Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Alla är för bra.....

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

äntligen en vettig människa! DICE lyssnar lite för mycket på "noobsen" i mina ögon. Det enda som behöver patchas är fragrounds. dom SKA göra brutalt med skada. Dock inte lika mycket som först. Men dom ska kunna användas.

tackar,tackar ja,du har rätt frag rounds gjorde för mycket skada innan.kunde dom inte ha nerfat frags lite grann? istället för att nerfa så man behöver avlossa 3-5 skott i någon.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med Battlefield 3?
Kom just upp att det var något problem med någon molndata. Och efter att Battlelog kom upp så stod det att det inte hittar någon fil på datorn (SonarHost.exe.) Då trodde man att problemen skulle vara slut, men så kommer det ännu upp att det är något problem med ett plugin till Battlelog i Firefox.
Finns det någon lösning på dessa problem?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Jag stängde av molnsynkningen och körde på som förut. Pluginet behövs men det är väl bara att installera?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Ha ha sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Alla är för bra.....

Amen.

Stör mig också på att folk är för bra.. får ofta byta karta för det åker runt någon odödlig helikopter eller jet som gör spelet skittråkigt.

Permalänk
Medlem

Jag kan reta mig på ibland att det är för mycket Snipers på laget. Inget fel att vara snipers, men 30-50% av ett lag kan
tyvärr inte vara det, finns knappt någon chans att vinna då. Speciellt om det är ditt lag som ska ta flaggor. Snipers (självklart)
har en "camper" funktion som inte är direkt positiv när man ska ta flaggor.

Skulle kanske vilja se att man har lite "max" antal Snipers på ett lag. Men även RPG killar på en Infranty only server kan bli lite
förmycket ibland.
Vissa dagar kan jag bli total skogstokig, vissa dar bryr jag mig inte.. Så det är dagsformen som avgör

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem

de jag stör mig mest på är att spelet är så förbannat jä*la underbart och awesome !! ORKAR INTE ! JAG VILL SOVA!

Permalänk
Medlem

Detta är inget jag direkt retar mig på utan undrar, kan man som Co-pilot använda fire extinguisher?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

En ide till Dice. Sänk effektiviteten på reper torch. Det är lite tråkigt att man kan mata 6 rpg skott i en pansarvagn medans det står en killa bakom vagnen och reparerar. alternativt öka skadan på folk som står och reparerar vagnen. dom borde dö efter andra rpg skottet kanske ?

kom gärna med synpunkter !!

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

vill även passa på att tacka Dice för att jag kunnat styra om mina sömnbehov till endast 6 timmars sömn per natt istället för 8 timmar som var standard innan jag började lira BF3

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Amen.

Stör mig också på att folk är för bra.. får ofta byta karta för det åker runt någon odödlig helikopter eller jet som gör spelet skittråkigt.

Övning övning övning...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Övning övning övning...

vore skoj om dom satt in ett filter på k/d ratio för oss som inte hinner lira/öva så mycket.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

Folk som TK:ar bara för tränga sig före till fordon!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Inzane80:

En ide till Dice. Sänk effektiviteten på reper torch. Det är lite tråkigt att man kan mata 6 rpg skott i en pansarvagn medans det står en killa bakom vagnen och reparerar. alternativt öka skadan på folk som står och reparerar vagnen. dom borde dö efter andra rpg skottet kanske ?

kom gärna med synpunkter !!

Du kan spränga en stridsvagn med en rpg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

de jag stör mig mest på är att spelet är så förbannat jä*la underbart och awesome !! ORKAR INTE ! JAG VILL SOVA!

Börjar luta åt stödgrupp! Brottas med samma problem. Behöver en "sov klocka", inte en väckarklocka! Kan inte sluta när man sitter ett helt gäng polare och har hur kul som helst. Varje morgon lovar jag mig själv att jag skall gå och lägga mig "SENAST kl 22 ikväll"! Händer liksom inte :/

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzane80:

vore skoj om dom satt in ett filter på k/d ratio för oss som inte hinner lira/öva så mycket.

