Permalänk

Zotac H55-ITX ITX? :D

Tjenare kolla lite på inet och hitta detta moderkort ?!

General details

* New ZOTAC H55-ITX WiFi
* Intel® H55 Express chipset
* Intel® Core™ i3, Core™ i5, Core™ i7 compatible
* LGA1156 socket
* Intel® QuickPath bus
* Intel® Clear Video HD technology
* HDMI x.v.Color, xvYCC Color & Deep Color technologies
* Video de-interlacing, sharpness detail and noise reduction technologies
* Hardware MPEG2, VC-1 & H.264/AVC decode
* Dual-video decode for Blu-ray picture-in-picture
* High-quality 8x8 polyphase DVD upscaling
* PCI Express 2.0 x16 expansion
* Dual-link DVI output (up to 2560x1600)
* HDMI output
* HDCP compliant
* 6 SATA 3.0 Gb/s + 1 eSATA
* Gigabit Ethernet
* Onboard 802.11n (300Mb/s) WiFi
* Microsoft® DirectX® 10 with Shader Model 4.0 compatible
* OpenGL® 2.1 compatible
* Mini-ITX form factor

Kostar 1295:- på inet.

Ska bli grymt spännade alla fall och se hur dem här korten är. Eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Tjenare kolla lite på inet och hitta detta moderkort ?!
http://www.semiaccurate.com/static/uploads/2010/01_january/H5...

Ska bli grymt spännade alla fall och se hur dem här korten är. Eller vad tror ni?

Ja, ganska intressant om man väljer att ha den för något annat än HTPC. Annars känns det bara dumt då 1156 är overkill i pris och prestanda för en HTPC.

Jag kan faktiskt inte tänka mig köpa den för någon anledning. Vissa tycker ju om att bygga små servers däremot.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Jag tror att jag redan har något liknande, fast ännu bättre. ;0)

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Ja, ganska intressant om man väljer att ha den för något annat än HTPC. Annars känns det bara dumt då 1156 är overkill i pris och prestanda för en HTPC.

Jag kan faktiskt inte tänka mig köpa den för någon anledning. Vissa tycker ju om att bygga små servers däremot.

Varför? En I3:a hade varit perfekt för det?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Bättre vet jag inte efter som DFI har lite problem med att man bränner komponenter ganska lätt på deras ITX kort om man kör lite OC.

Så man får hoppas på att Zotac kortet inte har liknande problem (söker efter review).

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Avstängd

Blir Zotac kortet ,750, 4GB 1333MHz och sen ett 5850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Varför? En I3:a hade varit perfekt för det?

Jag tycker fortfarande att en tolvhundrakronorsprocessor för en HTPC är på tok för dyrt.
Om du tycker att det är perfekt med en i3:a - Go for it!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag tycker fortfarande att en tolvhundrakronorsprocessor för en HTPC är på tok för dyrt.
Om du tycker att det är perfekt med en i3:a - Go for it!

En Pentium G9650 kosta 700-800kr ?

Permalänk
Medlem

Fint kort. Gäller bara hitta ett fint litet chassie som rymmer 5870 :S, tips?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Det som gör denna intressant är ju att den verkar stödja ljudavcodning för dts-hd och true-hd. Är som sagt bara asus ljudkort eller ati's 5xxx serie som klarar det annars.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
En Pentium G9650 kosta 700-800kr ?

Aha ok. Det är ju inte så farligt faktiskt. Jag kollade endast på i3:orna. Inte i3-kompatibla.
Jag pröjsade 400kr för min E2160 och den räcker ju gott och väl. Men 700-800kr är inte så illa, som sagt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Utmärkt! Zotac H55, i3 530, 4gb ddr3 och 40gb x25-VS G2 till sovrums-htpc:n.

Edit: Och ett Hfx micro S1?

Permalänk
Medlem

Asså jag tycker verkligen Nartub har ett fantastiskt setupförslag där. Enda jag är lite skeptisk till är priset för HFX:en? Är det värt det Nartub?

Jag är ute efter nåt chassi i den storleken men med en diskret Svart front och gärna inkluderat nätagg. Större chassi funkar bara det inte är en massa fula blinkande lampor och knappar.

I övrigt undrar jag om nån kan ge en rekomendation på en tyst processorfläkt till en Core I3 530/540 som passar i ett sånt här mindre chassi?

Beställde mitt ZOTAC H55-ITX WiFi från Dustinhome igår och fick idag ett leveransbesked om 27:e januari.

