Permalänk
Medlem

Äggkokarkoncept till ett projekt i skolan

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Skrivet av Fredman:

Många bra 3D artister!

Här är lite av vad jag gjort. Tyvärr förlorat många bilder efter en NAS crash =(

Den första bilden..... var suverän.

Permalänk
Medlem

Äggkokare reverse engineringsprojekt i skolan.
Renderingstid 28h

Lite problem där huven ligger på tråget, men orkar inte rendera om

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några fler

Hittade lite fler gamla bilder som jag tänkte jag kan dela med mig av

Permalänk

Snyggt

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Slängde ihop två bakgrundsbilder:
3dsMax, Vray och Photoshop

större upplösning ▼

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ryden:

grymt snyggt

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Verkligen insperande att kolla här. Får mig verkligen att vilja testa. Men varje gång jag gö det, så slutar det med att jag ger upp efter ett par timmar på youtube

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Något jag jobbat på under helgen

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Herregud, det ser ut som ett äkta foto om man bortser från molnen:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

Herregud, det ser ut som ett äkta foto om man bortser från molnen:)

Jo molnen ser ganska tråkiga och konstgjorda ut, men de beror mycket på att dom inte får något solljus på sig. Jag fick välja mellan solstrålar över berget eller bra ljussättning för molnen, och solstrålarna övervägde då det var tänkt att vara så från början Molnen var mest till för att fylla ut bilden lite mer

Funderar på att rendera samma bild men vid en annan tid på dygnet så man får en helt annat ljussättning till fördel för molnen, men när de blir av vette sjutton

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jo molnen ser ganska tråkiga och konstgjorda ut, men de beror mycket på att dom inte får något solljus på sig. Jag fick välja mellan solstrålar över berget eller bra ljussättning för molnen, och solstrålarna övervägde då det var tänkt att vara så från början Molnen var mest till för att fylla ut bilden lite mer

Funderar på att rendera samma bild men vid en annan tid på dygnet så man får en helt annat ljussättning till fördel för molnen, men när de blir av vette sjutton

Vad är det för program du använder och ungefär hur lång är render tiden för en sådan bild?

e/ Mycket fin bild btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandking305:

Vad är det för program du använder och ungefär hur lång är render tiden för en sådan bild?

e/ Mycket fin bild btw.

Jag använder 3ds Max, och renderingstiden stannade in på ca: 4h 30min.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jag använder 3ds Max, och renderingstiden stannade in på ca: 4h 30min.

Är det nån plugin då eller hur går du tillväga för att modellera/texturera något så "stort" (är ju iof relativt) som ett berg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Är det nån plugin då eller hur går du tillväga för att modellera/texturera något så "stort" (är ju iof relativt) som ett berg?

Använder en plugin som heter Dreamscape, som är skapat av samma företag som ligger bakom de något mer populära FumeFX.

Dock så har de en saftig prislapp på ca: 6000kr om jag minns rätt, och ingen trial finns heller har jag för mig. Så de är inget man köper för att bara prova på direkt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Använder en plugin som heter Dreamscape, som är skapat av samma företag som ligger bakom de något mer populära FumeFX.

Dock så har de en saftig prislapp på ca: 6000kr om jag minns rätt, och ingen trial finns heller har jag för mig. Så de är inget man köper för att bara prova på direkt

Ok, men då vet jag iaf
Tackar!

Permalänk
Medlem

Min nya show reel 2011 (:

http://creativetools.se/nyhetskategorier/film-bild-spel-tryck...

Vad tycks?

(Screenshot)

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk

Snyggt!!! Vad heter låten i bakgrunden?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Snyggt!!! Vad heter låten i bakgrunden?

Tackar

musiken är Catgroove - Parov Stelar

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Sötast

Sjukt fint, är imponerad som fan
Bra val av musik också!

Permalänk
Skrivet av Patan77:

Tackar

musiken är Catgroove - Parov Stelar

Tack! Keep up the amazing work

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Sjukt fint, är imponerad som fan
Bra val av musik också!

Tackar

Skrivet av simonwellander:

Tack! Keep up the amazing work

no prob

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Väldigt bra!
Cola flaskan i början är riktigt bra gjord!

Lite kritik:
Ha bara med det som du tycker är absolut bäst. Det är lite spridd kvalitet på sakerna, enligt mig.

Följande tycker inte jag håller lika bra kvalitet som övriga klipp:
Lådan med ögonen
"Bumbibjörnen" - Ska figuren intrigeras med trädet?
Vattenflaskan
Den dansande figuren i början
Legot - Inte dåligt, men helt för simpelt om man jämför med det övriga.

Har du gjort allt i alla klippen? Har du inte det så borde du skriva ut vad du har gjort. Har du gjort allt, skriv det.
Ha gärna med breakdowns också, så man ser vilka pass osv. du har använt dig av och hur du har compat ihop dessa. Turntables är också trevligt, med mesh.

Men riktigt bra överlag, ska du jobba vidare inom detta eller är det bara en hobby?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Väldigt bra!
Cola flaskan i början är riktigt bra gjord!

Lite kritik:
Ha bara med det som du tycker är absolut bäst. Det är lite spridd kvalitet på sakerna, enligt mig.

Följande tycker inte jag håller lika bra kvalitet som övriga klipp:
Lådan med ögonen
"Bumbibjörnen" - Ska figuren intrigeras med trädet?
Vattenflaskan
Den dansande figuren i början
Legot - Inte dåligt, men helt för simpelt om man jämför med det övriga.

