Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Kul att de släpper en patch iaf. Mindre kul att de bara löser en droppe i havet av alla buggar. Har slutat använda UAV då jag ofta åker på en CTD, och sen att musstyrningen på UAV är tvärtom musstyrningen i helikoptrarna, hur jävla svårt kan det vara att fixa?!

Trots alla buggar som resulterar i diverse runda ord så är det sjukt bra och beroendeframkallande, allra minst när man spelar med polare och härjar i ventrilo

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Finns inställningar för sånt pellen.. Musen/helis alltså.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Proffsmoddare

Någon som handlat från g2play.net?

234kr känns ju nästan för bra för att vara sant?

http://www.g2play.net/store/cart.php

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Någon som handlat från g2play.net?

234kr känns ju nästan för bra för att vara sant?

http://www.g2play.net/store/cart.php

Köpte mitt från playcdkey.com, kostade strax över 200kr. Har även köpt från ecdkey tidigare.

Utan krångel bör tilläggas.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Någon som handlat från g2play.net?

234kr känns ju nästan för bra för att vara sant?

http://www.g2play.net/store/cart.php

tyckte jag med. men 230 spänn var värt en chansning tyckte jag... och ja.. det funkade för mig.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Dom sidorna funkar bra, jag köpte via allcdkey tror jag det hette för 245 kr.

Permalänk
Medlem

Fan, den här patchen gjorde saker värre för mig. Innan frös alla till i 10 sekunder innan jag disconnectade, sen flög jag ur spelet och mina stats var sparade. Nu blir jag bortkopplad mitt i striden och statsen sparas inte.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Ok, låter nog beställningen ligga kvar då men vad menas med CTD?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Ok, låter nog beställningen ligga kvar då men vad menas med CTD?

Crash to desktop

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Fan, den här patchen gjorde saker värre för mig. Innan frös alla till i 10 sekunder innan jag disconnectade, sen flög jag ur spelet och mina stats var sparade. Nu blir jag bortkopplad mitt i striden och statsen sparas inte.

Jag kan inte ens söka servrar längre för då blir det CTD. Har bara blivit sämre för mig efter de 2 senaste patcherna. Innan dessa patcher fungerade allt till 99,9%

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ish
Finns inställningar för sånt pellen.. Musen/helis alltså.

Inte sist jag kollade? Det finns ju som bekant en liten bock-ruta som heter "Invert fly" eller något sådant, och den har jag ikryssad för att helikoptern ska sikta neråt/flyga framåt när jag drar musen neråt och tvärtom. Tyvärr så ändras UAV-styrningen också när jag bockar i den rutan...så att när jag drar musen neråt i UAV-styrningen så siktar den istället uppåt. Orka gå ut i menyn och bocka i/ur rutan varje gång jag flyger heli/UAV...Iom att UAVn ofta orsakar CTD så blir det därför att köra på bra helikopterstyrning.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Har skummat igenom det mesta i tråden men inte sett hur ni ser ms och fps inne i spelet.

Så hur gör ni? använder externa program?

edit

och ta screen shots? med printscreen får jag bara en helvit bild.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkie
Har skummat igenom det mesta i tråden men inte sett hur ni ser ms och fps inne i spelet.

Så hur gör ni? använder externa program?

edit

och ta screen shots? med printscreen får jag bara en helvit bild.

Använd programmet fraps
Googla och ladda hem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick-li
Ping in-game är 100 för mycket på scoreboard

Hur förklarar du då att jag har sett folk som har under 100 i ping?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Han skrev att 100 i ping ingame är för mkt?

Betyder det att det är omöjligt att ha under 100 ? Nej.

Permalänk
Medlem

Vi är ett par Sweclockers medlemmar som brukar köra på servern Stridszon Sverige, som vi hyr. Brukar vara lite flashback folk inne också, så joina gärna om ni vill knäppa sådana. Vi lirar just nu.

Edit: Vi lirar inte längre. Men imorgon kväll blire lets fighting love igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Han skrev att 100 i ping ingame är för mkt?

Betyder det att det är omöjligt att ha under 100 ? Nej.

