Permalänk

Packard Bell, något att ha?

Kollega på jobb ska köpa ny dator för 6-7 tusen.
Han har hittat en Packard bell som jag tycker ser ganska prisvärd ut.

http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/pack...

liknande HP går på ca 2 000 kr mer.

Nu till min fråga, hur är packard bell, har det bra/dåligt rykte eller det är strunt samma?
Någon som har en uppfattning om deras support etc.

jag själv har ingen uppfattning om det här märket och har därför svårt att råda honom att köpa den eller låta bli.

Permalänk
Medlem

Omöjligt att säga om Packard bell. Dom gör inte en skruv själva. Deras kvalitet skiftar från parti till parti. Välkomen till OEM branchen.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

kan bara säga att HP har STÖRT bra kund service, går något sönder har du allt fungerande tre dar senare och dom skickar ett mail där du får fylla i hur du tyckte om kund servicen och lagningen m.m. HP tycker jag är värt det iaf... har ju det själv, tycker dock inte om AMD... deras fyrkärniga suger HÅRT! i alla fall i "familje datorn."

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Iaf morsans Packard Bell är ren skit.
EXTREMT högljudd fläkt, omöjligt att uppgradera något i datorn utan att byta ut så gott som allt och musen som följde med datorn var trasig (eller helt enkelt bara väldigt, väldigt dålig.) Dåliga komponenter satt det i datorn också trots att den var dyr.
Jag skulle hålla mig så långt bort från Packard Bells datorer som möjligt. (Om du inte är döv och aldrig kommer spela på datorn)
Fast så kanske det är med dom flesta märkesdatorer?

Permalänk

tack för feedbacken

Permalänk
Medlem

Vad har din kompis tänkt använda datorn till? Bara surf eller?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

alltså, beställ delar på inet.se och låt dem bygga ihop dem, då får du en MKT bättre dator.

Permalänk
Avstängd

KÖP ALDRIG HP... fy fan vilken skit säger jag bara...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dskjono
Vad har din kompis tänkt använda datorn till? Bara surf eller?

ja precis

jo jag vet att man kan bygga datorn på inet etc, men han orkar/kan inte, han vill köpa en färdig, gärna ha den inom en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dator1234
ja precis

jo jag vet att man kan bygga datorn på inet etc, men han orkar/kan inte, han vill köpa en färdig, gärna ha den inom en dag.

Okej, Den ser väl rätt så bra ut. Men han kan ju få mer för valutan om han låter sweclockers välja komponeter. Nån på sweclockers kan säkert sätta ihop ett paket från inet ikväll. Ska försöka med ett paket.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dator1234
ja precis

jo jag vet att man kan bygga datorn på inet etc, men han orkar/kan inte, han vill köpa en färdig, gärna ha den inom en dag.

Som många påpekat, beställ på inet istället. Han behöver inte bygga själv, det kan man låta inet göra. Blir garanterat bättre för samma pengar

Permalänk
Medlem

HÅLL DIG IFRÅN PACKARD BELL!

Med det sagt, har nu haft min i ca 3 år. Även ny så var den ren skit, var tack vare denna dator som jag faktiskt lärde mig själv vad som är bra eller inte för att slipa bli så blåst igen. Chassit är så otroligt dåligt det skrämmer mig. Supporten är typ omöjlig att navigera, min cd luckas knapp slutade fungera efter en formatering (för den styrs från en konstig sak på chassit) och det fanns inga drivers för Win7 (eller fungerande Vista). Var tvungen att söka en jävla massa för att ens hitta en supportsida som innehöll drivers etc för min dator som inte var på typ tyska eller ryska.

Så nej, ta inte en Packard Balls... mitt egna lilla namn för det företaget, hur lamt det än må vara så passar det in på vad jag tycker om dem ^^.

Blev helt enkelt tvungen att byta grafikkort för att ens kunna göra något (var inget tekniskt fel på det gammla, bara så sjukt dåligt).