S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
http://guides.gamepressure.com/stalkercallofpripyat/

Där står allt du behöver veta om alla quests i hela spelet. Groteskt stor spoilervarning dock!

Tack för tipset, men har redan läst den där guiden. Blir ändå inte klok på just de frågor jag har.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
Tack för tipset, men har redan läst den där guiden. Blir ändå inte klok på just de frågor jag har.

Gå ner och titta framför den stora grävmaskinen som står nere i gropen, där kommer du hitta vad du söker.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

stoffe Magpie: dra till skadrowsk (båten) och snacka med en kille där!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Tack för hjälpen alla! Löste den questen också.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Men nu har jag nog bajjat i det blå skåpet ändå.
Lyckas inte rekrytera alla gubbarna som behövs för att dra till Pripyat.

Enligt uppgift ska man ha Strider med sig, men eftersom jag sålt båda PDA till Owl och angav aldrig Flint/Magpie till Freedom eller Duty så lyckas jag inte bli vän med någon av faktionerna. Det får till följd att jag inte får Monolith/Strider att vilja följa med mig och jag kan dessutom inte avsluta den questen.

Är det helt kört, eller finns det någon annan lösning på problemet? Har försökt sälja dokument och få Duty/Freedom att vakta bunkern, men de blir inte mina vänner för det.

Dold text
Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Stoffe: De finns sidouppdrag att göra för att imponera på en av dom, säger inte vilken (Freedom/Duty).. Och altså om de står på quest att du ska göra så som tex att få strider med zulu och dej och compani till bla bla, så finns det fortfarande kvar, Annars kommer det upp Fail mission. fattar du begreppet?..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LenHed
döf,lgtmrnj43ek,w.,ldem tfrgfrdemq.öw,drn gtdrw,2ern gtdew,1qö.w,fr gdeq1öw,g frw

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LenHed
döf,lgtmrnj43ek,w.,ldem tfrgfrdemq.öw,drn gtdrw,2ern gtdew,1qö.w,fr gdeq1öw,g frw

Meningslöst...jag ber en moderator titta på det..

Mitt spel har buggat ur nu...jag har varit i Pripyat och hämtat hem bössan och nu krashar spelet varje gång jag laddar ny bana...

Fullt utrustad topp till tå och över 600.000 på bankboken

Smidigt att kunna reparera allt gratis...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon

Mitt spel har buggat ur nu...jag har varit i Pripyat och hämtat hem bössan och nu krashar spelet varje gång jag laddar ny bana...

fan va trist då.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Sry, jag läste i forumet och sen skedde det en liten olycka och jag fick paniktorka av tangentbordet bara, såg inte att det råkade bli en post av det hela..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
åååh, stämningen är fantastisk!

och med "atmosfear" (nån stackars sate som förmodligen inte kan stava till "atmosphere") modden gör allt sååå mkt mysigare med flera olika och verkligare väder.

kör med en mod som ger 150kg max bärkraft (hatar spel där pengar är ett måååste och loot är enda sättet (i princip) att få det fast man knappt kan bära saker alls). Dessutom så använder jag en mod som gör att traders accepterar vapen i alla kvalitéer (dock bättre kvalité ger mer pengar) så att det faktiskt är värt att släpa hem bössor för att sälja (känns dumt att släpa hem en bössa kom kostar mer att få lagad så man kan sälja den än vad man får för bössan när man har sålt den..

länka gärna de moddarna i ett meddelande till mig är du söt

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Medlem

viktmodd är ju enkelt att göra själv...bara ändra i config-filerna

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

jag har nu problem...

SPOILER VARNING SPOILER

jag har kommit så långt som till pripyat och där ska jag nu anfalla dedära fanatiska killarna, militärchefen i pripyat skickar 2 killar till mig. men när jag kommer fram till stället där jag skulle möta dem så ligger där ett lik, inget händer (när jag är där uppdraget är). liket är militärsnubben från jupiterområdet som jag tog med till pripyat. sedan har jag hittat ett annat lik (antagligen den andre killen) typ vid "bostadsområde"-stället, Vano. ska de vara döda eller? hurska jag göra för att komma vidare?

MvH Straube

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Avstängd

Själv har jag spelat klar spelet och det var värt varenda minut.

Dock kan jag inte identifiera vilket mission det är du håller på med. Kan det vara det missionet där du har en stor hög med bråte i rummet där mission flaggan finns? I sådana fall titta närmare på den högen...

Permalänk
Medlem

Det måste vara det uppdraget, utforska huset du ska anfalla, alla rum, så ska du nog se att du hittar något!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

biblioteket där dom tillber den stora skrothögen

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ännu en frälst stalker har ni här. Har länge funderat men inte vågat fixa spelet pga all negativ respons på buggarna och lite skepsis på spelmakaniken iom dialoger och inventory osv osv.