Nej, han skrev att ping ingame är 100 för mycket på scoreboarden. Och det verkar stämma ganska bra. Men även jag har sett folk som har haft under, ända ner till 30-40.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nej, han skrev att ping ingame är 100 för mycket på scoreboarden. Och det verkar stämma ganska bra. Men även jag har sett folk som har haft under, ända ner till 30-40.

de förklarar saken. alltid när jag är inne på Gotland servers står det att jag har ca 120ping fast när jag ser en gotland server i server browse står det 37 ping tänkte väll att det var något knas med de

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Fick ett mail om 2 nya maps men e det verkligen nelson bay och laguna alta de menar... för de har man väll haft sen början? Ifall de är andra maps de menar så skulle jag gärna vilja veta hur man får dem på PC =P

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
de förklarar saken. alltid när jag är inne på Gotland servers står det att jag har ca 120ping fast när jag ser en gotland server i server browse står det 37 ping tänkte väll att det var något knas med de

Håller med om att det verkar lite knas att det är så högt men samtidigt tycker jag att det är lite "delay" på allting på alla servrar. När man tex skjuter en snubbe kan det ta typ en halv sekund innan han dör...

Permalänk
Medlem

Bra patch! Funkar ännu bättre nu, tack Dice!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Haha hittade en skön video mw2 vs bfbc2 http://www.youtube.com/watch?v=0gxvw2VUQRY

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Haha hittade en skön video mw2 vs bfbc2 http://www.youtube.com/watch?v=0gxvw2VUQRY

Hahaha grymt!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

har en fråga om patcharna, var finns dom o ladda ner? och ska jag hämta alla och installera eller räcker det med den senaste patchen?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
har en fråga om patcharna, var finns dom o ladda ner? och ska jag hämta alla och installera eller räcker det med den senaste patchen?

Använd "BFBC2Updater" i C:\Program\ElectronicArts\BFBC2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bajamajaN123
Använd "BFBC2Updater" i C:\Program\ElectronicArts\BFBC2

tack

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Haha hittade en skön video mw2 vs bfbc2 http://www.youtube.com/watch?v=0gxvw2VUQRY

Haha, helt underbar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

ngn här inne som känner till "Klanen" [nrg]? för om ni får möta [nrg] codex^ el [nrg] mercuriaLL el kanske båda lika bra hoppa av för dom fuskar på ngt sätt vet ej vad för ngt fusk men iaf dom är sånna som campar i ens bas och dödar en när man spawnat men skulle man lyckas döda dom före så på ngt sätt återuppstår dom och dödar en från annat håll den ena körde som sniper och den andre som engineer så dom har ju inte revivats, ngt man kan göra för bli av med sånna? om ja kanske varit otydlig har vatt lång arbetsdag men dom var i "min" bas men på ngt sätt spawna dom i den som om dom vore i mitt lag.. var på gotland 06 conquest om ja inte minns fel
var tvungen skriva av mig då ja det är så jävla irriterande när man går köper ett spel för xxx antal kronor men som tyvär blir förstört av fuskare... buggarna kan ja leva men man tappar spelglädjen när det dräller av fuskare... är det inte på tiden ngt som är bättre och effektivare än punkbuster kommer in i leken? för det är för många som kommer undan det

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nej, han skrev att ping ingame är 100 för mycket på scoreboarden. Och det verkar stämma ganska bra. Men även jag har sett folk som har haft under, ända ner till 30-40.

Citat:

We're actually showing game latency instead of ping.

This is basically how far behind the client is compared to the server. We try to keep the server a small portion in front of the clients so they in most cases can use replicated data until they get the next ghost update from the server. If they get a lag spike they will start predicting the state when they run out of information, however, the basic idea is to smooth out the experience compared to everything having to be corrected when the predictions are slightly off.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V8Dragster
ngn här inne som känner till "Klanen" [nrg]? för om ni får möta [nrg] codex^ el [nrg] mercuriaLL el kanske båda lika bra hoppa av för dom fuskar på ngt sätt vet ej vad för ngt fusk men iaf dom är sånna som campar i ens bas och dödar en när man spawnat men skulle man lyckas döda dom före så på ngt sätt återuppstår dom och dödar en från annat håll den ena körde som sniper och den andre som engineer så dom har ju inte revivats, ngt man kan göra för bli av med sånna? om ja kanske varit otydlig har vatt lång arbetsdag men dom var i "min" bas men på ngt sätt spawna dom i den som om dom vore i mitt lag.. var på gotland 06 conquest om ja inte minns fel
var tvungen skriva av mig då ja det är så jävla irriterande när man går köper ett spel för xxx antal kronor men som tyvär blir förstört av fuskare... buggarna kan ja leva men man tappar spelglädjen när det dräller av fuskare... är det inte på tiden ngt som är bättre och effektivare än punkbuster kommer in i leken? för det är för många som kommer undan det

Finns en bugg som gör att man kan spawna i motståndarens bas ja.