Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ipad – Apples nya surfplatta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imortalse
verkar vara klumpig, bättre med laptop

För en laptop är mindre klumpig menar du?

Permalänk
Medlem

http://blog.p2pfoundation.net/ipad-drm-is-a-dangerous-step-ba...

Känns ju bra att Apple har fullkontroll över den, och kan stänga av apps och radera filmer...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Jo. Titta på en iPod Touch / iPhone där mail, kalender, musikuppspelning m.m ligger och snurrar i bakgrunden hela tiden (för att inte tala om allt basalt). Det som inte multitaskas är 3eparts applikationer.
Så checka lite till....

hoppas så, men har tyvärr inte funnit dokumentation på detta!

vill du väre snäll och henvisa mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ctharth
hoppas så, men har tyvärr inte funnit dokumentation på detta!
vill du väre snäll och henvisa mig?

Har aldrig sett någon dokumentation men så funkar iPod Touch / iPhone, och kollar du på videon från keynoten så syns det rätt väl.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ctharth
hoppas så, men har tyvärr inte funnit dokumentation på detta!

vill du väre snäll och henvisa mig?

Den kör iPhone OS 3.2. Varför i hela friden skulle Apple ta bort denna specifika funktionaliteten, som finns i 3.1.2 nu? Ja du kommer att kunna spela musik och allt annat som iPhone OS redan gör i bakgrunden.

Det är som tva skriver tredjeparts, inte Apple:s, mjukvara som inte får köras i bakgrunden.
De artiklar du länkar till handlar om vad tredjepartsutvecklare får göra. Du verkar dock inte vara ensam om att feltolka dessa artiklar, har pratat med ett flertal personer som trott precis som du..

Visa signatur

Permalänk

Har bara en sak att säga:

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på en tablet som kan interface:a med ancient- och wraith-teknologi. Jävligt störande när man är off world och DHD:en inte funkar. Det hade underlättat betydligt om man hade ett ordentligt diagnostiseringsverktyg och slapp prova sig fram på måfå.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Ska inte som så många här varken hylla eller skjuta ner iPad, förnst jag har testat den. Just nu kan jag säga att jag är väldigt intresserad av en iPad eller en Macbook.

Men till min fråga..

Hur blir de med filmerna ? måste jag köpa dem via iTunes eller kan jag på nåt sätt konvertera filmer jag fått på annat sätt att funka i iPaden ? med covers osv

Ni som har en iPhone eller iPod borde jue veta detta antar jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Ska inte som så många här varken hylla eller skjuta ner iPad, förnst jag har testat den. Just nu kan jag säga att jag är väldigt intresserad av en iPad eller en Macbook.

Men till min fråga..

Hur blir de med filmerna ? måste jag köpa dem via iTunes eller kan jag på nåt sätt konvertera filmer jag fått på annat sätt att funka i iPaden ? med covers osv

Ni som har en iPhone eller iPod borde jue veta detta antar jag

Du ska kunna konvertera utan problem... är ju inga konstigheter alls att föra över videos och liknande till iphone så...

Däremot undrar jag om jag kan öppna ipod-programmet på paddan och hämta låtar från min NAS och köra ut ljudet till en airport express eller liknande? Då blir det den ultimata ljuduppspelarn för mig!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
Du ska kunna konvertera utan problem... är ju inga konstigheter alls att föra över videos och liknande till iphone så...

Däremot undrar jag om jag kan öppna ipod-programmet på paddan och hämta låtar från min NAS och köra ut ljudet till en airport express eller liknande? Då blir det den ultimata ljuduppspelarn för mig!

Ifall man kan föra över filmer till Ipaden genom en PC UTAN Jailbreak eller liknande, så kan jag tänka mig att köpa en.

Hoppas bara att 64GB verren med 3G inte kostar över 8 000:-, då börjar det bli lite för saftigt. :/

Permalänk
Avstängd

Jag har köpt en japansk iPad och behöver en lösning för hur jag ska ladda den i ett svenskt uttag. Någon som har en lösning eller någon sorts adapter till salu kanske?

EDIT: Det verkar lösa sig tack vare Apple's support så nevermind.