Har du gjort allt i alla klippen? Har du inte det så borde du skriva ut vad du har gjort. Har du gjort allt, skriv det.
Ha gärna med breakdowns också, så man ser vilka pass osv. du har använt dig av och hur du har compat ihop dessa. Turntables är också trevligt, med mesh.

Men riktigt bra överlag, ska du jobba vidare inom detta eller är det bara en hobby?

Tack för att du har tagit dig tid med seriös kritik (:

Visst håller med om att vissa saker är bättre än andra, som tex lådan med ögonen som bara var ett snabbt test egentligen, grejen var att jag gjorde egentligen showreelen "till skolan" för att visa saker jag har gjort under skoltiden. x)

Björnen är en skiss på en björn som är till en kort film "Matumba" som jag och några håller på med och det ej färdiga trädet hör med dit.
Vatten flaskan modellen var väl inte dåligt modellerad erl?
Den dansande figuren visar att jag kan animera
Är väl alltid bra att visa att man kan göra lego elr

Jag har gjort det mesta. men i två av klippen har inte jag gjort alla modeller "hangaren" och http://www.creativetools.se/nyhetskategorier/film-bild-spel-t...

aa tänkte ha med lite breakdowns o så men hadde det i min förra showreel så tänkte testa ha utan i den här.

Tackar, tänkta att jag skulle börja jobba inom det här tog studenten förra veckan

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Tack för att du har tagit dig tid med seriös kritik (:

Visst håller med om att vissa saker är bättre än andra, som tex lådan med ögonen som bara var ett snabbt test egentligen, grejen var att jag gjorde egentligen showreelen "till skolan" för att visa saker jag har gjort under skoltiden. x)

Björnen är en skiss på en björn som är till en kort film "Matumba" som jag och några håller på med och det ej färdiga trädet hör med dit.
Vatten flaskan modellen var väl inte dåligt modellerad erl?
Den dansande figuren visar att jag kan animera
Är väl alltid bra att visa att man kan göra lego elr

Jag har gjort det mesta. men i två av klippen har inte jag gjort alla modeller "hangaren" och http://www.creativetools.se/nyhetskategorier/film-bild-spel-t...

aa tänkte ha med lite breakdowns o så men hadde det i min förra showreel så tänkte testa ha utan i den här.

Tackar, tänkta att jag skulle börja jobba inom det här tog studenten förra veckan

Ah ok då förstår jag bättre.
Lite tips som jag har snappat upp under min utbildning:
Man ska generellt inte har med saker som är halvklara.
Vill du jobba med 3d så skippa all 2d, så som teckningen på björnen.
Ha separata reels för vad man vill visa. Vill du visa att du kan modellera så ska du göra en reel med enbart modellerade saker samt breakdowns på dessa. Samma sak med animation, gör en reel med enbart animerade saker där du visar riggning osv.
Är du generalist så kan du blanda, vilket jag antar du vill satsa på med tanke på din reel. Företag söker generellt generalister så det är bra att kunna lite allt möjligt.

Vill du ha tips på företag som du kan skicka din reel till, så dra gärna iväg ett PM så kan jag hjälpa dig

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Senaste kreationerna:
Seiko S5

Dynavoice högtalare:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Senaste kreationerna:
Seiko S5
http://m.yey.nu/2bf419.jpg

Dynavoice högtalare:
http://m.yey.nu/dfef95.jpg

Vackert min vän! Vilket program arbetar du i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Vackert min vän! Vilket program arbetar du i?

Både klockan och högtalarna är först modellerade i Catia V5 (populärt CAD-program) och sedan renderade med Vray i 3ds Max

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är underbart att läsa i den här tråden! Alla är så himla duktiga.

Det påminner mig om när jag gick i gymnasiet och brukade sitta hemma och försöka lära mig 3D-programmen på den tiden. Det blev aldrig något att jobba med på riktigt efter det och de senaste åren har jag inte alls haft tid.

Det är sjukt var mycket bättre verktyg ni har att leka med nu! Då satt jag med 3D Studio R4 för DOS och senare Caligari TruSpace och 3D Studio MAX 1.0 i Windows...

3dsmax 1.0 var inte att leka med förresten. Jag vill minnas att det saknades stöd för skuggor (!) från omni lights (point lights) i första releasen och alla använde en plugin som klumpade ihop 6st spotlights istället... med tvivelaktigt resultat. Sen fick man vara snabb på spara-knappen då det kraschade minst 5 gånger i timmen.

Det blev mycket bättre med 1.1 och 1.2.

Jag har några bilder jag grävde fram ur en backup... men tänk på att detta är saker jag gjorde 95-96 typ då det inte var lika lätt att göra häftiga saker som det är nu... inte minst för att man satt på en Pentium 1-processor på 120 Mhz med jag tror 32MB minne!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Gjorde dessa för kanske 1,5 år sedan. Har inte gjort något sedan dess, har bara suttit ett par timmar sammanlagt i Autodesk 3ds Max. Vill så gärna lära mig mer, men det är lite små frustrerande att sitta själv och lära sig i bland.

Här är bla 2 saker jag gjort. Flaggstången är helt självgjord(inte svårt nej ) Och fälgen är gjord med hjälp av en tutorial. Inte helt 100% putsad, men har inte kvar 3ds Max på datorn.