Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

saxat från webhallens produktsida:

Då antar jag att dem skickar spelet så att man har det i handen den femtonde, och att pre-access koden ligger i lådan..?
Då bör man väl kunna börja spela den femtonde, eller är det fortfarande beroende på när man förbokade?

Om du köper en förbokning nu så kommer du med all sannolikhet inte att kunna börja spela den 15:e eftersom det beror på när du har registrerat din förbokningskod. Ju tidigare du registrerade din kod, desto tidigare får du börja spela. Dom som bokar nu får väl gissningsvis inte mer än en dag early access (dvs börja spela den 19:e eller så).

Sedan har ju Bioware gått ut med att dom har ju bara ett visst antal förbokningar. Så det kan ju bli så att förbokningarna tar slut och då får man vänta tills den 20:e och köpa retail versionen. Men än så länge så verkar man kunna förboka, t.ex. från http://buy.swtor.com/se/ om man vill handla online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

saxat från webhallens produktsida:

Då antar jag att dem skickar spelet så att man har det i handen den femtonde, och att pre-access koden ligger i lådan..?
Då bör man väl kunna börja spela den femtonde, eller är det fortfarande beroende på när man förbokade?

Lådan får du nog inte innan den 20:e. Early access blir via att ladda ner klienten bara, inte fysiska skivan. Sen baseras det som sagt på när du registrerade din kod.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Står ju att dom ska skicka ut spelen så man har dom 13 december sist jag läste (från webhallen)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nompario:

Lådan får du nog inte innan den 20:e. Early access blir via att ladda ner klienten bara, inte fysiska skivan. Sen baseras det som sagt på när du registrerade din kod.

Dem skriver ju uttryckligen att man ska ha spelet i handen den femtonde...

"Spelet kommer att skickas ut till postorderkunder så att det är tillgängligt den 15:e december. Det kommer även finnas tillgängligt för upphämtning i butik vid samma datum."

Det är svårt att misstolka?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Dem skriver ju uttryckligen att man ska ha spelet i handen den femtonde...

"Spelet kommer att skickas ut till postorderkunder så att det är tillgängligt den 15:e december. Det kommer även finnas tillgängligt för upphämtning i butik vid samma datum."

Det är svårt att misstolka?

My bad my bad. Satt just i en diskussion om collectors edition på ett annat ställe och fick för mig att detta handlade om det med ^^

Dock får vi väl se ändå hur det blir, för pre access koderna registreras ju på nätet...och tekniskt sett ska ju den tiden du registrerade din kod avgöra vilken dag du får access. I värsta fall kommer spelet den 15:e men inloggning blir inte möjlig förens ens datum är aktuellt.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Skrivet av SkuM:

försöker hålla tillbaka tårarna. har ej fått nån invite till denna veckas test.
var med och testade för helgen och var jäkligt nöjd.
men men. inte långt kvar tills man kan sätta sig ner ordentligt och spela

Samma här. Man känner sig nästan mobbad över att inte få vara med denna helg

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Bioware har sagt att preaccess är minst 3 dagar, högst 5, men det kanske har ändrats. Men gissar på att det inte har det, så antingen kommer man in den 15e, 16e eller 17e om man nu har bokat.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

hmm är alla chars kvar från förra betan kvar? Det står att jag har 3 chars på en server men det är 1h kö tid

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nompario:

My bad my bad. Satt just i en diskussion om collectors edition på ett annat ställe och fick för mig att detta handlade om det med ^^

Dock får vi väl se ändå hur det blir, för pre access koderna registreras ju på nätet...och tekniskt sett ska ju den tiden du registrerade din kod avgöra vilken dag du får access. I värsta fall kommer spelet den 15:e men inloggning blir inte möjlig förens ens datum är aktuellt.

Det känns ju som att när dem marknadsfört sin produkt med att man ska få early access, så måste man också få early access. Får man inte det har det varit falsk marknadsföring, vilket är olagligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Några svenska Republic gillen här som ska köra på pve server?
Vore kul att ha lite svenska motståndare när man är på Empire sidan.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det känns ju som att när dem marknadsfört sin produkt med att man ska få early access, så måste man också få early access. Får man inte det har det varit falsk marknadsföring, vilket är olagligt.

