Nu äntligen, MIN recension av min fd Znote 3415

Permalänk
Avstängd

Nu äntligen, MIN recension av min fd Znote 3415

Ja nu ska folk få ta del av hur jag tyckte om min Znote 3415 som jag beställde av Zepto här för ett tag sedan! Ni som inte vet vad jag talar om tänkte jag bara ge en liten hint, i en tidigare tråd skrev jag att jag inte var nöjd med den, utan skulle skicka tillbaka den å få mina pengar tillbaka innan jag meddelar vad som är fel.. o de har jag gjort nu, skickat tillbaka datorn å har pengarna på kontot så nu kan jag öppna mig

Började med att den 6 juni köpte en Znote 3415 ifrån Zeptoexperten, ringde å talade med en kille där, namnet är icke viktigt.. och jag ställde massa frågor om den... bla om de gick att köra Windows XP på den och om de är värmeproblem, samt att hur byggkvaliteten är,, tystheten, skärmen osv...

Jajamensan, windows XP skulle gå å köra, inga problem alls, alla drivsar fanns på cdskivan som medföljde och skulle även inom en mycket snar framtid komma upp på Zeptos FTP (Dvs XPs drivisar). Värmeproblemet var bortblåsta nu men för tillfället kunde man bara välja T7100 som prolla då dom inte var säker på om högre var sval nog.. Byggkvaliteten hade fått sig en enorm makeover till jätteglansig yta och allmänt bättre! Den skulle vara tyst, även med en 7200 rpm hdd och skärmen var jättebra, kanon betrakningsvinkel osv! Jättetrevliga killar att prata med.. men läs sen lite längre ner hur "trevliga" dom blev...

Sure thing! Beställde en direkt och vipp wopps, ca 2 veckor senare kunde ja hämta ut den, WOSH tänkte jag vaa gött, ca 1 vecka tidigare än utlovat, inte dåligt! Full fart hem, öppnar paketet o sliter upp den... ja nog hade den fått en makeover.. på locket, de var svartmetallic med silverflingor i sig.. rätt snyggt tyckte jag!

Nåja, startar upp den... hm, tyst var den ju, men inte så tyst som min HP DV9077 var och den skulle tydligen låta mera än denna.. nåja tänkte jag, sak samma, jag är inte känslig av mig då ja sover med full fläkt ca 30 cm ifrån huvvet! Ändrar bootordningen, trycker in min XP SP 2 skiva som jag KÖPT sedan tidigare... den startar å bootar, inga problem... Installerar XP och sitter och beundrar detta mästerverk.. trodde jag.. då blev jag nyfiken på den svarta plasten som är under avstängningsknappen, den där listen som går från vänster till höger, höger till vänster, bestäm du.. den iaf.. tröck på den med nageln för att se vilket material... Trycker lite försiktigt... va i helvete, en repa av nageln!!!!!! Rörde ju bara!!! Tänkte äre sant? Gör om de en bit ifrån, Ja tammefan samma sak igen! haha... en djup repa efter min nagel.. på min nya Znote som hade jättebra byggkvalitet.. Helskotta tänkte jag vilket skit.. nåja, får väl se mellan fingrarna...

Nu kommer jag till fasen då jag ska skriva in min CDkey.. skriver in den... A-F-Y-P.... men vafasen, viker sig hela Tangentbordet på vänster sida när ja tycker?! Suddar o gör om.. jajamensan, hela Tbordet veckar sig när jag skriver! Och bara tycker lite lätt! Ju mera ja tar i ju mera viker sig det!!! NU börjar jag känna vafasen är dehär, vars är den utlovade kvaliteten?!

Nu är installationen klar... kommer in i windows.. sätter in moderkortsskivan, den startar o botar.. får välja mellan 2 st datorer, LTbla bla 90 eller LT LP nå sånt 91.. INGEN aning vafasen de är?! Men så kollade jag på bilderna o såg vilken min var.. dvs den med webcamera (Jag vet att de är namnet på Zepto Znote datorerna i utlandet men de visste jag inte då). Installerar Chipset driverserna.. inga problem... datorn startar om snabbt å in igen i skivan..

Nu ska jag installera videodrivers, coolt å få se skärmens upplöning.. Trodde jag! Startar installationen (Nvidia bla bla bla has found that your system is not Vista as requierd, aborting..."

