Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Geforce GTX 480 dissekerad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Stort? Kortet i sig är mindre än HD 5870, sluta gnäll nu.
För dyrt, ja köp GTX 470 då. Varför klagar du inte på att HD 5970 kostar ännu mer?

Shesh vilka IQ-befriade ny reggade personer det kommit här.

Gnäller på att andra är IQ-befriade och sen sär_skriver du (Inte för att det har med IQ att göra) Men om du ska leka "ball" eller vad du håller på med så gör det rätt snälla!

PUSS!

EDIT: Kan vara bra med något som är OnTopic också:
Ballt grafikkort! Dock tror jag inte att det blir någon större hit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apeman90
Gnäller på att andra är IQ-befriade och sen sär_skriver du (Inte för att det har med IQ att göra) Men om du ska leka "ball" eller vad du håller på med så gör det rätt snälla!

PUSS!

EDIT: Kan vara bra med något som är OnTopic också:
Ballt grafikkort! Dock tror jag inte att det blir någon större hit!

"Leka ball" läs istället och säg vad som inte stämmer.
Min särskrivning påverkar inte någons förståelse i mitt inlägg, poängen visar sig ganska klar oavsätt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Stort? Kortet i sig är mindre än HD 5870, sluta gnäll nu.
För dyrt, ja köp GTX 470 då. Varför klagar du inte på att HD 5970 kostar ännu mer?

Shesh vilka IQ-befriade ny reggade personer det kommit här.

Det är inte själva kortet de pratar om. No offense men är inte HD5970 ganska bra prissatt för sin prestanda? Jag menar Fermi kommer inte att vara i närheten av HD5970 prestandamässigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Stort? Kortet i sig är mindre än HD 5870, sluta gnäll nu.
För dyrt, ja köp GTX 470 då. Varför klagar du inte på att HD 5970 kostar ännu mer?

Shesh vilka IQ-befriade ny reggade personer det kommit här.

Jo på tal om IQ befriad.
Stor KRETS skriver dom.

Shesh vilka IQ-befriade gammla medlemmar det har kommit?

Permalänk
Medlem

Till er som lackar på iq[_]befriade ny[_]reggade människor så kan jag bara rekommendera att betrakta eländet från avstånd och fnissa åt det istället för att reta upp sig på det

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

hur fasen får ni 500 dollar till 5000kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyb3rH4Xter
hur fasen får ni 500 dollar till 5000kr?

Du de e inte många grejjer du får för samma peng i sverige som i usa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyb3rH4Xter
hur fasen får ni 500 dollar till 5000kr?

US-pris i dollar x 10 brukar alltsomoftast bli ganska rätt vid lanseringar på de flesta elektronikprodukter.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyb3rH4Xter
hur fasen får ni 500 dollar till 5000kr?

Dollarpriset ligger på minst 10 kr vanligtvis 12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyb3rH4Xter
hur fasen får ni 500 dollar till 5000kr?

Högre elektronik skatter, moms och annat gör att man ska multiplicera priset i dollar(värd 7 kronor) med 10 för att få rätt pris i Sverige.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Dollarpriset ligger på minst 10 kr vanligtvis 12

nej runt 7 för tillfället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Dollarpriset ligger på minst 10 kr vanligtvis 12

Nu tänker du på euro, inte dollar.

Men som sagt, dollar x 10 brukar bli rätt pris i Sverige +/- någon %.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk

I USA betalar man tax (skatt) på priset i butik också, för er som inte visste det. Denna skatt varierar från delstat till delstat. Har för mig att den varierar 5-10% ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Dollarpriset ligger på minst 10 kr vanligtvis 12

Det där stämmer inte riktigt, dollarpriset ligger på drygt 7 kronor.

Om en produkt kostar x dollar brukar dock det svenska priset hamna på 10x kronor pga moms osv.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saftsvalle
I USA betalar man tax (skatt) på priset i butik också, för er som inte visste det. Denna skatt varierar från delstat till delstat. Har för mig att den varierar 5-10% ungefär.

Jag betalar 0 % moms

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Dollarpriset ligger på minst 10 kr vanligtvis 12

Snälla, har du misast finanskrisen helt? 6,50-7,50kr ligger dollarsch på.

