Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Webbläsarväljare får Internet Explorer att tappa

Permalänk

Jag var just inne på Standardprogram i Vista. Jag kände att det kunde vara det enda rimliga stället att placera en sån här funktion som beskrivs i den här nyheten. Men inte fan var den där. Inte för att jag tänker byte från Firefox till något annat, men tänkte bara kolla på hur den här "webbläsarväljaren" ser ut.

Jag tror att de som väljer en annan webbläsare än IE genom den här nya funktionen gör det endast för att gå ut på ett äventyr ut i den stora webb-djungeln med en ny webbläsare. Sedan tror jag att merparten av de går tillbaka till att använda sina gamla vanliga webbläsare igen.

Ni verkar inte förstå hur svårt det är att motivera en vanlig datoranvändare att gå över från ett invant system eller program som man använt i många år till att använda något annat istället som man inte har använt ens en timme. Det spelar ingen roll hur lika programmen är (F5, about:blank, flikar, etc.) vissa vägrar bara överge det program som de är vana vid.

Jag har i dagarna uppdaterat till Firefox 3.6.2 från 3.6.1. Jag är nöjd med Firefox. Om jag ska byta så blir det nog att byta till Chrome som sagt. Men båda känns väldigt lika, det är nog därför jag inte har gått över till Chrome. Jag har faktiskt testkört Chrome och jag känner att det är lite för minimalistiskt för min smak. Firefox är precis lagom för mig vad gäller inställningsmöjligheter, utökninvsmöjligheter, upplägget av knappar och funktioner, och renheten i designen. Med Firefox 3.7 och Vista med Aero aktiverat kommer designen bli ännu bättre. Det blir väldigt skönt att titta på tror jag så upplevelsen blir snarlik den i Chrome.

Att det har blivit en sån uppståndelse kring Firefox beror dels på att Firefox är en helt öppen och fri programvara till skillnad mot program som Opera, och IE i synnerhet. Dels beror det på att Firefox inte är bara ett program, det är en manifestation av de friheter och det öppna tänkandet som öppen-källkod anhängare förespråkar. Läs mer om varför du ska välja Firefox på Spread Firefox.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det där var en oerhört irriterande uppdatering. Jag tolkar det som att EU tycker användarna är idioter och inte klarar av att leta upp alternativen själva.

Det är väl ganska passande, då användarna i allra högsta grad är idioter som inte klarar av att leta upp alternativen själva.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!