MEN VAD I *Könsord*?! Dom lovade ju att de skulle gå?!?!?! GAAAAAAAH, förbannad som en bålgeting installerar jag WLANet och in fort som fasen på Laptop2go sidan å tankar ett par nya drivisar.. dom fungerade...TRODDE JAG!!!! Åter igen skit... installerar dom, inga problem.. startar om datorn.. inga problem, jättefin upplösning... tänkte nä nu måste ja på toa.. så ja viker ner locket.. går på dass å återkommer inom loppet av 20 min, 10 kg lättare!

Viker upp skärmen, oj, bäcksvart?! Va i ... viloläge? Nä datorn är igång... Vet ni vad som var problemet? En kille på SweC hade precis samma problem med sin Znote..., http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Jaja efter massa uppvik å nervik så orkar äckelskärmen igång... då har Zeptos helt värdelösa Wlancontroller nå inbyggt skit så varje gång man viker ner skärmen så tar Wlanet självmord.. bara å logga in på nytt... Allså nu gick jag i limningen!! Där brast de.. formaterade om skiten igen, installerade allt på nytt... SAMMA SAK IGEN MED ALLT!!!!!. Testade nu att intallera bluetooth, HAHA, de finns inte i datorn! De står på Zeptoexperten när ja beställde att de ingick men de göre inte.. samt att de inte fanns drivisar till varesig fingerprintscarnern eller kameran.. De gick ändå inte, Wlanet dör, Skärmen helt fuckad även om allt är avslaget som kan göra så att skärmen INTE ska slå av när ja viker ner locket, ALLA möjliga inställningar överallt men ändå så gör den som den gjorde för MasteraCe... Tänkte jag ger datorn EN chans till.. springer till bror å lånar hans Vista Ultimate... bootar datorn... Och nu.. nu exploderade jag.. Jag hade en 7200 rpm hdd.. och hittade Windows den?! Nej de gjorde den inte... de stod att de ej finns nån HDD i datorn... )(&#)&#&"#¤"¤, satte in XPskivan, samma sak "Det finns ingen hårddisk på datorn, kontrollera kontakter". Fungerade ju strålande nyss!

Detta hände på en söndag så jag packade ner den i kartongen fort som fasen för att slippa se äcklet för jag var så förbannad...

Ringer till Zepto ifrån jobbet och pratar med en Försäljningschef.... Jag säger att jag vill använda ångerrätten för jag är inte nöjd med datorn... nämnde dock inget problem som inträffade.. jag sa jag inte var nöjd med datorn bara, för de var jag ju inte, inte för 5 öre.. då skulle ni ha hört hur tonen ändrades.. "JAHA, vad har du för ordernr"

Det vet jag inte för jag har ingen dator...

"Det måste du ha annars kan jag ju inte hjälpa dig å skicka tillbaka datorn"

Säger att jag återkommer... lägger på å skaffar fram hans förbaskade ordernr o ger de åt honom... då säger han att jag får betala en summa på 400 kr exkl moms för att jag byggt datorn via egen konf... jaja tänkte jag, skit samma, bara jag blir av med skiten... Så frågar jag vilken adress ja ska skicka till.. då ger han mig den adressen å ja tackar å lägger på.. 2 dagar senare skickar jag datorn (nu en onsdag) och nu undrar jag om ja får tillbaka frakten för detta... Ringer till han igen "Nä de är ingen fraktåterbetalning, du kunde bett mig skicka en returblankett"

"Men hur fasen ska jag veta de?! Du kunde ju sagt!"

"De var ja säker på att jag gjorde"

Riiiiiight, ofta ja betalar 490 förbannade kr för att skicka skiten till danmark för att istället vänta på en fraktsedel som är gratis för mig då dom har leveranspaketgaranti tjosan...jaja nu kunde de väl inte bli värre..

Nu idag så ringde de en dansk till mig med initisalerna TP och sa att allt var grönt o i nyskick samt att allt var kontrollerat så jag fick tillbaka mina pengar.. jag köpte datorn för 11111 kr och fick tillbaka 11111 kr så jag antar dom ångrade sig lite å gav tillbaka allt, exkl frakten...

Tidigare idag beställde jag en Dell 1520.. och den kommer snart... hoppas jag

Nu har ni iaf fått veta hur min första och absolut jävlart sista gången jag beställde ifrån Zepto... Aldrig mera kommer en Zepto att stå på min, eller på någon av mina släktingars/vänners bord någonsin.. betala heldre nån kr mera för vettiga saker... jag fick tex 3 års hemmagaranti på datorn till samma pris som ett år

Tack för mig

/F

Permalänk
Medlem

Heh, jaa det verkar inte vara lätt. Har beställt en likadan, men tror nog inte jag kommer att bli lika missnöjd som du.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Mycket bra recension. Tror det får bli en Znote 3415. Lika bra att beställa två !

