Permalänk
Medlem

En fråga?

Min kompis har köpt ny dator men har ingen lust att lägga pengar på ett operativsystem så han undrar: Är ett nedladdat Windows 7 Ultimate något att lita på?

Permalänk
Medlem

Välkommen till Sweclockers. Du bröt precis mot regel § 3 (När du skriver) och § 7 (Piratkopiering).
Var god läs Sweclockers regler.

Permalänk
Avstängd

Att ladda ner ett OS strider mot tillverkarens villkor, samt att det rent generellt är förbjudet att ladda ner program p g a upphovsrättsliga lagar etc.

Köp ett billigare OS eller kör med Linux etc som är gratis.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Är han student och har tex CSN? isåfall kan han få win 7 för 100kr, LAGLIGT!

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem

Re: En fråga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ImNotPL
Min kompis har köpt ny dator men har ingen lust att lägga pengar på ett operativsystem så han undrar: Är ett hemgjort Windows 7 Ultimate något att lita på?

Ingen större skillnad mot ett vanligt

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk1n
Ingen större skillnad mot ett vanligt

TS: Välkommen till sweclockers, läs §7.

Klart det är skillnad ?
Man vet ju aldrig vad hemmasnickaren har smugglat in i isofilen...

Permalänk
Medlem

Okej, ber om ursäkt att jag bröt mot regeln =/ Va absolut inte min mening! Borde läst reglerna först, trodde lixom sweclockers är jue typ hardcore sitta och pumpa extra energi (klockning) ur datorerna så trodde man fick snacka om det... Ber så hemskt om ursäkt

Permalänk
Hedersmedlem

går ju att få rätt billigt, om man inte orkar med det kan man väl pröjsa fullpris eller lösa det bäst fn man vill (linux, typ ubuntu 9.10 är ju rätt skönt annars). brukar bli rätt jobbigt att köra pirat på os i längden, som sagt finns ju för vettig penning för oss fattiga studenter ändå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polomononen
Välkommen till Sweclockers. Du bröt precis mot regel § 3 (När du skriver) och § 7 (Piratkopiering).
Var god läs Sweclockers regler.

2 flugor i än smäll:P

Nä men är du/han studerande så kostar win7 inte så mycket. fortfarande 100% dyrare än ubuntu 9.10 och kommande 10.4. men jag skull rekommendera att skaffa en laglig, som tidigare inlägg så vet man aldrig vad uppladdaren har lagt i samt, att de inte är så kul den dagen MS upptäcker att du har en kopia, och måste leta nytt os.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
2 flugor i än smäll:P

Nä men är du/han studerande så kostar win7 inte så mycket. fortfarande 100% dyrare än ubuntu 9.10 och kommande 10.4. men jag skull rekommendera att skaffa en laglig, som tidigare inlägg så vet man aldrig vad uppladdaren har lagt i samt, att de inte är så kul den dagen MS upptäcker att du har en kopia.

snarare oändligt många % dyrare men visst

Permalänk
Medlem

Hur köper man Win 7 för 100kr om man är student?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sephirot
Hur köper man Win 7 för 100kr om man är student?

Undrar jag också...

Visa signatur

Mitt system: MSI 790GX-G65, AMD Phenom II X3 720 BE, OCZ Reaper HPC DDR3 PC10666 1333MHZ 2x2 GB, XFX HD 4870 1 GB XXX, WD Green SSD 120GD, WD Caviar Green SATAII 1TB, Lambda Lexicon, Corsair HX450W PSU, BenQ E2400HD TFT. OS: Windows 7 64-bit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Top_Jimmy
Undrar jag också...

Läs denna tråd!
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

MacBook, iPhone 3G
E8400@3000|p5q|8600gts

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Visa signatur

Gammal är gubbe