Har efter mycket om och men äntligen (ett par år för sent) köpt prologen Clear Sky och blev inte direkt mottagen med öppna armar då man dog i stort sett hela tiden. Och fick läsa hinkvis med dialog nästan direkt.

Men nu såhär 9timmar in i spelet börjar jag t.om drömma om spelets värld. Helt fantastiskt oöverträffad atmosfär, ångrar att jag inte lirade SoC när det kom ut, men nu när jag ändå börjat med prologen känns det som en naturlig fortsättning att köpa SoC och installera dendär Stalker complete eller va den hette. För att avsluta med CoP.

Industri, rost och brunfärgade landskap är fan bra vackert. D e annat är grönskimrande fantasy kullar det.

Nu, åter till Clear Sky.

Permalänk

Personligen förstår jag inte hur man kan låta bli att totalt förloras i dessa underbara spel. Jag precis som föregående talare t o m drömmer Stalker.
Alltid när jag hör någon med rysk brytning så får jag kalla kårar av njutning. Hoppas VERKLIGEN det kommer fler i serien.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Det hoppas jag med, dock så hade det varit kul om de kunde göra spelen lite snyggare. Grafiken är lite outdated.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Yes

Nu ska CoP spelas igenom då mitt 5850 kommit

Tips på mods som är vitala att ha och diverse grafikmods?

Permalänk
Medlem

jag kör bara med texturmoddar just nu...från Clear Sky

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
jag kör bara med texturmoddar just nu...från Clear Sky

Kan du länka?

Någon som vet var man kan tanka någon mod som gör att gräset inte poppar upp 20 meter framför en med max view distance?

Permalänk
Medlem

Fick köpt SoC idag för 49kr på GAME, skall bara ta och klara Clear Sky sen jävlar blir det Stalker Complete med Realistic weapons på det.

Stalker som öppen mmovärld där folk kunde komma in och ut ur världen och göra uppdrag tillsammans eller slåss mot varandras factioner i realtid hade för övrigt vart riktigt nice.

Kan man sitta vid en lägereld och lira gura om man vill det klockan tre på natten (i spelet dvs) eller ta en utflyckt till någon bas och kolla om någon är villig att betala för ens tjänster.

Hade jag definitivt betalat månads avgift för!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3volve

Stalker som öppen mmovärld där folk kunde komma in och ut ur världen och göra uppdrag tillsammans eller slåss mot varandras factioner i realtid hade för övrigt vart riktigt nice.

Kan man sitta vid en lägereld och lira gura om man vill det klockan tre på natten (i spelet dvs) eller ta en utflyckt till någon bas och kolla om någon är villig att betala för ens tjänster.

Hade jag definitivt betalat månads avgift för!

Jag har tänkt samma sak. Nu har jag inte spelat det, men har inte Boarderlands nått sånt system där man kan köra co-op i princip hela spelet igenom?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Jag har tänkt samma sak. Nu har jag inte spelat det, men har inte Boarderlands nått sånt system där man kan köra co-op i princip hela spelet igenom?

Har inte heller spelat Borderland men av det jag sett och hört är spelet inte alls i samma kaliber vad gäller just känslan av rostig industri på väg att förfalla och öppna bruna regniga ryska slätter. Men har dock bockat av just Borderland på spel listan för inköp.

*trött*

Permalänk
Medlem

Borderlands är verkligen inte likt stalker ni som funderar på det

Det är bara skjuta egentligen
Du kan praktiskt taget inte dö och känslan är mer som att springa runt i bolibompa än ett rostigt förfallande ryssland som vi alla i den här tråden gillar

Permalänk
Medlem

Undra vad det blir för spel härnäst då?! Dom har ju kläckt ur sig det mesta inom detta så är grymt nyfiken på Om och Vad det blir... Nu har utvecklarna iaf fått bort de mesta barnsjukdomarna så nästa borde nog bli tom Ännu mer buggfritt osv^^

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Kanske spånar på exakt samma tanke med mmo, då det genererar pengar konstant utöver själv försäljningen, och känns som stalker världen har en trogen skara fans som gärna vill betala för att uppleva en helt öppen och spelar genererad värld.

Kanske.

Elller kanske ett fullfjädrat dragon age: origins rpg liknande spel fast helt baserat på stalker världen.

Eller.....

ja kanske ett nytt stalker spel, bara rakt upp och ner.

Permalänk
Medlem

Kommit till red forest nu och tycker allt det börjar bli lite svårt på sina ställen.

Fick för mig att åka tillbaka och göra lite faction wars eller va det hette, 12 timmar in i spelet och inte en endaste tillhörighet. Men har en fråga, är det stor skillnad mot belöningarna mellan vilken man väljer? Gick med i Duty, kändes smidigt...då jag var fixade direkt skjuts dit.