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

Har precis fått min 622W och den fungerar KLOCKRENT! inga probloem över huvut taget! Antingen är det stor skillnad på dessa modeller eller så har du haft en jäkla otur... Eller så är det SKBT (skit bakom tangentbordet) Ne kojja men du måste nog haft massa otur plus skit dator...

MvH

Permalänk
Medlem

Aj aj, tråkigt att höra sånt där. Hoppas själv min 3415 inte kommer att bråka lika mycket, tror dock det skall löpa bättre med Vista installerat.

Bara jag nu skulle få den nångon med posten. Det här är tredje veckan jag väntar, mer än den "uppskattade leveranstiden" givetvis :/

Permalänk
Medlem

Har haft ungefär samma problem med min 6214, jag kommer aldrig att beställa från zepto igen

Permalänk
Medlem

bara jag som inte haft några problem som helst? i varje fall inte zepto relaterat? jag lyckades inte heller göra repa på min, inte ens när jag tryckte hård med vässad nagel, hur? >.< aja.

kan tillägga att även jag kört xp, dock medveten om att zepto inte stödjer det, men hittade alla drivisar jag behövde hos intel.. dem fungerade utmärkt..
angående hhdn och vista/xp går det ju inte skylla på zepto direkt?
jag råkade ut för samma sak dock, skyller mig själv för vårdslöst trixande dock.. fixade det på 10min dock och nu fungerar allt utmärkt, igen.. anledningen till att jag formatera var experimenterande:P

aja hur som helst, jag har inte haft några som helst problem med zepto, och hoppas att det här inte avskräcker någon från affärer med zepto då deras prylar är riktigt prisvärda, och tja, nu har jag ingen statistik över nöjda kunder men jag tror garanterat dem är fler än de missnöjda..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Avstängd

Meningen med tråden var inte att säga åt folk att inte beställa en Znote.. visst, jag kan ha haft otur med min, självklart, finns alltid måndagsex! Anledningen varför jag inte kommer att beställa en Zepto igen är att när de väl tjorvar, och när man behöver supporten mest så är dom otrevliga och ljuger.. hade vi löst detta på ett vettigt sätt, att jag tex fått en ny eller annan modell kom aldrig på tal.. Jag fick ett RMAnummer och en adress den ska skickas till, de var de enda.

Jag läste mig omkring o laddade ner alla drivisar som jag hittade då JAG höll på o installera men de fungerade ändå inte..bla intels sida där som folk pratar om

Reoshi: Ang hddn så skyller jag inte på Zepto, men jag var bara helt tokig när först de jävlats hela dagen, och sedan säger den att de ej finns nån HDD på datorn näre fungerade alldeles utmärkt förr! Med lite tricks å donande hade de säkert funderat men jag hade ingen lust för 5 öre atm..

Prisvärda är dom också.. men en turbo till bilen ifrån Biltema och en gräsklippare ifrån ÖB är också prisvärt

Jag tror jag var en av dom första som fick hem min 3415 och de kanske var en "Alphamodell". Jag hoppas iaf att folk inte har lika mycket problem som jag hade!

Permalänk
Medlem

Märkliga problem du haft.

Zepto säger inte att man kan köra XP på den, och om dom på zeptoexperten.se säger det är det inte zeptos fel. Ang. repan - är du säker på att det inte var i skyddsplasten som "repan" uppstod? Låter väldigt märkligt..

Egentligen är det inget med din berättelse som så värst mycket rättfärdigar en extremt ilska mot Zepto.. Hur kan du t.ex. ringa till dom och vilja skicka tillbaka datorn och inte ha vett att förstå att du måste ha ditt ordernummer?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Märkliga problem du haft.

Zepto säger inte att man kan köra XP på den, och om dom på zeptoexperten.se säger det är det inte zeptos fel. Ang. repan - är du säker på att det inte var i skyddsplasten som "repan" uppstod? Låter väldigt märkligt..

Egentligen är det inget med din berättelse som så värst mycket rättfärdigar en extremt ilska mot Zepto.. Hur kan du t.ex. ringa till dom och vilja skicka tillbaka datorn och inte ha vett att förstå att du måste ha ditt ordernummer?

