Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Inaktivera tagentbord!!

Tjena! Råkade spilla cola i min laptop igår och nu har flera knappar fått aids och är intryckta hela tiden t.ex. shift/windows knappen/ctrl så det går knappt att göra någonting. Har fixat ett externt tagentbord nu men undrar nu hur man inaktiverar tagentbordet helst utan att öppna upp laptopen.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: i7-3820 3.60Ghz Moderkort: MSI X79A-GD45 GPU:GeForce GTX 670

Permalänk
Medlem

Testa att hälla lite mer cola i det... ^^
Nä men brukar inte laptopens tangentbord inaktiveras automatiskt när man pluggar in ett externt?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Testa att hälla lite mer cola i det... ^^
Nä men brukar inte laptopens tangentbord inaktiveras automatiskt när man pluggar in ett externt?

icke det är igång som aldrig förr; har testat uninstalla skiten men det hjälpte inte ett piss

Visa signatur

CPU: i7-3820 3.60Ghz Moderkort: MSI X79A-GD45 GPU:GeForce GTX 670

Permalänk
Medlem

Testa öppna enhetshanteraren och stäng av det där.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

isopropanol eller nått fint att dränka tangentbordet i, sedan torka det i några timmar under en hårtork ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASUSG15
Testa öppna enhetshanteraren och stäng av det där.

testade det; uninstallar den sen måste jag reboota datorn sen när den har startas om så är självklart tagentbordet på::::

tur att det bara är shift som är intryckt just nu; nyss var windows knappen det helt jävla omöjligt att skriva då:

Visa signatur

CPU: i7-3820 3.60Ghz Moderkort: MSI X79A-GD45 GPU:GeForce GTX 670

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
isopropanol eller nått fint att dränka tangentbordet i, sedan torka det i några timmar under en hårtork ?

jo det vore ju faktiskt en hyfsat bra idè; men eftersom jag redan har lyckats förstört en av knapparna så kan jag lika gärna köra på det externa:

Vafan så jävla svårt ska det väl inte vara att inaktivera skiten

Visa signatur

CPU: i7-3820 3.60Ghz Moderkort: MSI X79A-GD45 GPU:GeForce GTX 670

Permalänk

Du kan ju öppna datorn och dra bort sladden till tangentbordet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kylan
jo det vore ju faktiskt en hyfsat bra idè; men eftersom jag redan har lyckats förstört en av knapparna så kan jag lika gärna köra på det externa:

Vafan så jävla svårt ska det väl inte vara att inaktivera skiten

Tror inte det finns något enkelt sätt att inaktivera det genom windows. Håller med föregående skribent. Skruva loss det, tvätta det med vatten om du så vill, sen torkar du det så gott det går med en trasa..sen lägger du deet i en burk fylld med ris, å och låter den ligga där i en vecka. Sen kopplar du in det igen, under tiden kan du nog köra på det externa. Eller så beställer du ett helt nytt på ebay för typ 3-400kr ( har gjort det till min laptop då tangentbordet va väldigt slitet).

Det borde finnas service manual på tillverkarens hemsida som visar hur man tar loss tangentbordet, men det brukar va riktigt enkelt på min D610 är det tre skruvar som ska tas bort bara.:)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Tror inte det finns något enkelt sätt att inaktivera det genom windows. Håller med föregående skribent. Skruva loss det, tvätta det med vatten om du så vill, sen torkar du det så gott det går med en trasa..sen lägger du deet i en burk fylld med ris, å och låter den ligga där i en vecka. Sen kopplar du in det igen, under tiden kan du nog köra på det externa. Eller så beställer du ett helt nytt på ebay för typ 3-400kr ( har gjort det till min laptop då tangentbordet va väldigt slitet).

Det borde finnas service manual på tillverkarens hemsida som visar hur man tar loss tangentbordet, men det brukar va riktigt enkelt på min D610 är det tre skruvar som ska tas bort bara.:)

Det där låter ju skit bra, men lyckades lösa problemet!

Updaterade min drivers på tagentbordet och tog några drivers som inte alls fungerade med det tagentbordet och vips så fungerar det inte längre

Får tacka så mycket iallafall, ha en bra helg gubbar

Visa signatur

CPU: i7-3820 3.60Ghz Moderkort: MSI X79A-GD45 GPU:GeForce GTX 670