Mina saker har fastnat i tullen, hur funkar det?

Permalänk

Mina saker har fastnat i tullen, hur funkar det?

Mina saker som jag beställt från Hong Kong har fastnat i tullen. Det är elektronik som jag givetvis ska betala skatt för.

Men hur funkar det egentligen. Kommer dom hålla kvar mitt paket tills allt är klart eller skickar dom ändå paketet och att man sedan betalar in skatten?

Visa signatur

Endast Freeware och OpenSource:
Gratis spel
Gratis program

Permalänk
Medlem

Det varierar lite, men oftast har jag fått betala tullavgift, skatt och handhavandeavgiften när jag hämtat ut paketet. Eller när det gäller andra kurirer än pesten så har jag betalat när de levererat.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

När mitt paket fastnade i tullen så fick jag ett brev, sedan mailade jag ett utdrag från mitt paypalkonto och seda när jag skulle hämta ut paketet fick jag betala avgiften

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Skicka ett mail med printscreens från ditt bankkonto där man ser hur mycket som har dragits samt en på kvitto från sidan du handlade prylarna från till Utrikesbrev.arlanda@posten.se Så skickar de det oftast samma dag, sen får du en AVI där det står hur mycket du ska betala när du hämtar ut paketet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
När mitt paket fastnade i tullen så fick jag ett brev, sedan mailade jag ett utdrag från mitt paypalkonto och seda när jag skulle hämta ut paketet fick jag betala avgiften

Då hade du tur. Mitt paket skicka de tillbaka då de ansåg att det skulle vara skadligt för EU. Det var för övrigt ett litet paket plåster.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Då hade du tur. Mitt paket skicka de tillbaka då de ansåg att det skulle vara skadligt för EU. Det var för övrigt ett litet paket plåster.

Knarkplåster med massmördar-droger i. Självklart det ska tillbaka!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Jag skickade screenshots från Paypal och även en invoice från företaget och idag fick jag mitt paket.

Visa signatur

Endast Freeware och OpenSource:
Gratis spel
Gratis program

Permalänk

Mitt paket vägde väl närmare 15-20 kg

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Då hade du tur. Mitt paket skicka de tillbaka då de ansåg att det skulle vara skadligt för EU. Det var för övrigt ett litet paket plåster.

Du beställde alltså ett paket plåster från utlandet
Du kanske bara driver men det lät så random så ja, utveckla gärna
(sorry för offtopic)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Du beställde alltså ett paket plåster från utlandet
Du kanske bara driver men det lät så random så ja, utveckla gärna
(sorry för offtopic)

jag tror han menar typ de här http://www.tradera.com/-DETOX-AVGIFTNINGS-PLASTER-10-ST-KINOK...

mvh
//_LaN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Knarkplåster med massmördar-droger i. Självklart det ska tillbaka!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Du beställde alltså ett paket plåster från utlandet
Du kanske bara driver men det lät så random så ja, utveckla gärna
(sorry för offtopic)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _LaN
jag tror han menar typ de här http://www.tradera.com/-DETOX-AVGIFTNINGS-PLASTER-10-ST-KINOK...

mvh
//_LaN

WTF!?

Det jag beställde är plåster för munhålan som är anpassade för att lindra afte. Det är nästan som massmördardrogbantningsplåster

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
WTF!?

Det jag beställde är plåster för munhålan som är anpassade för att lindra afte. Det är nästan som massmördardrogbantningsplåster

plåster för afte? funkar det bra? jag kör med oralmedic som jag beställde från england och har påskyndande effekt.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
plåster för afte? funkar det bra? jag kör med oralmedic som jag beställde från england och har påskyndande effekt.

Dessvärre beslagtog tullen mina plåster så har inte kunnat testa

Har testat diverse salvor och tandkrämer men är inget som riktigt biter. Tack för tipset om oralmedic, ska testa det.

Ursäkta för offtopic

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.