Zepto sa till mig att de inga problem att köra XP på den o att alla drivisar fanns på skivan. Och självklart så uppstod inte repa på skyddsplasten, nog vet ja väl hur en sådan ser ut

Nog förstår jag dom vill ha ordernr, det är inte DET som jag är irriterad på, men du skulle ha hört hela tonförändringen när jag säger jag inte är nöjd, först var allt guld o gröna skogar men sedan då blev de bara mulet o ösregn.. och så tycker jag inte man ska. Sa jag att "Näfyfan han velade ha mitt ordernr, nu blir jag ARG!!!". Jag sa att de var tonförändringen jag blev irriterad över...Antingen hade han mens eller så var han allmänt grinig.. anledningen är skitsamma för mig, man gör inte så

/F

Permalänk
Medlem

haha! vilken jävla recension!

Denna dator verkar ju KING!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Började med att den 6 juni köpte en Znote 3415 ifrån Zeptoexperten, ringde å talade med en kille där, namnet är icke viktigt.. och jag ställde massa frågor om den... bla om de gick att köra Windows XP på den och om de är värmeproblem, samt att hur byggkvaliteten är,, tystheten, skärmen osv...

Du skrev i alla fall att du ringde zeptoexperten och inte zepto. Aja

Permalänk
Avstängd
Citat:

UUrsprungligen inskrivet av Lederhaiff Klüff
haha! vilken jävla recension!

Denna dator verkar ju KING!

Haha ja... en riktig dröm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Du skrev i alla fall att du ringde zeptoexperten och inte zepto. Aja

Om du läser på lite så äre samma nr till Zeptoexpertens support som till Zepto...

Permalänk
Medlem

Precis som Reoshi har jag inte heller haft några problem med min 3415.

XP har det aldrig varit några problem med, efter att man hittat drivrutinerna till alla grejjer.

I tråden om skärmproblemet står det även att problemet ligger i Windows (eller rättare sagt drivrutinen), och inte i datorn.

Ang. bluetoothen så tänkte jag precis som dig, stog dock inte någonstans på mina papper att det ingick bluetooth. Står dock i produktbladet, där i den lilla fakta rutan men sedan igen lite längre ner att det är "optional". Gick dock inte välja bluetooth när jag beställde min så då utgick jag från att det redan satt i. Fick tyvärr nöjet att skicka tillbaks datorn för att få det installerat, men behöver ju inte betala någon frakt eller så.

Permalänk

Mycket av dessa problem beskrivna av Inläggaren, beror på operativsystemet.

Permalänk
Medlem

Kan fylla på eftersom min tråd länkas här inne, Jag fick häva köpet på min Zepto 6224W .. så Serviceminded är dom helt klart.. men hoppas deras nya serie håller bättre kvalitét.

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Hm väldigt ny tråd ett år gammalt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Hm väldigt ny tråd ett år gammalt

1 år gammal dator och drömmer ändå mardrömmar, vaknar kallsvettig och skriker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
1 år gammal dator och drömmer ändå mardrömmar, vaknar kallsvettig och skriker

Hehe, ja du verkar ju ha haft en del otur. Helt appropå nu när jag läste igenom det igen så kom jag på att du givetvis skulle betala frakten. Vid utnyttjande av ångerrätt har du ingen rätt att få frakten betalt

Nöjd med din 1520 förresten? Tycker dom är relativt klumpiga.

Permalänk
Medlem

om jag inte minns fel så köpte han en xps m1530, den är nog inte så klumpig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Hehe, ja du verkar ju ha haft en del otur. Helt appropå nu när jag läste igenom det igen så kom jag på att du givetvis skulle betala frakten. Vid utnyttjande av ångerrätt har du ingen rätt att få frakten betalt

Nöjd med din 1520 förresten? Tycker dom är relativt klumpiga.

Det var så dumt dedär med frakten, jag skulle egentligen INTE återbetala frakten... om jag väntade 1 dag till så skulle jag få en fraktsedel men de sa dom inte! Så jag sa "Men vafan jag väntar väl heldre 1 dag till å få en fraktsedel för å slippa 500 kr!

Då fick jag frakten, dock fick jag betala den dära isärplockningsavgiften!

1520 var klumpig, så ja köpte en 1530 )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
om jag inte minns fel så köpte han en xps m1530, den är nog inte så klumpig

Hur fan håller ni reda på allt

Permalänk
Medlem

haha man blir lite avskräckt när man läser detta, det må jag säga, hoppas det går att ångra köpet om det är skräp :\

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Jag är jätte nöjd med min Zepto, inga problem alls, Råkade dock välja fel wifi kort vid beställningen men det är mitt eget fel.

Jo, Windowstangenterna gillar jag inte.. <-- påpeka