.

Laser skrivaren fungerar bra till alla andra operativ system, men känns värdelöst att den inte går att använda ihop med win7 64

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant kort, efter mycket googlingar och försök insåg jag att det inte gick att göra nåt åt att det inte funkade.

Dock så kanske du kan få det att funka i Windows XP-mode om du orkar göra dig det besväret.

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på det tyvärr, har haft samma problem med mitt AverMedia TV-kort. Designat för Windows XP, så jag antar att de slutat ordna drivrutiner till Windows 7 då jag inte hittar några

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har också ett gammalt hauppage tvkort som jag nätt och jämnt fick att fungera på 7 64Bit..

Vad står det på chippet ? BT xxx ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ser rätt likt ut mitt hehe..

Står 878A på det så det ger lite att gå på iaf, du kan pröva min och se om det funkar: http://cid-fdbde48fe0e2f880.skydrive.live.com/browse.aspx/Pub...

Edit:; http://btwincap.sourceforge.net/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Ser rätt likt ut mitt hehe..

Står 878A på det så det ger lite att gå på iaf, du kan pröva min och se om det funkar: http://cid-fdbde48fe0e2f880.skydrive.live.com/browse.aspx/Pub...

Edit:; http://btwincap.sourceforge.net/

Har redan tittat på detta, men det är uppdaterat i fabruari 2004 och funkar inte så bra på vista/win7.

Ska testa den andra du länkade till. tack.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Har redan tittat på detta, men det är uppdaterat i fabruari 2004 och funkar inte så bra på vista/win7.

Ska testa den andra du länkade till. tack.

Tro't eller ej men de där gamla drivrutinerna som jag har på min skydrive funkar till mitt kort som är från tja runt -02 - -04 antar jag.

Vet dock inte om jag hittade dem på den sidan jag länkade till men definitivt värt att titta på

Permalänk
Medlem

Jag testade igår, och det funkade inte så bra. jag har 2 enheter som behöver drivrutiner och den ena hittade den faktikst, men efter en stund så fick jag felmeddelande om att filen användes av en annan process. Spelade ingen roll om jag kopierade drivrutinen till HDDn först. Känns som om jag är "out of luck".

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm