Permalänk
Medlem

Vad menar han?

Hej!

Skall snart köpa ett datorpaket från Komplett. Då läser jag i kommentarer om I5 processorn följande:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492762&CKS=PCW

"Tänk på minnet
2010-02-12 Recensent: Hartassen

Denna processorn får inte köra RAM-minne på över 1.65v då det riskerar att skada cpun. Köper du denna processorn så tänk på det! Köp helst 1.5v för det ger lite utrymme för overklockning annars köp max 1.65 annars kommer du inte kunna utnyjtta hela ditt RAM-minne.

Annars är processorn hur bra som helst och verkligen ett bra pris för den också! "

Eftersom jag är nybörjare på detta så undrar jag vad han menar då jag nog vill ha de där 1.65 voltsminnena och I5 eller I7 processorn till min nya dator. Finns det någon kompetent människa som kan förklara detta för mig.

Tack på förhand

Mvh Peter Andersson

Permalänk
Medlem

Minnes kontrollern sitter inbyggd i CPUen å pallar inte ström över 1,65volt, kan ge skador på CPUen enligt Intel.Har själv minnen som har 1,65volt men enligt Bios ä volten 1,66volt.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Köp processorn på www.inet.se Den är billigare där ! Och lägg till den här i inets varukorg får du gratis frakt https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Jo, gratis frakt är ju inte illa.

Men jag gillar att kan plocka ihop lite själv hos komplett vad jag vill ha för paket. Jag är ju absolut ingen proffsbyggare, men jag gillar att läsa in mig på detaljer och välja det jag tror blir bäst för mig.

Tack för tipset dock!

/Peter

Permalänk
Medlem

Plocka ihop vad du vill ha på Inet, lägg till fri frakt och sedan montering för 795 kr så får du en färdig dator hemskickad helt efter eget plock (komplett har ju vissa ramar man måste hålla sig inanför).

Spänningsfrågan antar jag att du har fått tillräckligt svar på?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Surfade runt på forumet och såg precis det du nämnde dvs Montering för 795 kr. Ja spänningsfrågan känns löst.

/Peter