Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Samma sak för mig. Verkar vara ett gäng "livsnjutare" till packare som tar god tid på sig...

Möjligt att dom väntar på att tomten och hans nissar skall hjälpa till

Något sådant måste det ju vara! Jag skickade tillbaka ett par felpackade filmer till CDON förra veckan, fick idag hem ett nytt paket (samma order) med ett felpack igen! Jag kanske ställer extremt höga krav men om en felpackad vara kommer tillbaka så bör man väl lägga ned lite extra tid på att se till så att man inte skickar ut fel varor igen?

Jag vet nu i alla fall att nästa order hos dem får vänta till i januari, får se då om det är julkaoset som ställer till det ovanligt mycket eller om man har tappat kontrollen helt på CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Har en fråga om denna produkt från Windows är Retail utgåva och inte en OEM?
http://cdon.se/hemelektronik/windows_7_home_premium_-_svensk_...

Det är retail.

OEM: http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_windows_7_home_premium...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Något sådant måste det ju vara! Jag skickade tillbaka ett par felpackade filmer till CDON förra veckan, fick idag hem ett nytt paket (samma order) med ett felpack igen! Jag kanske ställer extremt höga krav men om en felpackad vara kommer tillbaka så bör man väl lägga ned lite extra tid på att se till så att man inte skickar ut fel varor igen?

Jag vet nu i alla fall att nästa order hos dem får vänta till i januari, får se då om det är julkaoset som ställer till det ovanligt mycket eller om man har tappat kontrollen helt på CDON.

Det var ju verkligen under all kritik , Skall man skratta eller gråta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Samma sak för mig. Verkar vara ett gäng "livsnjutare" till packare som tar god tid på sig...

Möjligt att dom väntar på att tomten och hans nissar skall hjälpa till

Jag frågade om kompensation då man inte kan avbeställa ordern när de satt statusen "packas".

Nu var det visst inte så, men jag skulle ju kunna behövt varorna på utsatt tid och om cdon inte kan leverera hade jag blivit tvungen att gå till en fysisk butik och köpa varorna mycket dyrare. Man kan ju tycka att de iaf ska vara villiga att betala returen när det är de som fuckar upp.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk

Har suttit å lurpassat på en Intel 320 serie 120gb SSD, som låg i SWECNOV-kampanjen, men denna har inte funnits i lager, så har inte gått att beställa eller ens förboka.

Nu idag så ploppade köp-knappen fram igen, gissa vilken produkt som försvann från kampanjlistan samtidigt som det hände...

Visa signatur

i5 2500k @4 ghz, 8gb corsair vengeance 1333 mhz, 2gb Hd 6950 osv..

Permalänk

Verkar som om dom har tagit bort SWECNOV kampanjen på vissa varor. Bland annat Corsair AX1200. Vill väll tjäna lite mer pengar på julhandeln.
Dålig stil CDON, dålig stil.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Beställde http://cdon.se/leksaker/molli-toys-tiger-beanie-25-cm-1492136...
och måste då säga att i all hast läste jag inte att det stod "TIGER" men bilden visar ju LEJON.
Fick den på posten till besvikelse men jah ett barn på 2 år blir väll glad för sin nya lejtiger...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deathtrip2k:

Verkar som om dom har tagit bort SWECNOV kampanjen på vissa varor. Bland annat Corsair AX1200. Vill väll tjäna lite mer pengar på julhandeln.
Dålig stil CDON, dålig stil.

stod väll från början att det bara gällde det x första beställningarna

Permalänk
Cdon.com

Leverans

Hej,

Sorry att vi inte har svarat på länge. Just nu har vi grymt mycket att stå i, som ni säkert förstår.
Tyvärr så ligger lagret efter, vi har satt inte extra personal och dem jobbar dygnet runt för att hinna ikapp med alla leveranser.
Det är helt enkelt julstök hos oss nu.

Vi gör allt för att ni ska få era leveranser i tid.

Jag kanske ska presentera mig här också

Jag heter Andreas och jobbar som gruppchef för den tekniska supporten.
Jag ska försöka hjälpa er och Edin så mycket det bara går.

Bara hör av er med ett pm, men ha i åtanke att det tyvärr tar längre tid för mig att svara ibland.
För att få snabbast hjälp, kontakta oss här: http://cdon.se/customer/customercase/add#contact

Visa signatur
Permalänk

Kan inte få rabattkoden SWEC1111 (5% för sweclockersmedlemmar) att funka. Rabatten dras inte av direkt i kundvagnen som jag har fattat att det skall funka. Har provat ett par dagar nu men funkar verkligen inte. Någon annan som har detta problem?

/Kristofer

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Sorry att vi inte har svarat på länge. Just nu har vi grymt mycket att stå i, som ni säkert förstår.
Tyvärr så ligger lagret efter, vi har satt inte extra personal och dem jobbar dygnet runt för att hinna ikapp med alla leveranser.
Det är helt enkelt julstök hos oss nu.

Vi gör allt för att ni ska få era leveranser i tid.

Jag kanske ska presentera mig här också

Jag heter Andreas och jobbar som gruppchef för den tekniska supporten.
Jag ska försöka hjälpa er och Edin så mycket det bara går.

Bara hör av er med ett pm, men ha i åtanke att det tyvärr tar längre tid för mig att svara ibland.
För att få snabbast hjälp, kontakta oss här: http://cdon.se/customer/customercase/add#contact

Jag har personligen inga problem med att vänta lite extra. Det jag där emot blir lite irriterad över är när kunder som lägger sin beställning flera dagar efter mig redan har kunnat hämtat ut sina varor. Alla varorna fanns i lager när jag lade min beställning , så det är knappast där skon klämmer. Fredag-Söndag var min order helt obehandlad. Från och med Måndag morgon är statusen "packas". Och vid en hastig kontroll över lagerstatus på varorna i fråga ser jag nu idag att en vara precis har tagit slut. Min fråga blir således om ni överhuvudtaget har någon form av kö och reservationssystem för inkomna beställningar och artiklar , eller är det ett rent lotteri vem som får vad och när ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquorice87:

Har du förresten kollat så att varorna du valt är med i kampanjen?
Här har du dom annars

Jaha, jag trodde produkterna där bara var för att, tja, visa datorkomponenter. Jag trodde alla datorkomponenter på cdon ingick i rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Sorry att vi inte har svarat på länge. Just nu har vi grymt mycket att stå i, som ni säkert förstår.
Tyvärr så ligger lagret efter, vi har satt inte extra personal och dem jobbar dygnet runt för att hinna ikapp med alla leveranser.
Det är helt enkelt julstök hos oss nu.

Vi gör allt för att ni ska få era leveranser i tid.

Jag kanske ska presentera mig här också

Jag heter Andreas och jobbar som gruppchef för den tekniska supporten.
Jag ska försöka hjälpa er och Edin så mycket det bara går.

Bara hör av er med ett pm, men ha i åtanke att det tyvärr tar längre tid för mig att svara ibland.
För att få snabbast hjälp, kontakta oss här: http://cdon.se/customer/customercase/add#contact

Hej,

Dygnet runt säger ni, men min order har haft status "varorna packas" i över 24h.
Det är 4 varor i min order, kan väl inte ta mer än 1timme att packa det? Rör det sig om barnarbete?
Ta och lär er från Dustinhome.se , där packar de och skickar iväg varorna efter några timmar som ordern är lagd.
Jag är sjukt otålig och detta råkade bli mitt första köp från er.

Mvh
Kiddy

Permalänk
Avstängd

Är det samma personer som gnäller här som i Inet-tråden över att de inte fick pingvinstången i sitt paket?

Helt sjukt vad folk är respektlösa, CDON har väll lite mer att stå i än att packa dator-prylar.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Skrivet av Leon1:

Är det samma personer som gnäller här som i Inet-tråden över att de inte fick pingvinstången i sitt paket?

Helt sjukt vad folk är respektlösa, CDON har väll lite mer att stå i än att packa dator-prylar.

Respektlöst är det väl snarare att skriva ut en viss leveranstid och sen inte leverera inom den tiden? Det mest puckade med hela sidan är ju den här grejen med "varorna packas", så sjukt irriterande! När man ser det tror man ju att det är på gång, men nu har det för min del stått så sen måndags... Jag har inte bråttom egentligen och med tanke på det schyssta priset har jag inget emot att vänta, men kan ändå förstå att en del blir irriterade.

För övrigt är det väl deras jobb att packa ner de beställningar de tar emot, inklusive datorprylar?...

Permalänk
Medlem

När tänker ni ta in Asus E45M1-I Deluxe?

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Är det samma personer som gnäller här som i Inet-tråden över att de inte fick pingvinstången i sitt paket?

Helt sjukt vad folk är respektlösa, CDON har väll lite mer att stå i än att packa dator-prylar.

Det är lite skillnad dock, inget fel med att "gnälla" här, då det står t.ex. "frakttid 1-3 dagar" på deras produktsidor, trots att de inte håller det. Det är även irriterande att det alltid står "Varorna packas", när de uppenbarligen inte görs det.

Permalänk
Avstängd

Köpte lite minne från er CDON! ville bara säga, tack för ännu ett bra köp

Snabb leverans och gratis frakt! och bra priser! Skicka med gottis så kan ni nog slå Inet

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Samma sak för mig. Verkar vara ett gäng "livsnjutare" till packare som tar god tid på sig...

Möjligt att dom väntar på att tomten och hans nissar skall hjälpa till

Packats i 54 timmar nu, det här är ett skämt...

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Hej,

Dygnet runt säger ni, men min order har haft status "varorna packas" i över 24h.
Det är 4 varor i min order, kan väl inte ta mer än 1timme att packa det? Rör det sig om barnarbete?
Ta och lär er från Dustinhome.se , där packar de och skickar iväg varorna efter några timmar som ordern är lagd.
Jag är sjukt otålig och detta råkade bli mitt första köp från er.

Mvh
Kiddy

Testa 54 timmar, bra nöjd..

Tillägg att de inte är villiga att betala för returen heller.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Testa 54 timmar, bra nöjd..

Tillägg att de inte är villiga att betala för returen heller.

Sicken ångest. Ingen telesupport har de heller verkar det som ?
Försöker ändra på min order men får ingen respons via kontaktformuläret. Kanske försent nu när ordern "packas" ...

Permalänk
Medlem

Efter en månads strul så får jag inte ens boken jag beställt även fast den har "packats" sen den 28e..
Som kompensation fick jag en rabattkod på 50 kr. Nej, det blir inge mer CDON för mig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

En kompis till mig hade tydligen beställt ett iphone-fodral som han planerat att ge bort i julklapp. Den fanns i lager när han lade beställningen i förra veckan och "packas" tydligen fortfarande...

Kan inte göra annat än att skratta åt eländet !

Permalänk
Medlem

Beställde en MSI GT780 den 2011-12-02 och på min order står det fortfarande 'varor packas', fick inget kollinr i mailet så jag kan följa min order heller.
Har skickat en fråga till dem angående min order genom deras chatt, får se om de har svarar inom 24 tim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Sicken ångest. Ingen telesupport har de heller verkar det som ?
Försöker ändra på min order men får ingen respons via kontaktformuläret. Kanske försent nu när ordern "packas" ...

Japp, det är försent verkar det som. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så skulle jag kunna behövt varorna på utlovad tid och på så sätt varit tvungen att köpa i fysisk butik. Att cdon inte kan erbjuda sig att åtminstone betala för returen tycker jag är sanslöst, nog för att jag inte behöver den men det anser jag vara dålig service.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Tog ungefär en månad för min bok skulle skickas!

Förstår dock förseningarna nu vid jultid så lite tålamod får man ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Tog ungefär en månad för min bok skulle skickas!

Förstår dock förseningarna nu vid jultid så lite tålamod får man ha!

Jag har beställt grejor i förmiddags från inet och cdon. Jag kan hämta ut sakerna imorgon från inet, cdon inte ens rört mitt order. Från Kina får man grejorna på 5 arbetsdagar och det är lite längre än cdon från Helsingborg och då jag bor 2 mil från Helsingborg.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Skrivet av capefear:

Jag har beställt grejor i förmiddags från inet och cdon. Jag kan hämta ut sakerna imorgon från inet, cdon inte ens rört mitt order. Från Kina får man grejorna på 5 arbetsdagar och det är lite längre än cdon från Helsingborg och då jag bor 2 mil från Helsingborg.

Om du går in på 'kundservice' så finns det en liten ruta där det står;
"Just nu: 2011-12-06 kl 10.30
Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi arbetar så fort vi kan för att komma ikapp."

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

stod väll från början att det bara gällde det x första beställningarna

Kanske det, men jag har inte beställt något

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquorice87:

Om du går in på 'kundservice' så finns det en liten ruta där det står;
"Just nu: 2011-12-06 kl 10.30
Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi arbetar så fort vi kan för att komma ikapp."

Verkar som vissa fått vänta mer än 1-2 dagar. Trist.

Om CDON säger att dom ska kunna göra någonting på ett antal dagar så ska dom också kunna klara av att göra det.