Alla som köper pre-order ska få early access. Däremot så är det inte alla som får 5 dagar. Det har ju Bioware sagt sedan dom började sälja sina pre-orders.

Kolla på FAQ så kan du se vad som står:
http://www.swtor.com/preorder/faq#q209656

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Skyflyer:

Alla som köper pre-order ska få early access. Däremot så är det inte alla som får 5 dagar. Det har ju Bioware sagt sedan dom började sälja sina pre-orders.

Kolla på FAQ så kan du se vad som står:
http://www.swtor.com/preorder/faq#q209656

Jo, men det står inte hur lång den är, så får man börja dagen innan release så känns det ju som att man lika gärna hade kunnat beställa från billigare affärer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det känns ju som att när dem marknadsfört sin produkt med att man ska få early access, så måste man också få early access. Får man inte det har det varit falsk marknadsföring, vilket är olagligt.

Sant, men det finns lite kryphål.

Tekniskt sett så kan det erbjudas att man får spelet via en steam-client och sedan kommer själva boxen på release-dagen. Age of Conan hade jag även där en Collectors edition på, men vid releasedagen på early access så hade jag bara min early access kod i min mail. Lådan med alla prylar + skivan kom inte förens nån vecka efter eller mer.

Kan ju vara att alla andra får sina skivor den 13:e och sen får de kika i sin mail efter den dagen de får börja spela och vi med Collectors får vänta, annars om det sker ett under så dimper kanske då Malgus ner redan då och sen börjar väntetiden. Nevertheless så kommer alla som registrerat sin kod få vänta på ett mail om datumet du får börja spela. Hela den biten är baserad på när du aktiverade den.

Nuvarande betan är snyggare tycker jag än förra veckan så det blir spännande att se hur releasen blir.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Nån som kan posta en bild på female Sith Marauder?
Kan inte hitta nått på nätet.. funderar om man ska köra sån istället för Inquisitor men inte säker.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är besviken på hur själva kodaktiveringen har fungerat. Beställde för 3 månader sen den vanliga versionen av Webhallen och fick då en kod som jag knappade in på mitt origin account(då swtor sidan). Nu när de digitala versionerna har funnits tillgängliga med massa extra saker, ville jag ha en av dem istället.

Jag avbokar på webhallen och köper digital deluxe versionen på hemsidan. När jag ska knappa in preeorder koden på mitt account så står det att jag redan aktiverat en kod och kan därför inte aktivera en ny. Har skickat en support-ticket till Bioware och hoppas de kan avaktivera den gamla.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem

min tidigare erfarenhet med deras support är inte så awesome :P.
Dom kan tydligen inte hjälpa folk över mail när det gäller lösenord wtf typ.
Vet fan inget företag som inte kan fixa det(även om de kräver ID kort och cdkeys osv)

gjorde ett nytt konto istället. fick inte ens svar av dom när jag skickade tillbaka frågor när de hade svarat mig.

Man kan undra hur de tänker egentligen. Är ju inte precis som att en "hacker" kan komma o lägga upp ID kort på personen som äger
kontot. då har personen i fråga blivet rejält screwed på något sätt.

Permalänk

Jag spelar betan nu och några kompisar vill att jag ska streama så dom kan kolla också. Är det någon som vet hur man livestreamar/broadcastar sitt gameplay till t.ex. UStream, Livestream, Justin/Twitch.tv och liknande? Jag har testat alla dessa sidor plus någon mer samt diverse olika program men kan inte få det att fungera. Det står på streamen att den är live men bilden är bara helt svart.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Avstängd

Jag spelade assassin i rift och en del marksman. Vilken klass i swtor liknar dom mäst till spel stilen? Ni som har provat på.