Unranked...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

Du kan spränga en stridsvagn med en rpg...

det har jag aldrig lyckats med.
och ja jag har ståt på 15 meters håll och skjutit i rakt in i baken på dem.
spelar dock bara hardcore, du kanske menar normal ?

men det tråden gällde var att minska effekten på reper torch. och att man kan stå och reparera ett fordon och överleva när man skjuter med javalinen rakt ner i vagnen

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzane80:

det har jag aldrig lyckats med.
och ja jag har ståt på 15 meters håll och skjutit i rakt in i baken på dem.
spelar dock bara hardcore, du kanske menar normal ?

men det tråden gällde var att minska effekten på reper torch. och att man kan stå och reparera ett fordon och överleva när man skjuter med javalinen rakt ner i vagnen

Den som står och reparerar då en javelin träffar tanken dör.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Det finns så klart en hel del att klaga på och en miljon saker som skulle kunna göras bättre. Men jag anpassar mitt sätt att spela och ser det som en utmaning. Alla vapen, fordon, kits och maps har ju sina för och nackdelar.

En sak som stör mig otroligt mycket dock är att man inte kan ställa in olika känsligheter för musen för olika uppgifter. Jag vill kunna ställa in olika sensetivity för gunner, driver, flyg, heli osv osv. Nu flyger jag som en örn men siktar som kasse p*ngkulor när jag sitter som gunner just pga detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av essi:

Det finns så klart en hel del att klaga på och en miljon saker som skulle kunna göras bättre. Men jag anpassar mitt sätt att spela och ser det som en utmaning. Alla vapen, fordon, kits och maps har ju sina för och nackdelar.

En sak som stör mig otroligt mycket dock är att man inte kan ställa in olika känsligheter för musen för olika uppgifter. Jag vill kunna ställa in olika sensetivity för gunner, driver, flyg, heli osv osv. Nu flyger jag som en örn men siktar som kasse p*ngkulor när jag sitter som gunner just pga detta.

Skaffa dig en mus med sensitivity knappar. Den jag har i sign är billig och störtskön. Jag skulle inte kunna spela BF3 utan den.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Börjar luta åt stödgrupp! Brottas med samma problem. Behöver en "sov klocka", inte en väckarklocka! Kan inte sluta när man sitter ett helt gäng polare och har hur kul som helst. Varje morgon lovar jag mig själv att jag skall gå och lägga mig "SENAST kl 22 ikväll"! Händer liksom inte :/

Haha jag vet, ångrar sig varje morgon man ska släpa sig till jobbet med bara 5h sömn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Jag kan reta mig på ibland att det är för mycket Snipers på laget. Inget fel att vara snipers, men 30-50% av ett lag kan
tyvärr inte vara det, finns knappt någon chans att vinna då. Speciellt om det är ditt lag som ska ta flaggor. Snipers (självklart)
har en "camper" funktion som inte är direkt positiv när man ska ta flaggor.

Skulle kanske vilja se att man har lite "max" antal Snipers på ett lag. Men även RPG killar på en Infranty only server kan bli lite
förmycket ibland.
Vissa dagar kan jag bli total skogstokig, vissa dar bryr jag mig inte.. Så det är dagsformen som avgör

för mycket snipers på vissa banor håller jag definitivt med om!
förutom det så är det väl bara det faktum att varje gång man laddar om så kommer det 2-3 fiender, ALLTID! vågar ju fan aldrig ladda om ahhaha... förutom det, älskar spelet!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Hatar de som i början av typ Caspian Boarder, roffar åt sig en jeep och drar iväg ensamma så man själv får springa hela jävla vägen

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Hatar de som i början av typ Caspian Boarder, roffar åt sig en jeep och drar iväg ensamma så man själv får springa hela jävla vägen

OT.
Är det din RS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

OT.
Är det din RS?

Verkligen inte är 19 år haha. Här är min lilla Fiesta!

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Skaffa dig en mus med sensitivity knappar. Den jag har i sign är billig och störtskön. Jag skulle inte kunna spela BF3 utan den.

Jag har en bra mus med knappar för sensitivty ( K5 ). Det blir ändå aldrig riktigt bra och så precist som jag vill ha det. Sen är det momentet att klicka på denna knapp för att byta sens som stör mig. Vill t.ex kunna hoppa ut ur ett fordon och skjuta motståndaren bakom mig direkt utan att behöva ställa om till en annan sens.

Ja, det är ganska liten grej men det stör mig som sagt (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Verkligen inte är 19 år haha. Här är min lilla Fiesta!

Attans

Man vet ju aldrig vem som sitter bakom tangentbordet

Edit: Fräsch bild btw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Attans

Man vet ju aldrig vem som sitter bakom tangentbordet

Edit: Fräsch bild btw!

Haha de e sant!

Jorå polaren som fotat uppe på F18 (nerlagt flygfält i Tullinge)

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

retar mej mest på att jag köpte spelet , spelade 1 timme sen la jag ner BF3,gillade det inte så jag gick tillbaka till BF2 och COD spelen.