Permalänk
Medlem

hur funkar det här ihop

Behöver en ny dator till bildbehandling webb utveckling i första hand men jag spelar även nått spel ibland. Budget är satt till 17k. jag är inte helt bekant med dom nya komponenter som är ute på marknaden idag men jag försökte få ihop ett paket iaf. kan nån bekräfta att det funkar ihop.

datapaket

Permalänk
Medlem

hade satsat på ett bättre grafikkort i tex 58xx serien eller ett fermi när det kommer. Eftersom jag själv inte håller på med bildbehandling och så har jag ingen aning om ifall du skulle behöva mer minne eller inte. annars ser det ganska bra ut vad jag kan se.

Permalänk
Medlem

tänkte först ta ett 5850 kort men då måste jag göra avkall på skärmen istället och ta en 22".

Permalänk
Medlem

Antar att du bara ska ha OS på ssdn? Då kan du lika gärna ta intels 40gb för 1000kr och köpa ett 5850 istället.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk

Tror du kan komma undan billigare om du beställer från inet. Då kan du få gratis frakt bl.a.

DVD-brännare, trådlöst nätverkskort och högtalare finns billigt på tradera och även lite på blocket. Tror i alla fall att du kan få DVD-brännare och nätv.kort riktigt billigt på tradera. Då tjäner du in lite iaf och kan nog ta ett hd5850 och betala lika mycket. Det kostar 2639kr på inet, inte mycket skillnad i totalpris alltså.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!