Permalänk

Står att CPU går i 800 mhz :S?

CPUID visar att priocessorn går i 800 mhz när den ska gå i 3400 mhz :S? dessutom visar den att grafikkortet core 157 mhz och memory 300 ? specs står i avatar.

Permalänk

AMD Cool&Quiet aktiverat kanske?

Permalänk
Medlem

De klockar ner sig när du inte använder de. Blir så för mig också, har 955BE/HD5770

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk

Varför söker inte folk?

det kommer minst en fråga om dagen av den här sorten..

Men som andra säger så klockar din dator ner sig när du inte behöver prestandan.

Permalänk
Medlem

Klockar C&Q ned komponenterna så kraftigt?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Men kolla om det är bättre under load, är det bara multipliern som är låg, stämmer FSB?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Orthos!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Multipliern står på x 4,0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Klockar C&Q ned komponenterna så kraftigt?

Ja! CnQ 3.0 ändrar stegvis mha multiplierna och vcore. Stegen är 800 och 2400 Mhz och eventuellt nåt emellan?

Permalänk

Ja, den klockas ned för att vara kall och dra lite ström.
Inget att oroa sig för.

Finns nog 100st sådana här trådar...

Permalänk

Ahha ok trodde de va fel på nån komponent men de va ju bara nån inställining som va fel nån som har någon guide man kan följa för att fixa rätt speed core ?

Permalänk
Avstängd

Verktyg där folk kan se diverse attribut på sin dators komponenter borde vara förbjudet för allmänheten!

Permalänk
Medlem

Bättre och ha det på ner du tex spelar så går den upp i 3.4ghz igen

Permalänk

Så när jag spelar så klockas den automatiskt upp till 3,4 ghz desamma med grafikkortet ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Så när jag spelar så klockas den automatiskt upp till 3,4 ghz desamma med grafikkortet ?

Ja

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Så när jag spelar så klockas den automatiskt upp till 3,4 ghz desamma med grafikkortet ?

japp

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk

Okej va bra då behöver man inte oroa sig för de då men hur mycket tror du jag kan klocka processorn till i stabilt läge med orginal kylare ?

Permalänk
Medlem

Det är väldigt individuellt hur mkt en processor kan klockas, prova att succesivt höja frekvenserna och stabilitetstesta noga samt håll ett öga på temperaturerna.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Okej va bra då behöver man inte oroa sig för de då men hur mycket tror du jag kan klocka processorn till i stabilt läge med orginal kylare ?

I bästa fall kanske du kan nå 3.8-3.9ghz med stockkylare beroende på vad du har fått för exemplar men som ovan skrev så är det det individuellt hur man klockar och att prova sig är då det bästa.

Permalänk

Joo men jag menar kan man få proccesorn upp till ska vi säga 3,8 Ghz UTAN att amds cool and quiet ger sig ?