Om nån har ett förslag på en mer prisvärd htpc än detta så tala gärna ut. Vad jag förstått och läst mig till så är detta banbrytande grejer utan någon vidare konkurrens i prisklassen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breitan
Asså jag tycker verkligen Nartub har ett fantastiskt setupförslag där. Enda jag är lite skeptisk till är priset för HFX:en? Är det värt det Nartub?

Eller hur! Det är inte riktigt värt pengarna med HFX:en, men jag var tvungen att göra av med lite deg jag hade stående i företaget innan årskiftet så nu har jag en nedpackad i förrådet.

Citat:

Jag är ute efter nåt chassi i den storleken men med en diskret Svart front och gärna inkluderat nätagg. Större chassi funkar bara det inte är en massa fula blinkande lampor och knappar.

ICD har en del jävligt cleana lådor i sin fläktlösa avdelning. Speciellt den på bilden nedan. Stenhård, för mini-itx.

Permalänk
Medlem

Galet grymt chassi! I stort sett exakt det utseendet jag är ute efter, att det är väggmonterbart är ju extra bra. Borde inte rimligen fler väggmonterbara chassin vara på gång? H

ar mailat ICD och frågat om det funkar med Zotac kortet och intel proppen och även pris. Återkommer när/om jag får svar.

Om man nu ska köra med följande

Zotac H55
i3 530 eller 540
4gb ddr3
40gb x25-VS G2
eventuellt en optisk enhet(behver man verkligen det)

Vad bör man då ha för minimi styrka på nätagget så det täcker strömförbrukningen? Intel proppen verkar ha en max TDP på 73W. Hur räknar man på det här med vad hårddisken och en eventuell optisk enhet drar?

Permalänk
Medlem

ICD säljer smidiga nätagg också, till exempel ITX Nätaggregat DC DC 200W Micro ATX slim 695.00Kr

Optisk enhet känns helt onödigt, det skulle vara för att installera systemet då. Men det går ju lika bra med en usb-sticka. Och då kan du lägga med alla drivrutiner och annat jox när du ändå är i gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breitan
Galet grymt chassi! I stort sett exakt det utseendet jag är ute efter, att det är väggmonterbart är ju extra bra. Borde inte rimligen fler väggmonterbara chassin vara på gång? H

ar mailat ICD och frågat om det funkar med Zotac kortet och intel proppen och även pris. Återkommer när/om jag får svar.

Om man nu ska köra med följande

Zotac H55
i3 530 eller 540
4gb ddr3
40gb x25-VS G2
eventuellt en optisk enhet(behver man verkligen det)

Vad bör man då ha för minimi styrka på nätagget så det täcker strömförbrukningen? Intel proppen verkar ha en max TDP på 73W. Hur räknar man på det här med vad hårddisken och en eventuell optisk enhet drar?

Här har du en tysk recension av Intels väldigt snarlika moderkort dh57jg där har dom testat strömförbrukning med väldigt lik setup, följande delar användes i testet:
Intel DH57JG mini-itx moderkort.
Intel Core I3-530 / Core I5-650
2 x 2GB DDR3 DIMM 800 Mhz
Intel SSD 80 GB
Panasonic UJ-85J-B
Pico 150
84 Watt AC Adapter
http://www.car-pc.info/reviews/weltpremiere-intel-dh57jg-i3-i5-i7-itx-review

27Watt idle och 59Watt load.
Du klarar dig alltså förmodligen på runt 80watt.
Köp en pico-psu med 102Watts ac-adaptern så är du safe.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt, kan man spela upp Blu-ray med grafikkretsarna i en i3 processor med detta kort?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej!
någon som byggt ihop något än? breitan?
Det vore ju intressant o höra lite intryck.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av breitan

Beställde mitt ZOTAC H55-ITX WiFi från Dustinhome igår och fick idag ett leveransbesked om 27:e januari.

mvh

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX

Permalänk
Medlem

Haha fan vad grymt men har aldrig förstått varför man har HTPC när man kan använda en vanlig DVD spelare ^^?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
Haha fan vad grymt men har aldrig förstått varför man har HTPC när man kan använda en vanlig DVD spelare ^^?

humor

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris på detta kort nu på INET

Blir nog till att sätta ihop en burk på detta kort.
http://www.inet.se/produkt/1901889/zotac-h55-itx-mini-itx-usb...

Visa signatur

Let It "RIP"