Däremot är faktor 10 en bra tumregel på varor efter avanc och skatter.

Edit: zeagan han före (blev avbruten)

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Men gud vad jag skiter i att räkna prosenter och valuta när man ändå sätter priset i dollar gånger 10 i kronor när det hamnar i affären oavsett vad dollarn ligger på för tilfället, har vi inte sett det tillräckligt många gånger !
Bara en sak är säker, jag ska ha minst två GTX 470 för det blir väl som GTX275 att det blir mer ekonomi i att köpa tre av snikmodellen som två av flaggskeppet och man får nästan lika bra prestanda vid överklockning eftersom de brukar vara snäppet kallare och har egentligen samma chip.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Det där stämmer inte riktigt, dollarpriset ligger på drygt 7 kronor.

Om en produkt kostar x dollar brukar dock det svenska priset hamna på 10x kronor pga moms osv.

man borde frakta in skiten svart på en afrikansk båt.

Permalänk
Medlem

ni får inte glömma att först är det tull och sedan moms och skatt på det och sen kommer frakten på det och skatt på det och moms på skatten och skatt på momsen och sen ska butikerna ha betalt också och då är det skatt på deras löner och sen tillkommer säkert moms och skatt och skatt på skatt och sedan något tillägg dom inte riktigt har hittat på något namn för och skatt på det för att det inte här något namn. skämt åsido

ska bli kul att se vad det kan prestera.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara dålig kontaktyta mellan rören och gpu'n.
Ska nog gå att klämma ur lite mera fps om man fixar till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyb3rH4Xter
hur fasen får ni 500 dollar till 5000kr?

Som många sagt så är det moms som åker på + att 500 dollar antagligen är inköpspriset av större kvantiteter. Dvs utan prispålägg. Butikerna måste ju ha sina påslag också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
man borde frakta in skiten svart på en afrikansk båt.

bara åka över o köpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordsqueak
Ser ut att vara dålig kontaktyta mellan rören och gpu'n.
Ska nog gå att klämma ur lite mera fps om man fixar till det.

Det är lite intressant att de valt att låta heatpipes gå i direkt kontakt med GPU:n och därmed få en ojämn kontaktyta. Med andra ord viktigare att få över värmen direkt till rören alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzohn
Inte kortsiktigt kanske, men i ett längre perspektiv gynnar det inte konsumenterna - eller tillverkaren.

Högre omkostnader för tillverkaren ger mindre marginal till forskning och utveckling, och naturligtvis dyrare produkter för konsumenten.

Tänk S3, 3Dfx, eller Intels och AMD's slot-lösningar.

Med det sagt undrar jag om någon har koll på om GF100 har en IHS som är mycket större än själva kretsen, eller om det verkligen är hela kretsen som syns där?

Några porrbilder till herrn
http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4287771&po...
http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4287772&po...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, frääsig kärra!

Permalänk
Medlem

Sexigt kort, vill ha nu.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Tack!

Kretsen ÄR stor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jo på tal om IQ befriad.
Stor KRETS skriver dom.

Shesh vilka IQ-befriade gammla medlemmar det har kommit?

Är ni på riktigt? Vem bryr sig om hur stor krets kortet har när det är mindre rent generellt.

Och sen undrar jag hur det kan komma _gamla_ medlemmar? Nya medlemmar kan det komma, men gamla vet jag inte, jag har då inte tagit någon paus direkt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Är ni på riktigt? Vem bryr sig om hur stor krets kortet har när det är mindre rent generellt.

Och sen undrar jag hur det kan komma _gamla_ medlemmar? Nya medlemmar kan det komma, men gamla vet jag inte, jag har då inte tagit någon paus direkt.

Dom diskuterar nackdelarna med en stor krets. Det spelar ingen roll om du bryr dig eller inte, dom gör det och då ska inte du börja gnälla. Att du blir sur och tar det som kritik mot Nvidia är ditt eget problem.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Bråkig tråd det här...

FYI
"Det är viktigt att du känner till våra regler innan du skriver ett inlägg. Vi vill ha en trevlig stämning i forumet. Var god skriv ej inlägg som kan verka stötande mot andra individer."

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro