Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem

Är en snubbe på ett annat forum som vill ha hjälp med vilken film detta är.

Filmen är troligen gjord mellan 1994-2002

hans tråd finns här: Forum - BrutalCS

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Är en snubbe på ett annat forum som vill ha hjälp med vilken film detta är.

Filmen är troligen gjord mellan 1994-2002

http://glined.se/film.jpg

hans tråd finns här: Forum - BrutalCS

Jag har sett den! Det är väl mer en parkeringsplats?
Vad fan den heter kommer jag inte på..
Den är bra den filmen..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Shrudder, skulle tro det är filmen Heat. (med DeNiro och Pacino mfl)
Fin film

*edit*
... och hans minne av scenen är ganska off, men ser han filmen igen så lär den sitta sen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Shrudder, skulle tro det är filmen Heat. (med DeNiro och Pacino mfl)
Fin film

*edit*
... och hans minne av scenen är ganska off, men ser han filmen igen så lär den sitta sen

När du säger det så är Det Heat. var lite där och surrade själv men vågade inte säga kollade igenom den lite snabbt och visst var det den.. måste nog se den igen då den är grymt bra. ska helst upplevas med ett bra ljudsystem dessutom

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Oj vad ni svarade snabbt. Tack för svar, han blir nog glad nu.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Söker ingen specifik film men undrar om ni kan rekommendera någon hjärnskrynklar film.
Jag älskar filmer med en twist eller med något konstigt scenario t.ex. Fight club, butterfly effect eller Saw filmerna.

Permalänk
Medlem

Finns nog massor, men på rak arm Memento, Sjätte sinnet och The Game om du inte sett dem redan förstås.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Tack för tipsen, verkar vara den typen av filmer jag sökte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madonion735:

Tack för tipsen, verkar vara den typen av filmer jag sökte

Kolla även tex Unbreakable: samma regissör som Sjätte sinnet. (han har även gjort annat filmer efter det, men de första är bättre)
Annat lite valfritt blandat urval ur egna hyllan som kanske iallafall delvis prickar in på vad du är ute efter:
A Scanner Darkly, Donnie Darko och Moon.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Min tjej behöver hjälp att hitta någon gammal låt, har ingen aning om vad hon pratar om
Allt hon kommer ihåg är typ nått från videon till låten. Själva låten är från 90 talet (antagligen) och åt det lite lättare euro disko/dans hållet och det är någon svart tjej som sjunger. Det hon kommer ihåg från videon är att det är två killar som hånglar.

Permalänk
Skrivet av Madonion735:

Tack för tipsen, verkar vara den typen av filmer jag sökte

En del Coen Brothers filmer är lite mystiska över sig iofs är de flesta mer lite komedi. men kommer ihåg att jag såg en del filmer från de som barn och de har något lite mystiskt över sig tyckte jag då.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

En del Coen Brothers filmer är lite mystiska över sig iofs är de flesta mer lite komedi. men kommer ihåg att jag såg en del filmer från de som barn och de har något lite mystiskt över sig tyckte jag då.

Mmm, inte så dumt tänkt: tex Blood simple har jag inte sett själv, men den ska vara en rätt tillklurad historia där alla försöker lura eller döda varandra, och det blir mer och mer tillkrånglat.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag såg en film för flera år sen om en kille som blir rejält misshandlad och filmen handlar om hur han tar sig igenom tiden efter misshandeln.
Kommer inte ihåg mycket av filmen, men jag har letat efter den hur länge som helst nu så det skulle vara grymt om någon av er visste vilken film jag tänker på!

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk

Fastighetsbyråns senaste reklamfilm? Handlar typ om nån snubbe som man tror blir dödad av ett fallande träd men i slutet så kommer han in på en bar och lever

Nån som vet vad låten heter???

Edit: Hittade den, Huey Lewis & The News - The Power Of Love

Permalänk
Medlem

Jag frågade SVT men vet inte om jag kommer få nåt svar. Så, är det någon som vet vad det är för musik som startar efter 48 minuter i OS-krönikan och som sen fortsätter ända fram till Crosby sätter sista pucken, och sen startar igen vid 50:40?
http://svtplay.se/v/2282406/os-kronikan_2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Fastighetsbyråns senaste reklamfilm? Handlar typ om nån snubbe som man tror blir dödad av ett fallande träd men i slutet så kommer han in på en bar och lever

Nån som vet vad låten heter???

Edit: Hittade den, Huey Lewis & The News - The Power Of Love

Alledeles för sent nu, men hittade du en länk till reklamfilmen? Isåfall hade jag sannolikt känt igen låten direkt

Kalimac, den var lurig.. Ligger ju mycket i bakgrunden så lite svårt att få fram detaljer.. Låter ju som de snott filmmusik nånstans ifrån, men frågan är var? Får lite Gladiatorvibbar, men det kan vara helt uppåt väggarna.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Kalimac:

Jag frågade SVT men vet inte om jag kommer få nåt svar. Så, är det någon som vet vad det är för musik som startar efter 48 minuter i OS-krönikan och som sen fortsätter ända fram till Crosby sätter sista pucken, och sen startar igen vid 50:40?
http://svtplay.se/v/2282406/os-kronikan_2010

låter som pirates of carribean? eller är det någon av deras fjant militärs rekruterings klipp där låten förekommer?

EDIT:

http://www.youtube.com/watch?v=zWqT8Rljt_8&playnext=1&list=PL...

Den?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Musiken är av sån där pampig och filmmusiksaktig sort, ja, som jag lyssnar rätt mycket på annars. Kan säga att det inte är Pirates eller Gladiator, och jag tror inte det är nåt av Hans Zimmer. Den där rekryteringsvideon hade väldigt snarlik musik, men tror inte det är samma.
Jag återkommer om SVT ger mig svar.

Förövrigt är SVT ganska heta på att använda nyare filmmusik i sina program. Det där "Bakom prinsessbröllopet"-programmet hade musik från Gladiator, Braveheart och Lilla Sjöjungfrun, och i Veckans Brott har jag hört teman från The Dark Knight och liknande.

Permalänk
Skrivet av Kalimac:

Musiken är av sån där pampig och filmmusiksaktig sort, ja, som jag lyssnar rätt mycket på annars. Kan säga att det inte är Pirates eller Gladiator, och jag tror inte det är nåt av Hans Zimmer. Den där rekryteringsvideon hade väldigt snarlik musik, men tror inte det är samma.
Jag återkommer om SVT ger mig svar.

Förövrigt är SVT ganska heta på att använda nyare filmmusik i sina program. Det där "Bakom prinsessbröllopet"-programmet hade musik från Gladiator, Braveheart och Lilla Sjöjungfrun, och i Veckans Brott har jag hört teman från The Dark Knight och liknande.

Låter snarlik dock andra halvan låter inte alls som den.
Dock så tycker jag det låter som någon krigsfilm eller en ljudslinga som de brukar köra i med massa krigsfilemr och sen lite tex i de lugnare stryckerna.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Förövrigt är SVT ganska heta på att använda nyare filmmusik i sina program. Det där "Bakom prinsessbröllopet"-programmet hade musik från Gladiator, Braveheart och Lilla Sjöjungfrun, och i Veckans Brott har jag hört teman från The Dark Knight och liknande.

Förutom The Dark Knight (2008) är faktiskt filmerna du nämnde från 2000, 1995 & 1989 .. är det "nyare"??

Permalänk
Medlem

Fulllmoon: Ja, det låter definitivt som något ur en krigsfilm eller möjligtvis någon historisk hjälteskildring. Lyssnade just snabbt igenom Rädda menige Ryan och Pearl Harbor, men det var ingen av dom heller.

Hammar: Ursäkta, jag menade förstås filmmusik skriven efter 1632.

Permalänk
Medlem

Den som frågar får svar!

Skrivet av SVT:

Tyvärr har vi ingen möjlighet att svara på vad det var för musik som spelades.

Enda möjligheten är att se själv i eftertexterna. Oftast finns det info om musiken där.

I det här fallet finns programmet på SVTPlay så då kan du sätta på paus och titta där.

I eftertexterna stod såklart ingenting alls. Tack, tittarservice.

Permalänk
Medlem

Låten som lönnmörderskan visslar på när hon ska döda Uma Thurman i början av Kill Bill Vol. 1 ... Vad heter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Låten som lönnmörderskan visslar på när hon ska döda Uma Thurman i början av Kill Bill Vol. 1 ... Vad heter den?

Twisted Nerve, av Bernard Herrmann
Tex:
http://www.youtube.com/watch?v=S4QiCD_MZQk

Tog inte många sekunder googlande

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tog inte många sekunder googlande

Varför blir det alltid såhär? När folk har problem googlar jag alltid, och skulle faktiskt vilja säga att jag blivit väldigt bra på det efter många års användande. Men när jag undrar något, då går jag och funderar i veckor, för att sedan fråga inbitna forumiter om svaret - så att jag framstår bra mycket dummare än jag egentligen är. Inte okej!

Tack hur som helst

Permalänk
Medlem

Vad heter filmen där en inbrottstjuv gör inbrott i ett hus för att stjäla något för att betala av en skuld för att rädda sin familj? När han väl ska ut ur huset så är huset plötsligt fullt med fällor och han tar sig inte ut.

Någon som vet vilken film jag pratar om?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Skrivet av Leeloo:

Vad heter filmen där en inbrottstjuv gör inbrott i ett hus för att stjäla något för att betala av en skuld för att rädda sin familj? När han väl ska ut ur huset så är huset plötsligt fullt med fällor och han tar sig inte ut.

Någon som vet vilken film jag pratar om?

är det typ ett glashus ute i skogen och det är massa fällor och lite månster mm?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

är det typ ett glashus ute i skogen och det är massa fällor och lite månster mm?

Monster kommer jag inte ihåg om det var i filmen...men jag tror inte det var några monster eller ett glashus alls. Den är rätt ny filmen.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Vad heter filmen där en inbrottstjuv gör inbrott i ett hus för att stjäla något för att betala av en skuld för att rädda sin familj? När han väl ska ut ur huset så är huset plötsligt fullt med fällor och han tar sig inte ut.

Någon som vet vilken film jag pratar om?

Du tänker nog på The Collector från 2009?

Permalänk

Hej alla!
Är inte den mest aktiva medlemmen, snarar den minst, men ni kanske ändå vill/kan hjälpa mej?
Har hittat en mycket gammal låt på datorn och skulle vilja veta vad den heter. Bifogar länk till refräng och början av andra versen (vad jag vet är det inte olagligt med en så liten bit av låten i så låg kvalla).

http://data.fuskbugg.se/dipdip/unkown.track.m4a
Format: MPEG-4
Format profile: Apple audio with iTunes info
Codec ID: M4A
File size: 274 KiB
Duration: 34s 63ms
Overall bit rate: 65.8 Kbps