Permalänk
Konsolgrävare

Tror ni att man måste köpa gamecard för att aktivera dom 30 dagar gratis speltid?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Tror ni att man måste köpa gamecard för att aktivera dom 30 dagar gratis speltid?

Det tror jag inte. Har inte vart med om nåt sånt på nåt mmo jag spelat.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Några svenska Republic gillen här som ska köra på pve server?
Vore kul att ha lite svenska motståndare när man är på Empire sidan.

Friskyttarna ska köra PvE. Väljer du PvP server så finns Republic Of Sweden.
Vill du ha motstånd ska du väll välja PvP server

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Kom med denna gången också, men kommer nog vänta med att spela mer till betan är över och spelet är uppe och rullar på riktigt. Hoppas innerligt att det kommer finnas saker att göra i endgame så inte spelet står och faller på den bristen.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av silicon111:

Jag spelade assassin i rift och en del marksman. Vilken klass i swtor liknar dom mäst till spel stilen? Ni som har provat på.

Gillar man stealth, sniper stil så är det nog Smuggler på republic och Imperial Agent på Empire. Båda har sedan olika träd för att fokusera mer mot stealth eller sniper. Båda har "take cover" som viktig skill. Testat båda. Att med en Imperial Agent köra "take cover" och sen "sniper" plockar de flesta mobs med ett skott. I alla fall upp till L10.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Tror ni att man måste köpa gamecard för att aktivera dom 30 dagar gratis speltid?

Nää. man kan väll inte köpa något som är gratis?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Jag spelar betan nu och några kompisar vill att jag ska streama så dom kan kolla också. Är det någon som vet hur man livestreamar/broadcastar sitt gameplay till t.ex. UStream, Livestream, Justin/Twitch.tv och liknande? Jag har testat alla dessa sidor plus någon mer samt diverse olika program men kan inte få det att fungera. Det står på streamen att den är live men bilden är bara helt svart.

Jag tror att du måste välja att köra spelet i Windowed mode för att det ska gå att streama, men jag är inte säker då jag inte har testat det själv.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Jag tror att du måste välja att köra spelet i Windowed mode för att det ska gå att streama, men jag är inte säker då jag inte har testat det själv.

Jag har testat både fullscreen och windowed mode, men fortfarande bara helt svart Testade även att stänga av mina brandväggar men det gjorde ingen skillnad.
De program jag testat med är Xfire (som inte ens kan hitta att spelet är installerat, men jag hittar inte heller spelet i deras "manuella" lista) och XSplit Broadcaster (som verkar vara det bästa när man läser runt lite).

Tackar för ditt svar iaf, tar gärna emot fler tips på hur man får det att fungera!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

De som har handlat/beställt sina spel genom Webhallen, ska tydligen få sitt spel i handen den 15e, ska även gälla de som har beställt det på postorder.
http://www.webhallen.com/blog/2011/11/the-wait-is-over-nastan...

Permalänk
Medlem

Sith Inquisitor/Assassin kan ej ha dubbla ljussablar utan de är fast med en dubbel?
Och Sith Warrior/Marauder kan ej dubbel ljussabel?

Försöker klura ut vad jag helst vill spela.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Sith Inquisitor/Assassin kan ej ha dubbla ljussablar utan de är fast med en dubbel?
Och Sith Warrior/Marauder kan ej dubbel ljussabel?

Försöker klura ut vad jag helst vill spela.

Korrekt

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Jag spelar betan nu och några kompisar vill att jag ska streama så dom kan kolla också. Är det någon som vet hur man livestreamar/broadcastar sitt gameplay till t.ex. UStream, Livestream, Justin/Twitch.tv och liknande? Jag har testat alla dessa sidor plus någon mer samt diverse olika program men kan inte få det att fungera. Det står på streamen att den är live men bilden är bara helt svart.

1. Gör ett konto på justin.tv
2. Ladda hem xsplit
3. Sätt upp xsplit med justin.tv i programmet med anv och pass.
4. Spela inte i windowmode på vissa spel tex star wars och i window på andra. (lite olika men du kommer se vilket som funkar.)
5. Klart

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"