Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Min polare hittade den här:

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Fick dessa igår, fet tur. Får se om nån nörd köper det på RMAH för 100 euro+ Sen kan man köpa bra gear när priserna störtdyker inom 2 veckor. HeuHeu

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KniFF:

http://i.imgur.com/3q8bF.jpg

Ligger ute på AH för 7 mil.

Har du fått bid på 7mille!? Köpte liknande skor med ungefär samma stats plus phys res för 199k till min munk

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Har du fått bid på 7mille!? Köpte liknande skor med ungefär samma stats plus phys res för 199k till min munk

Någon köpte just ut dom för 7 mille. Det fanns 3 par skor med 230+dex, movement speed & vitality ute på AH då och mina kostade 7, nästa 10, osv.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Dessa toppar nog skorna, men väntar nog tills RMAH går igång.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Detta lär väl vara mina bästa drops för dagen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Fick den här också, någon som kan ge ett ca pris på den? Högst oklart vad man får...

Permalänk
Medlem

Vore tacksamt om folk kunde skriva vart dom fick sin loot, tex Inferno Act 4 , Hell Act 2 osv

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orio:

Vore tacksamt om folk kunde skriva vart dom fick sin loot, tex Inferno Act 4 , Hell Act 2 osv

Finns det något som tyder på att detta spelar någon roll? Slumpas inte dessa saker bara ut lite överallt?

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Bältet är riktigt bra för DH med mycket mf och gf, jag skulle satt budgivninge på start vid ca 200-300k

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av phz:

Finns det något som tyder på att detta spelar någon roll? Slumpas inte dessa saker bara ut lite överallt?

Nej inte ännu, men i patch 1.0.3 finns det sedan 2% chans att itlv 63 droppar i Act 1 inferno ex.
Du kan inte få itlv63 i act 1, 2 eller 3 idag exempelvis.

"""New drop rates for 1.0.3

Item Hell Act III and IV Inferno Act I Inferno Act II Inferno Act III/IV
iLvl 61 9 % 18% 19% 24%
iLvl 62 2% 8% 12% 16%
iLvl 63 0% 2% 4% 8%

As you can see, players who would rather murder monsters 4x as fast in Inferno Act I can do so knowing they have a chance at amazing items, and players who want a challenge can kill in Acts III and IV in Inferno and be rewarded with a higher drop rate""

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Finns det något som tyder på att detta spelar någon roll? Slumpas inte dessa saker bara ut lite överallt?

Nja, det finns bara 3 zoner innan patchen där allt kan droppa och det är A3, A4 och Whimsyshire. Efter patch så kommer det även vara låg chans för ilvl 63 items i A1 (2%) och A2 (4%).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tack för att ni svarade åt mig Vore intressant då vi inte vet när patch 1.0.3 kommer så kan det vara intressant se om alla 1200+ dps vapen droppar i A4/Whimshire eller även i A3

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av Orio:

Tack för att ni svarade åt mig Vore intressant då vi inte vet när patch 1.0.3 kommer så kan det vara intressant se om alla 1200+ dps vapen droppar i A4/Whimshire eller även i A3

det droppar 1,2k+ dps vapen i wimsy dropar även 700+ armor chest 600+ armor legs etc. (archon set delar i rare form) jag sitter på 272 MiF

Jag farmar full wimsy ca 5-6 ggr/dag just nu och det ger ca 100k i ren guld/run sedan även items man kan sälja

men dom sagt det är VÄLDIGT enkelt att soloa wimsy som en monk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

det droppar 1,2k+ dps vapen i wimsy dropar även 700+ armor chest 600+ armor legs etc. (archon set delar i rare form) jag sitter på 272 MiF

Jag farmar full wimsy ca 5-6 ggr/dag just nu och det ger ca 100k i ren guld/run sedan även items man kan sälja

men dom sagt det är VÄLDIGT enkelt att soloa wimsy som en monk.

Vilken nivå på wimsy kör du? Nightmare, hell, inferno?

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Vilken nivå på wimsy kör du? Nightmare, hell, inferno?

Jag farmar bara inferno

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Jag farmar bara inferno

Lust o ge dina stats på armor,res,hp,dps?

Polare gearar upp sin monk nu då han tröttnat på dh.
Vi testade lite whimsy igår men när det blir för mycket shit på elite packsen så smälter han bort.

Din build vore snällt me.

Permalänk
Medlem

Kan väl tillägga att de items jag postade längre upp är från Inferno Whimsyshire allihop.
Farmar med DH, har en munk också men grejjar inte Whimsy med den.
Kör för tillfället med en kompis som kör med full MF gear genom hela runnet då allt smälter bort med min DHs damage så även på vanliga mobs så sitter vi på en gemensam MF på 450, dvs ca 225, på champs/elites/moln så ligger vi strax över 600 gemensamt.

Har inte hittat något av värde alls från molnen utan allt kommer från vanliga mobs och champions.
Även Piñatan har varit en besvikelse, visst har vi hittat legendaries från den men de vi hittat har varit level 30. (2 st hamburgare och 2st av nåt annat level 30 vapen).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Droppade från Siegebreaker ACT3 - 280%MF med NV

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Lust o ge dina stats på armor,res,hp,dps?

Polare gearar upp sin monk nu då han tröttnat på dh.
Vi testade lite whimsy igår men när det blir för mycket shit på elite packsen så smälter han bort.

Din build vore snällt me.

Jag kör med följande build när ja rensar: http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#bgXiYQ!ZXU!ZYZZac (jag byter ut runan på sweeping storm till "inner storm") när jag känner att jag är lite undergearad fr då kan jag spama aktiveringen på mantran mycket oftare.

Sedan kör jag med enchantress som kompanjon.; http://us.battle.net/d3/en/calculator/follower#!!0001

Sedan har jag ~11k armor ~1100 all resists 51,5k hp och 13,5k dps (jag satsar på defensiva stats över dps)

Skrivet av TiasE:

Kan väl tillägga att de items jag postade längre upp är från Inferno Whimsyshire allihop.
Farmar med DH, har en munk också men grejjar inte Whimsy med den.
Kör för tillfället med en kompis som kör med full MF gear genom hela runnet då allt smälter bort med min DHs damage så även på vanliga mobs så sitter vi på en gemensam MF på 450, dvs ca 225, på champs/elites/moln så ligger vi strax över 600 gemensamt.

Har inte hittat något av värde alls från molnen utan allt kommer från vanliga mobs och champions.
Även Piñatan har varit en besvikelse, visst har vi hittat legendaries från den men de vi hittat har varit level 30. (2 st hamburgare och 2st av nåt annat level 30 vapen).

jag hittar kanske 1-2 gula från molnen sedan kanske 1 gul från pot of gold och 1-2 gula från piniatas sedan ca1/elite pack.

Permalänk
Medlem

bästa idag

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Galet dyrt, tycker jag då. Finns det folk som köper gear utan all resist?

Ja, Demon Huntards behöver inte all resist alls... -_-
De behöver bara DPS och då äre max dex som gäller.

Grät lite inombords när jag läst om att vissa DH iaf påstår sig kunna gå genom act2 inferno med 15k hp och 100 resist all...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Ja, Demon Huntards behöver inte all resist alls... -_-
De behöver bara DPS och då äre max dex som gäller.

Grät lite inombords när jag läst om att vissa DH iaf påstår sig kunna gå genom act2 inferno med 15k hp och 100 resist all...

Det kan wizzards också
WDs borde också kunna göra det.

Permalänk
Medlem

Tack för att du gör min munk som spenderat 10mil på AH på gear och inte kommer förbi act 2 ledsen i ögat.

Whyyyyyy blizzard, WHY?!

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Tack för att du gör min munk som spenderat 10mil på AH på gear och inte kommer förbi act 2 ledsen i ögat.

Whyyyyyy blizzard, WHY?!

Inte meningen. SRY

jag har spenderat kanske 5M på ah och det har varait BS plans (1 sköld, 1 vapen och 1 head) annars har jag hittat det jag har på mig i stort sätt. köpte ett nytt vapen igår dock bara för att få upp mera LoH.

Permalänk

Detta droppade nyss. Inte värt ett piss dock :/

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

har inte fått något specielt i droppen men denna är nog inte vanlig. vad tror ni ^^

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Beror på hur man ser det ;> bara skapa om gamet till development hell öppnar sig, sen är där massa diablo3 devs överallt där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Tack för att du gör min munk som spenderat 10mil på AH på gear och inte kommer förbi act 2 ledsen i ögat.

Whyyyyyy blizzard, WHY?!

Well, act2 klarar en monk av med gear för under 5 mille, polaren solade act2 igår hur enkelt som helst med ah gear för runt 4 mil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Beror på hur man ser det ;> bara skapa om gamet till development hell öppnar sig, sen är där massa diablo3 devs överallt där

haha ballt hur gör man det ^^, ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci